متن خبر

متا ابزار رو به مشتری خود را بهبود می بخشد که توضیح می دهد چرا شما آن تبلیغ را می بینید

متا ابزار رو به مشتری خود را بهبود می بخشد که توضیح می دهد چرا شما آن تبلیغ را می بینید

اخبارمتا ابزار رو به مشتری خود را بهبود می بخشد که توضیح می دهد چرا شما آن تبلیغ را می بینید
شناسهٔ خبر: 266560 -




خبرکاو:

متا امروز اعلام کرد که در حال ایجاد تغییراتی برای افزایش شفافیت در مورد تبلیغات است. این شرکت می گوید که در حال به روز رسانی یک ویژگی تقریباً یک دهه ای فیس بوک است "چرا این تبلیغ را می بینم؟" برای توضیح بهتر برای مصرف کنندگان که چگونه یک تکنیک هوش مصنوعی به نام یادگیری ماشینی ممکن است در بین سایر عوامل در مکان تبلیغات نقش داشته باشد. به طور خاص، اکنون نشان می‌دهد که چگونه فعالیت کاربر در فیسبوک و خارج از آن ممکن است مدل‌های یادگیری ماشینی آن را اطلاع دهد و نحوه کار آن مدل‌ها برای اتصال موضوعات را شرح خواهد داد.

این شرکت سال‌هاست که با شایعاتی مبنی بر گوش دادن به مکالمات کاربران مبارزه کرده است تا آنها را با تبلیغات مرتبط هدف قرار دهد. در واقعیت، توانایی فیس بوک برای نمایش دقیق و ترسناک تبلیغات در مورد مارک ها یا مشاغلی که کاربران به تازگی در مورد آنها به صورت آفلاین بحث می کردند، به احتمال زیاد نتیجه فناوری تبلیغات بسیار توسعه یافته متا است که کاربران را فراتر از خود برنامه فیس بوک ردیابی می کند. اما در حالی که این هدف گیری موثر بوده است، به فیس بوک یک مشکل تصویری وحشتناک نیز داده است که حتی منطقی ترین کاربران را متقاعد می کند که فیس بوک به نوعی راهی برای گوش دادن به مکالمات آنها پیدا کرده است.

با تغییرات "چرا این تبلیغ را می بینم؟" فیس بوک اکنون سعی خواهد کرد تا نحوه ایجاد این ارتباطات را بهتر به کاربران توضیح دهد. این شرکت او میگوید که اکنون اطلاعات مربوط به هدف‌یابی تبلیغات را در موضوعاتی خلاصه می‌کند که به کاربران اطلاع می‌دهد چگونه فعالیت و تعامل فیس‌بوک آن‌ها در خارج از فیس‌بوک ممکن است مدل‌های یادگیری ماشینی مورد استفاده در هدف‌یابی تبلیغات را مطلع کند.

فیس‌بوک در اطلاعیه‌ای او میگوید ، این اطلاعات می‌تواند شامل مواردی مانند «لایک کردن یک پست در صفحه فیس‌بوک دوستان یا تعامل با وب‌سایت ورزشی مورد علاقه‌تان» باشد. این ابزار همچنین نمونه‌ها و حتی تصاویر جدیدی را معرفی می‌کند که جزئیات نحوه عملکرد مدل‌های یادگیری ماشین را نشان می‌دهد.

"چرا این تبلیغ را می بینم؟" خود ویژگی با کلیک بر روی منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای هر تبلیغی که در فیس بوک نشان داده می شود، همچنان ارائه می شود.

اعتبار تصویر: متا

پس از این به‌روزرسانی، صفحه‌ای برای کاربران نمایش داده می‌شود که توضیح می‌دهد عوامل مختلفی در نحوه هدف‌یابی و انتخاب تبلیغات و همچنین اقدامات خاص مرتبط با این تبلیغ خاص نقش دارند. برای مثال، ممکن است توضیح دهد که تبلیغ‌کننده جمعیتی خاص را هدف قرار داده است یا اینکه کاربر با موضوعی مرتبط با محصول تبلیغ‌کننده درگیر شده است. همچنین مشخص می‌کند که کدام فعالیت در پلتفرم‌های متا در نظر گرفته شده است، مانند تعامل با سایر تبلیغات در مورد موضوع، پست‌ها و صفحات، یا محصولات نشان‌داده‌شده در Facebook Marketplace، یا حتی اگر دوستی با یک صفحه مرتبط تعامل داشته باشد.

در حالی که برخی از این موارد ممکن است برای کاربران تعجب آور نباشد، اطلاعات اضافی در مورد فعالیت خارج از متا ممکن است چشم بازتر باشد. در اینجا، متا توضیح می دهد که کسب و کارها و سازمان ها اطلاعات را با شرکت به اشتراک می گذارند، به این معنی که بازدید از وب سایت های دیگر یا استفاده از برنامه های دیگر و تعامل با محصولات مرتبط خارج از فیس بوک نیز در هدف گذاری تبلیغات نقش دارد. متأسفانه، به نظر نمی‌رسد فهرستی از وب‌سایت‌ها یا برنامه‌های مربوطه را ارائه کند.

متا او میگوید این تغییرات نتیجه داده‌های ارائه‌شده توسط کارشناسان حفظ حریم خصوصی و ذینفعان خط‌مشی است، که به طور مداوم به شرکت می‌گفتند که باید در مورد نحوه کمک یادگیری ماشین به تبلیغات نشان داده شده شفاف‌تر باشد.

پدرو پاون، مدیر جهانی تبلیغات و حریم خصوصی کسب درآمد متا در یک پست وبلاگی که به‌روزرسانی‌ها را معرفی می‌کند، نوشت: «ما متعهد به استفاده مسئولانه از مدل‌های یادگیری ماشین هستیم. شفاف بودن در مورد نحوه استفاده ما از یادگیری ماشین ضروری است زیرا تضمین می‌کند که مردم از این که این فناوری بخشی از سیستم تبلیغات ما است و از انواع اطلاعاتی که استفاده می‌کند آگاه هستند. او او میگوید : با افزایش شفافیت در مورد نحوه عملکرد مدل‌های یادگیری ماشینی برای ارائه تبلیغات، هدف ما این است که به مردم کمک کنیم احساس امنیت بیشتری کنند و مسئولیت‌پذیری خود را افزایش دهیم.

در کنار ابزار تبلیغاتی تازه، کاربران همچنین به تنظیماتی اشاره می‌کنند که می‌توانند از آنها برای کنترل نمایش تبلیغات و دسترسی به سایر گزینه‌های انصراف استفاده کنند. این تنظیمات تنظیمات برگزیده تبلیغات از صفحات اضافی در «چرا این آگهی را می‌بینم؟» پیوند داده می‌شود. خود ابزار

ابزار تبلیغاتی به روز متا به دنبال تغییراتی در چشم انداز تبلیغات موبایلی است که تأثیر زیادی بر تجارت آن داشته است.

پس از راه‌اندازی Apple Tracking Transparency (ATT)، ابزاری برای حفظ حریم خصوصی مصرف‌کننده برای انصراف از ردیابی، متا به سرمایه‌گذاران هشدار داد که ممکن است 10 میلیارد دلار درآمد سالانه خود را از دست بدهد. ردیابی داده‌های کاربر در موبایل به متا اجازه داده بود تا تبلیغات خود را بهتر شخصی‌سازی کند و همین امر باعث مؤثرتر شدن آن‌ها شد. با انصراف بیشتر مصرف‌کنندگان، متا با روی آوردن به داده‌ها از منابع دیگر متنوع شده است. برای مثال، CNBC گزارش داد که خرده‌فروشان Shopify داده‌های مشتریان خود را برای بهبود تبلیغات خود به پلتفرم‌های متا وارد می‌کنند.

متا در درآمدهای سه ماهه چهارم خود اعتراف کرد که هنوز هم با تغییرات ATT مخالفت هایی وجود دارد، اما بيان کرد که برای کاهش تأثیر با ابزارهای تبلیغ کننده، قالب های تبلیغاتی که تبدیل را در سایت به ارمغان می آورد (مانند پیام های کلیک به پیام)، و طولانی تر کار کرده است. سرمایه گذاری های مدت دار هوش مصنوعی این شرکت درآمد 32.17 میلیارد دلاری را در سه ماهه چهارم گزارش کرد که بالاتر از برآوردها بود، اگرچه هنوز 4 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته و نشان دهنده سومین سه ماهه متوالی کاهش است.

با این حال، به لطف وعده‌های متا مبنی بر «یک سال کارآمدی»، کاهش مشاغل و تمرکز بی‌توجهی بر متاورس به نفع کار هوش مصنوعی، سهام پس از افت درآمد، رشد کرد.

نسخه به روز شده ابزار تبلیغات از امروز برای کاربران جهانی فیس بوک عرضه می شود و بعداً به اینستاگرام نیز گسترش می یابد.

خبرکاو

منبع

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است