متن خبر

متا چت ربات هوش مصنوعی خود را در واتس اپ، اینستاگرام و مسنجر در هند و فراتر از آن آزمایش می کند

متا چت ربات هوش مصنوعی خود را در واتس اپ، اینستاگرام و مسنجر در هند و فراتر از آن آزمایش می کند

شناسهٔ خبر: 463941 -




متا در حال آزمایش Meta AI، چت ربات بزرگ مبتنی بر مدل زبانی خود، با کاربران واتس‌اپ، اینستاگرام و مسنجر در هند و بخش‌هایی از آفریقا است. این حرکت نشان می‌دهد که چگونه متا قصد دارد از پایگاه‌های کاربری گسترده در برنامه‌های مختلف خود استفاده کند تا پیشنهادات هوش مصنوعی خود را افزایش دهد.

این غول رسانه‌های اجتماعی در پی حرکت‌های بزرگ هوش مصنوعی از سوی دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری، OpenAI و غیره، در تلاش است تا خدمات هوش مصنوعی بیشتری ارائه دهد.

متا اخیراً آزمایش ربات چت هوش مصنوعی را آغاز کرده است، تا کنون در بازارهای منتخب از جمله ایالات متحده، با برخی از کاربران در هند، در دسترس است. هند، خانه بیش از 500 میلیون کاربر فیس بوک و واتس اپ، بزرگترین بازار این غول اجتماعی است.

متا در بیانیه ای این حرکت را تایید کرد. یکی از سخنگویان متا به تک کرانچ گفت: «تجارب مولد مبتنی بر هوش مصنوعی ما در مراحل مختلف در حال توسعه است و ما در حال آزمایش طیفی از آنها به صورت عمومی در ظرفیت محدود هستیم.

متا در اواخر سپتامبر از Meta AI، دستیار همه منظوره خود رونمایی کرد. چت ربات هوش مصنوعی برای پاسخگویی مستقیم به سوالات کاربران در چت و همچنین ارائه توانایی تولید تصاویر واقعی از پیام های متنی به آنها طراحی شده است.

متا برای ساخت و ارائه ابزارهای هوش مصنوعی به کاربرانش تا حدودی دیر وارد بازی شده است. این شرکت در ابتدا مردد بود و این سوال را مطرح می کرد که آیا این فناوری به اندازه کافی بالغ است و آیا کاربران از آن استقبال می کنند یا خیر. با این حال، موفقیت پیشنهادات OpenAI، متا را مجبور کرده است تا در موضع خود تجدید نظر کند.

اکنون، غول تکنولوژی به سه دلیل در حال پیشبرد استراتژی هوش مصنوعی خود است. اول، برای حفظ کاربر (کاربران اکنون انتظار دارند که ابزارهای هوش مصنوعی را در برنامه های خود ببینند و می خواهند از آنها استفاده کنند؛ اگر متا به آنها پیشنهاد ندهد، نگرانی این است که این کاربران دور خواهند شد). دوم، برای حفظ سرمایه‌گذاران (سرمایه‌گذاران مطمئناً درآمدهای قوی می‌خواهند، اما در فناوری همچنین می‌خواهند نشانه‌هایی را ببینند که متا متعهد به پشتیبانی و ساخت چیزی است که بسیاری معتقدند نسل بعدی محاسبات خواهد بود). سوم، برای غرور خود (در دهه گذشته در زمینه‌هایی مانند برنامه‌های موبایل، رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات سرعت زیادی را تنظیم کرده است، و استعدادهای بسیار زیادی را در کارنامه خود دارد، از جمله استاد مشهور هوش مصنوعی یان لیکان. آیا واقعاً چنین است؟ می خواهید از کوسه بپرید و همه اینها را از دست بدهید؟!).

پایگاه عظیم کاربران جهانی اینستاگرام و واتس‌اپ، با داشتن میلیاردها کاربر فعال ماهانه، مطمئناً فرصتی بسیار منحصر به فرد برای متا برای مقیاس‌بندی پیشنهادات هوش مصنوعی خود ارائه می‌دهد. با ادغام هوش مصنوعی متا در واتس‌اپ و اینستاگرام، شرکت مادر فیسبوک می‌تواند مدل زبان پیشرفته و قابلیت‌های تولید تصویر خود را در معرض مخاطبان زیادی قرار دهد، که به طور بالقوه دسترسی رقبای خود را - حداقل بر روی کاغذ - کم می‌کند.

این شرکت به طور جداگانه در اوایل این هفته تأیید کرد که Llama 3، نسخه بعدی مدل متن باز زبان بزرگ خود را در ماه آینده عرضه خواهد کرد.

این استوری به‌روزرسانی شد تا متا در حال آزمایش هوش مصنوعی متا در اینستاگرام و مسنجر باشد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است