متن خبر

متا تشخیص چهره را برای شناسایی کلاهبرداری های تبلیغاتی “Celeb-bait” و بازیابی آسان تر حساب آزمایش می کند.

متا تشخیص چهره را برای شناسایی کلاهبرداری های تبلیغاتی “Celeb-bait” و بازیابی آسان تر حساب آزمایش می کند.

شناسهٔ خبر: 795072 -




مالک فیس بوک روز دوشنبه اعلام کرد متا در حال گسترش تست های تشخیص چهره به عنوان یک اقدام ضد کلاهبرداری برای مبارزه با تبلیغات کلاهبرداری افراد مشهور و به طور گسترده تر است.

مونیکا بیکرت، معاون سیاست محتوای متا، در یک پست وبلاگی نوشت که هدف برخی از آزمایش‌ها تقویت اقدامات ضد کلاهبرداری موجود آن است، مانند اسکن‌های خودکار (با استفاده از طبقه‌بندی‌کننده‌های یادگیری ماشینی) که به عنوان بخشی از سیستم بازبینی تبلیغات اجرا می‌شود. کار را برای کلاهبرداران سخت تر می کند تا زیر رادار خود پرواز کنند و کاربران فیس بوک و اینستاگرام را فریب دهند تا روی تبلیغات جعلی کلیک کنند.

کلاهبرداران اغلب سعی می‌کنند از تصاویر شخصیت‌های عمومی، مانند تولیدکنندگان محتوا یا افراد مشهور، استفاده کنند تا افراد را درگیر تبلیغاتی کنند که منجر به وب‌سایت‌های کلاهبرداری می‌شود، جایی که از آنها خواسته می‌شود اطلاعات شخصی را به اشتراک بگذارند یا پول ارسال کنند. این طرح، که معمولاً «طعمه‌ی جشن» نامیده می‌شود، خط‌مشی‌های ما را نقض می‌کند و برای افرادی که از محصولات ما استفاده می‌کنند مضر است. »

"البته، افراد مشهور در بسیاری از تبلیغات قانونی نشان داده می شوند. اما از آنجایی که تبلیغات طعمه های مشهور اغلب به گونه ای طراحی می شوند که واقعی به نظر برسند، تشخیص آنها همیشه آسان نیست.

به نظر می‌رسد این آزمایش‌ها از تشخیص چهره به عنوان پشتوانه برای تحلیل پرچم‌های تبلیغاتی به عنوان مشکوک توسط سیستم‌های متای موجود استفاده می‌کنند، زمانی که حاوی تصویر یک شخصیت عمومی هستند که در معرض خطر به اصطلاح «طعمه‌ای» نامیده می‌شود.

بیکرت نوشت: «ما سعی خواهیم کرد از فناوری تشخیص چهره برای مقایسه چهره‌های موجود در آگهی با عکس‌های پروفایل فیسبوک و اینستاگرام استفاده کنیم. "اگر مطابقت را تأیید کنیم و تبلیغ کلاهبرداری است، آن را مسدود خواهیم کرد. "

متا ادعا می کند که این ویژگی برای هدف دیگری به جز مبارزه با تبلیغات کلاهبرداری استفاده نمی شود. او گفت: «ما فوراً تمام داده‌های چهره‌ای که از تبلیغات برای این مقایسه یک‌باره ایجاد می‌شود، بدون توجه به اینکه سیستم ما مطابقت پیدا می‌کند، حذف می‌کنیم، و از آن برای هیچ هدف دیگری استفاده نمی‌کنیم».

این شرکت بيان کرد که آزمایش‌های اولیه این رویکرد - با «گروه کوچکی از افراد مشهور و شخصیت‌های عمومی» (مشخص نکرد چه کسی) - نتایج «امیدبخش» را در بهبود سرعت و کارآیی شناسایی و اعمال در برابر این نوع کلاهبرداری نشان داده است.

متا همچنین به TechCrunch بيان کرد که فکر می‌کند استفاده از تشخیص چهره برای شناسایی تبلیغات کلاهبرداری عمیق، که در آن از هوش مصنوعی مولد برای تولید تصاویر افراد مشهور استفاده شده است، موثر است.

این غول رسانه‌های اجتماعی برای سال‌ها متهم شده است که در جلوگیری از کلاهبردارانی که چهره‌های افراد مشهور را در تلاش برای استفاده از پلتفرم تبلیغاتی خود برای جلوگیری از کلاهبرداری‌هایی مانند سرمایه‌گذاری‌های مشکوک در حوزه رمزنگاری به کاربران ناشناس، سوءاستفاده می‌کنند، متهم شده است. پس زمان جالبی است که متا در حال حاضر اقدامات ضد کلاهبرداری مبتنی بر تشخیص چهره را برای این مشکل اعمال کند، در زمانی که این شرکت به طور همزمان تلاش می کند تا آنجایی که می تواند داده های کاربر را برای آموزش مدل های هوش مصنوعی تجاری خود (به عنوان بخشی از تقلای گسترده تر در سراسر صنعت برای ساخت ابزارهای مولد هوش مصنوعی).

در هفته‌های آتی متا اعلام کرد که شروع به نمایش اعلان‌های درون‌برنامه‌ای برای گروه بزرگ‌تری از شخصیت‌های عمومی خواهد کرد که توسط طعمه‌های مشهور مورد حمله قرار گرفته‌اند – به آنها اطلاع می‌دهد که در سیستم ثبت نام کرده‌اند.

بیکرت بيان کرد : «شخصیت‌های عمومی که در این حفاظت ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند هر زمان که بخواهند در مرکز حساب خود انصراف دهند.

متا همچنین در حال آزمایش استفاده از تشخیص چهره برای شناسایی حساب‌های افراد مشهور است - برای مثال، جایی که کلاهبرداران به دنبال جعل هویت شخصیت‌های عمومی در پلتفرم هستند تا فرصت‌های خود را برای کلاهبرداری گسترش دهند - دوباره با استفاده از هوش مصنوعی برای مقایسه تصاویر نمایه در یک حساب مشکوک با یک حساب کاربری مشکوک. عکس های پروفایل فیسبوک و اینستاگرام چهره های عمومی.

بیکرت گفت : "امیدواریم به زودی این و سایر رویکردهای جدید را آزمایش کنیم."

سلفی های ویدیویی به همراه هوش مصنوعی برای باز کردن قفل حساب

علاوه بر این، متا اعلام کرده است که در حال آزمایش استفاده از تشخیص چهره اعمال شده برای سلفی‌های ویدیویی است تا باز کردن سریع‌تر حساب کاربری را برای افرادی که پس از تحت سلطه‌ گرفتن آنها توسط کلاهبرداران قفل شده‌اند، فعال کند. فریب خوردند تا رمز عبور خود را تحویل دهند).

به نظر می‌رسد که این کار با ترویج ابزار آشکار فناوری تشخیص چهره برای تأیید هویت، برای کاربران جذاب است - با متا به این معنی که این روش سریع‌تر و آسان‌تر برای بازیابی دسترسی به حساب نسبت به آپلود تصویر یک شناسه صادر شده توسط دولت (که معمول است) خواهد بود. مسیر برای باز کردن قفل دسترسی دسترسی در حال حاضر).

بیکرت گفت: «تأیید سلفی ویدیویی گزینه‌هایی را برای افراد برای بازیابی دسترسی به حساب گسترش می‌دهد، تکمیل آن تنها یک دقیقه طول می‌کشد و ساده‌ترین راه برای افراد برای تأیید هویتشان است». "در حالی که می دانیم هکرها به تلاش برای سوء استفاده از ابزارهای بازیابی حساب ادامه می دهند، سوء استفاده از این روش تایید در نهایت برای هکرها سخت تر از تایید هویت مبتنی بر اسناد سنتی خواهد بود."

روش شناسایی سلفی ویدیویی مبتنی بر تشخیص چهره که متا آزمایش می‌کند، کاربر را ملزم می‌کند یک سلفی ویدیویی آپلود کند که سپس با استفاده از فناوری تشخیص چهره پردازش می‌شود تا ویدیو را با تصاویر نمایه در حسابی که می‌خواهد به آن دسترسی پیدا کند، مقایسه کند.

متا ادعا می کند که این روش مشابه تأیید هویت است که برای باز کردن قفل تلفن یا دسترسی به برنامه های دیگر مانند FaceID اپل در آیفون استفاده می شود. بیکرت گفت : «به محض اینکه شخصی یک سلفی ویدیویی را آپلود کرد، رمزگذاری شده و ایمن ذخیره می شود. هرگز در نمایه آنها، دوستان یا سایر افراد در فیس بوک یا اینستاگرام قابل مشاهده نخواهد بود. ما فوراً تمام داده‌های چهره‌ای را که پس از این مقایسه ایجاد می‌شود، حذف می‌کنیم، صرفنظر از اینکه مطابقت دارد یا خیر.»

شرطی کردن کاربران برای آپلود و ذخیره یک سلفی ویدیویی برای تأیید هویت، می‌تواند یکی از راه‌های متا برای گسترش پیشنهادات خود در فضای هویت دیجیتال باشد – در صورتی که کاربران کافی برای آپلود مشخصات بیومتریک خود شرکت کنند.

هیچ آزمایشی در بریتانیا یا اتحادیه اروپا - در حال حاضر

همه این تست‌های تشخیص چهره به‌صورت جهانی در هر متا اجرا می‌شوند. با این حال، این شرکت به طور آشکار بيان کرد که آزمایش‌ها در حال حاضر در بریتانیا یا اتحادیه اروپا انجام نمی‌شود - جایی که مقررات جامع حفاظت از داده‌ها اعمال می‌شود. (در مورد خاص بیومتریک برای تأیید هویت، چارچوب حفاظت از داده های بلوک رضایت صریح افراد مربوطه را برای چنین مورد استفاده ای می طلبد.)

با توجه به این، به نظر می‌رسد که آزمایش‌های متا در چارچوب استراتژی روابط عمومی گسترده‌تری که در ماه‌های اخیر در اروپا برای تحت فشار قرار دادن قانون‌گذاران محلی برای کاهش حفاظت از حریم خصوصی شهروندان اعمال کرده است، مطابقت دارد. این بار، دلیلی که برای اعمال فشار بر داده‌پردازی نامحدود برای هوش مصنوعی استناد می‌کند، مفهوم (خود خدمت) تنوع داده یا ادعای رشد اقتصادی از دست رفته نیست، بلکه هدف ساده‌تر مبارزه با کلاهبرداران است.

اندرو دیوی، سخنگوی متا به TechCrunch گفت: «ما در حال تعامل با تنظیم‌کننده، سیاست‌گذاران و دیگر کارشناسان بریتانیا هستیم، در حالی که آزمایش‌ها رو به جلو است. "ما همچنان به دنبال بازخورد از کارشناسان و انجام تنظیمات با تکامل ویژگی‌ها خواهیم بود."

با این حال، در حالی که استفاده از تشخیص چهره برای اهداف امنیتی محدود ممکن است برای برخی قابل قبول باشد - و در واقع، ممکن است متا تحت قوانین حفاظت از داده‌های موجود این کار را انجام دهد - استفاده از داده‌های افراد برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی تجاری یک کتری ماهی دیگر است.

خبرکاو

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است