متن خبر

مانیتورینگ ECS چیست؟ با مثال توضیح داده شد

مانیتورینگ ECS چیست؟ با مثال توضیح داده شد

شناسهٔ خبر: 761050 -




Amazon Elastic Container Service (ECS) یک سرویس ارکستراسیون کانتینر است که توسط وب سرویس آمازون (AWS) ارائه می شود. این راه حلی است که توسط AWS برای رسیدگی به مشکل مدیریت خوشه های بزرگ کانتینرها ایجاد شده است.

چرا از ECS استفاده کنیم؟

ابزارهای ارکستراسیون کانتینری دیگری نیز وجود دارد که هر کدام دارای شایستگی های خود هستند، اما ECS برای AWS ساخته شده است و یکپارچه سازی یکپارچه را با اکوسیستم AWS فراهم می کند. می‌توانید از آن با AWS Elastic Load Balancer (ELB)، AWS Identity and Access Management (IAM)، AWS CloudTrail استفاده کنید، داده‌های دائمی را در فروشگاه AWS Elastic Block ذخیره کنید، یا آن‌ها را با AWS CloudWatch نظارت کنید.

همچنین می توانید از آن با AWS Fargate استفاده کنید، که یک موتور محاسباتی بدون سرور است که کانتینرهای کاملاً مدیریت شده را ارائه می دهد.

مانیتورینگ چیست؟

مانیتورینگ فرآیند ردیابی و مشاهده عملکرد، در دسترس بودن و سلامت کلی منابع، خدمات و برنامه های کاربردی شما است. این به شناسایی و عیب‌یابی مشکلات قبل از تأثیر بر کاربران، بهبود قابلیت اطمینان و در دسترس بودن برنامه، بهینه‌سازی استفاده از منابع و افزایش امنیت برنامه‌های شما کمک می‌کند.

این فقط راهی است برای اطمینان از اینکه همه زیرساخت‌ها همانطور که باید کار می‌کنند. همچنین به شما کمک می کند تا بدانید برنامه شما چه میزان ترافیک دریافت می کند، اگر یک برنامه وب یا وب سایت باشد، و واقعاً چه اتفاقی برای آن می افتد.

مانیتورینگ جنبه های مختلفی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

نظارت بر عملکرد: در اینجا، معیارهای عملکرد زیرساخت مانند استفاده از CPU، مصرف حافظه، دیسک، I/O و شبکه‌ها و غیره را ردیابی و نظارت می‌کنیم.

نظارت بر خطا و گزارش: در اینجا ما گزارش‌ها و پیام‌های خطا را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کنیم.

نظارت بر در دسترس بودن: ما اطمینان می‌دهیم که سیستم‌ها آماده و در حال اجرا هستند.

نظارت بر امنیت: ما همچنین رویدادها و فعالیت‌های مرتبط با امنیت را برای پاسخ به تهدیدات و آسیب‌پذیری‌های احتمالی ردیابی و نظارت می‌کنیم. نظارت می تواند به شما کمک کند مواردی مانند حمله DoS را با شناسایی الگوهای غیرعادی در ترافیک ورودی شناسایی کنید.

چه چیزی را در ECS مانیتور می کنید؟

در نظارت ابری، معیارها برای نظارت بر سلامت و عملکرد زیرساخت استفاده می شود. آنها همراه با ابعاد استفاده می شوند. متریک ها نقاط داده ای هستند که برای اندازه گیری عملکرد، سلامت و استفاده از منابع و خدمات ابری شما جمع آوری و نظارت می شوند.

ابعاد صفات و ویژگی هایی هستند که به فیلتر کردن، دسته بندی و دادن زمینه به معیارها کمک می کنند. آنها به شکل جفت کلید/مقدار نمایش داده می شوند.

Amazon ECS معیارهای مختلفی را برای نظارت بر منابع ارائه می دهد. برخی از آنها عبارتند از:

CPUReservation: این درصد واحدهای CPU رزرو شده توسط وظایف در حال اجرا است.

MemoryReservation: درصد حافظه ذخیره شده توسط وظایف در حال اجرا.

CPUUtilization : این درصد واحدهای CPU است که برای اجرای وظایف استفاده می شود.

MemoryUtilization: این درصد حافظه ای است که برای اجرای وظایف استفاده می شود.

ContainerInstances: این تعداد نمونه های کانتینر در خوشه است.

RunningTasksCount: تعداد کارهایی که در حال حاضر در کلاستر در حال اجرا هستند.

آمازون ECS ابعادی را نیز ارائه می دهد که برخی از آنها عبارتند از:

ContainerName: نام ظرف.

ClusterName: نام خوشه ECS.

ServiceName: نام سرویس

ServiceNameSpace: فضای نامی که برای گروه بندی مجموعه ای از خدمات در یک خوشه استفاده می شود.

InstanceType: این به نوع نمونه EC2 مورد استفاده اشاره دارد. به عنوان مثال: t2.micro، c4.large، r5.xlarge و غیره.

TaskID: شناسه منحصر به فرد اختصاص داده شده به هر کار.

در AWS ECS می توانید منابع خود را در سطوح مختلف نظارت کنید. به عنوان مثال، در سطح کلاستر، می توانید به مواردی مانند CPUUtilization، CPUReservation، MemoryUtilization و MemoryReservation نگاه کنید. در سطح سرویس، می توانید مواردی مانند CPUUtilization و MemoryUtilization را مشاهده کنید.

چگونه ECS را مانیتور می کنید ؟

با استفاده از موارد زیر می توانید این کار را انجام دهید:

Amazon CloudWatch: این یک سرویس نظارتی توسط AWS است که به شما امکان می دهد داده ها را از منابع AWS خود جمع آوری، تجزیه و تحلیل و تجسم کنید. همچنین به شما کمک می کند تا آلارم ها را تنظیم کنید و در صورت رسیدن به آستانه به شما اطلاع داده شود.

کنسول مدیریت AWS: همچنین می توانید معیارهای کلاستر یا خدمات خود را مستقیماً در کنسول مدیریت مشاهده کنید.

ECS API: ECS API دسترسی برنامه‌ریزی شده به سرویس ECS را فراهم می‌کند تا بتوانید از آن برای ایجاد، تغییر و نظارت بر خوشه‌ها و منابع خارج از AWS استفاده کنید.

ابزارهای شخص ثالث: ابزارهای شخص ثالثی مانند Datadog، Prometheus و موارد دیگر وجود دارند که می توانند برای نظارت بر این معیارها استفاده شوند. برخی از آنها به طور یکپارچه با AWS کار می کنند، برخی از شما نیاز به نصب یک عامل دارند.

برای نظارت بر ECS در نمونه‌های EC2، شما مستقیماً به نمونه‌های زیربنایی EC2 دسترسی دارید و می‌توانید از ابزارهای نظارت سنتی سرور برای نظارت بر معیارهای سیستم‌عامل استفاده کنید. اما برای ECS در Fargate، شما به نمونه های EC2 دسترسی ندارید.

نحوه نظارت بر خوشه های ECS با AWS CloudWatch

با AWS CloudWatch، می‌توانید خوشه‌های ECS خود را به روش‌های مختلف، از معیارها گرفته تا گزارش‌ها و تنظیم آلارم‌ها، نظارت کنید. در این راهنما، من به شما نشان خواهم داد که چگونه از داشبوردهای خودکار برای مشاهده معیارهای کلاستر ECS استفاده کنید. برای انجام این کار، این مراحل را دنبال کنید:

    از کنسول مدیریت AWS، CloudWatch را باز کنید و به Dashboards در نوار کناری بروید.

تصویر داشبورد

    روی تب داشبوردهای خودکار کلیک کنید.

تصویر داشبورد خودکار

    روی ECS Cluster کلیک کنید. این شما را به داشبورد می برد، جایی که معیارهای از پیش پیکربندی شده برای خوشه های ECS خود را می بینید.

روی ECS Cluster کلیک کنید

داشبورد ECS Cluster

همچنین می توانید معیارهای فردی را گسترش دهید.

متریک تعداد کار

جمع کردن

در این مقاله با مانیتورینگ ECS آشنا شدید. شما در مورد معیارهای مختلفی که می توانید نظارت کنید و نحوه نظارت بر آنها یاد گرفتید.

در نهایت، نحوه نظارت بر خوشه های ECS با استفاده از AWS CloudWatch را یاد گرفتید.

با تشکر برای خواندن. می توانید در لینکدین با من ارتباط برقرار کنید یا من را در X دنبال کنید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است