مجرمان اینترنت را با کلاهبرداری ها و ابزارهای تبلیغاتی جعلی پر کرده اند، پس مراقب باشید


غول امنیت سایبری Avast گزارش تهدید سه ماهه چهارم 2022 خود را منتشر کرد و نگاهی دقیق به نوع کلاهبرداری هایی دارد که کاربران آسیب پذیر را هدف قرار می دهد.
برخی از قابل توجه ترین انواع کلاهبرداری شامل مهندسی اجتماعی است که خطاهای انسانی مانند تاکتیک های بازپرداخت و کلاهبرداری فاکتور و همچنین کلاهبرداری های احتمالی پشتیبانی فنی را آشکار می کند. کمپینهای تبلیغاتی با مضمون قرعهکشی به همان اندازه که در فصلهای قبل انجام میدادند، رایج بودند.
علاوه بر کلاهبرداری ها، این شرکت به یک جفت اکسپلویت روز صفر در کروم و ویندوز اشاره کرد که از آن زمان اصلاح شده اند و اهمیت به روز نگه داشتن نرم افزار را برای کاربران برجسته می کند.
کلاهبرداری های محبوب ایمیل
مدیر تحقیقات بدافزار Avast Jakub Kroustek توضیح داد که مجرمان سایبری بخش بزرگی از موفقیت خود را به طبیعت انسانی میشناسند، که ما را در واکنش با فوریت، ترس و تلاش برای به دست آوردن مجدد کنترل مسائل نشان میدهد.
توصیه کروستک این است: «وقتی افراد با پیامها یا ایمیلهای بازشو غافلگیرکننده مواجه میشوند، توصیه میکنیم آرام باشند و قبل از اقدام، لحظهای فکر کنند.»
افزایش نگران کننده در بازپرداخت و کلاهبرداری فاکتورها در ماه های پایانی سال 2022 منتهی به کریسمس مشاهده شد که باعث شد کاربران فریب خورده کنترل صفحه نمایش و بانکداری آنلاین خود را به بازیگران مخرب واگذار کنند. به جای تماس با شماره موجود در ایمیل کلاهبرداری، کاربران نامطمئن ممکن است بخواهند مستقیماً به وب سایت پلتفرم مراجعه کنند و از شماره ای استفاده کنند که از آن مطمئن هستند.
سرقت داده ها همچنین در چندین پاپ آپ از نوع قرعه کشی و همچنین سرقت اطلاعات Arkei رخ داد که شاهد افزایش خیره کننده 437 درصدی بود. Arkei به سرقت اطلاعات از فرم های تکمیل خودکار مرورگرها، در میان منابع دیگر، معروف است.
سرانجام، یک جفت اکسپلویت روز صفر در گوگل کروم و ویندوز پیدا شد. Avast می گوید که هر دو شرکت مطلع شدند و به سرعت واکنش نشان دادند و به حداقل رساندن خطر برای کاربران کمک کردند.
ارسال نظر