مایکروسافت برند Yammer را کنار میگذارد و به Viva Engage میرود


مایکروسافت تایید کرده است که بالاخره یامر، شبکه اجتماعی سازمانی را که بیش از یک دهه پیش به قیمت 1.2 میلیارد دلار خریداری کرده بود، نابود می کند.
Yammer در ابتدا در سال 2008 در سانفرانسیسکو ایجاد شد، با بنیانگذار دیوید ساکس، این استارت آپ را به طور رسمی در یک رویداد استارت آپی TechCrunch راه اندازی کرد. این شرکت پیش از آنکه مایکروسافت چهار سال پس از راهاندازی، با پیشنهاد میلیارد دلاری خود، سرمایه خود را به مبلغ 140 میلیون دلار افزایش داد.
از بسیاری جهات، تعجب آور است که برند یامر تا این حد دوام آورده است. علیرغم تلاش های مایکروسافت برای رساندن یامر به توده ها با ادغام آن در مجموعه اصلی محصولات آفیس خود، مایکروسافت به دنبال توسعه ابزارهای ارتباطی مماسی مانند تیم های مایکروسافت است که این شرکت در سال 2019 با یامر ادغام کرد. و سپس دو سال پیش، مایکروسافت Viva را راهاندازی کرد، بهعنوان یک «پلتفرم تجربه کارکنان» که چیزی شبیه به شبکه داخلی شرکتهای گذشته بود. در ماههای اخیر، مایکروسافت Viva را توربوشارژ کرد و سال گذشته Viva Engage را راهاندازی کرد که در آن زمان گفته بود «تکامل برنامه جوامع Yammer» بود.
گیج کننده
به طور فزاینده ای آشکار می شد که فضای کمی یا نیاز به Yammer در مجموعه محصولات مایکروسافت وجود دارد و داشتن دو مارک مشابه که تقریباً همان کار را انجام می دهند گیج کننده بود. و پس اکنون این برند را بهطور کامل حذف میکند و به جای آن به Viva Engage میپردازد.
معاون رئیس Viva و Yammer بيان کرد : «طی چند ماه گذشته، ما نظرات شما را شنیدهایم که داشتن دو برنامه با تجربههای مشابه و خدمات و محتوای یکسان باعث سردرگمی شده و پذیرش و ایجاد وضوح برای کاربران نهایی را چالشبرانگیز کرده است. مرعلی سیطرم در مطلبی در وبلاگ.
به طور خلاصه، Yammer به طور کامل توسط Viva Engage بلعیده خواهد شد، با تغییر نام تجاری به تدریج در محصولات در طول سال 2023. این شامل تغییر برنامه های تلفن همراه موجود یامر به Viva Engage از ماه مارس خواهد بود، که پس از آن یک انتقال برای وب Yammer انجام خواهد شد. برنامه از تابستان امسال شروع می شود.
ارسال نظر