سایت خبرکاو

جستجوگر هوشمند اخبار و مطالب فناوری

ماشین اپل که هرگز نبود: یک جدول زمانی

پروژه خودروی مخفی اپل بدون اینکه روز روشن شود از بین رفت. این یک پایان مناسب است، از آنجایی که ما مجموعاً در دهه گذشته از آن آگاه بوده‌ایم بدون اینکه اطلاعات زیادی در مورد برنامه‌ریزی غول فناوری داشته باشیم. ظاهرا اپل هم این کار را نکرده است. ده‌ها گزارش همزمان در آن بازه زمانی، عموم مردم را به خطوط مبهم آنچه تیم کوک در تلاش برای انجام دادن بود، راهنمایی می‌ کرد. اما ...

پروژه خودروی مخفی اپل بدون اینکه روز روشن شود از بین رفت. این یک پایان مناسب است، از آنجایی که ما مجموعاً در دهه گذشته از آن آگاه بوده‌ایم بدون اینکه اطلاعات زیادی در مورد برنامه‌ریزی غول فناوری داشته باشیم.

ظاهرا اپل هم این کار را نکرده است. ده‌ها گزارش همزمان در آن بازه زمانی، عموم مردم را به خطوط مبهم آنچه تیم کوک در تلاش برای انجام دادن بود، راهنمایی می‌ کرد. اما حتی با وجود اینکه هزاران نفر از پروژه تایتان به نام پروژه تایتان رکاب زدند – تا جایی که گاهی احساس می‌شد تقریباً هر مهندس برق الکتریکی در صنعت موظف به انجام یک سفر کاری است – جزئیات دقیق مبهم باقی ماندند. تنها چیزی که تا به حال قطعی به نظر می رسید این بود که اپل نمی توانست به مدت بیش از یک سال یا بیشتر در یک زمان به چیزی که دقیقاً می خواهد بسازد راضی باشد.

اعلامیه شوک روز سه شنبه که در داخل انجام شد و در ابتدا توسط مارک گورمن از بلومبرگ مطرح شد، به آن دهه گمانه زنی ها پایان داد. پایان پروژه تایتان مطمئناً سؤالات جدیدی را در مورد وضعیت صنایع EV و AV یا اینکه اپل منبع بزرگ بعدی درآمد خود را پیدا خواهد کرد، ایجاد خواهد کرد. همچنین فرصتی برای تأمل در مورد پراکندگی قابل توجه پروژه در وهله اول ارائه می دهد.

روش کار اپل این است که به دیگران اجازه دهد دسته بندی های جدیدی را ایجاد کنند، و سپس از طراحی و ماهیچه های لجستیک خود برای تصاحب بازار و فشار آوردن استفاده کند. اکنون در حال تلاش برای انجام این کار با ویژن پرو است. با این حال، در طول پروژه تایتان، هرگز مشخص نشد که اپل می‌خواهد کدام دسته را بازسازی کند: خودروهای خودران یا خودروهای الکتریکی. در برخی مواقع به نظر می رسید که یکی یا دیگری است، و برای مدتی به نظر می رسید که اپل هر دو را امتحان می کند. این عدم تمایل به تعهد ممکن است چیزی باشد که در نهایت پروژه را محکوم کرد.

2013

کوپرتینو، کالیفرنیا / ایالات متحده آمریکا - 22 دسامبر 2022: نمای هوایی <a href= از ساختمان دفتر مرکزی شرکت اپل در سیلیکون ولی. Apple Inc. یک شرکت فناوری چندملیتی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در کوپرتینو، کالیفرنیا قرار دارد و به طراحی، توسعه و فروش لوازم الکترونیکی مصرفی، نرم‌افزار رایانه و خدمات آنلاین می‌پردازد. (اعتبار تصویر: simonkr/Getty Images)" width="1024" height="576" srcset="https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/GettyImages-1628955869.jpg 2250w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/GettyImages-1628955869.jpg?resize=150,84 150w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/GettyImages-1628955869.jpg?resize=300,169 300w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/GettyImages-1628955869.jpg?resize=768,432 768w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/GettyImages-1628955869.jpg?resize=680,383 680w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/GettyImages-1628955869.jpg?resize=1536,864 1536w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/GettyImages-1628955869.jpg?resize=2048,1152 2048w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/GettyImages-1628955869.jpg?resize=1200,675 1200w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/GettyImages-1628955869.jpg?resize=50,28 50w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px">

نمای هوایی ساختمان دفتر مرکزی شرکت اپل در سیلیکون ولی. اعتبار تصویر: simonkr/Getty Images

اپل قبل از اینکه واقعاً پروژه تایتان را راه اندازی کند، چشمش به فضای خودروهای الکتریکی بود. سان فرانسیسکو کرونیکل در سال 2013 گزارش داد که غوغای M&A اپل، یک بانکدار سابق گلدمن ساکس به نام آدریان پریکا، مخفیانه با ایلان ماسک ملاقات کرده است.

پریکا در آن زمان برای اپل در خریدهای زیادی بود و تسلا همچنان در تلاش بود تا خود را به عنوان یک خودروساز برقی تثبیت کند زیرا تولید سدان مدل S را افزایش می داد.

هیچ چیزی از این جلسه به دست نمی آید، اگرچه این آخرین باری نیست که اپل و ماسک با یکدیگر برخورد می کنند. همچنین درست در همین زمان است که تسلا داگ فیلد را که به رهبری بسیاری از تلاش‌های طراحی سخت‌افزار اپل کمک کرده بود، شکار می‌کند تا معاون برنامه خودرویش شود.

2014

اپل به طور مخفیانه کار روی پروژه تایتان را آغاز می کند و استعدادهایی را از خودروسازان قدیمی مانند فورد و مرسدس بنز و همچنین کارمندان دیگر بخش های داخلی جمع می کند. گزارش شده است که کوک این پروژه را تایید می کند و به استیو زادسکی سرب آیفون و آی پاد (و مهندس سابق فورد) این آزادی را می دهد تا تیمی متشکل از 1000 نفر را برای کار در خارج از سایت بسازد.

در همین حال، مدیران اپل در جهان به دنبال شرکا یا شاید فقط مشاوره هستند. برخی با سازندگان قراردادی مانند Magna Steyr ملاقات می کنند ، در حالی که گزارش شده است که کوک شخصاً از تأسیسات BMW بازدید می کند.

2015

خبرنگاران به سمت تایتان می روند. فایننشال تایمز در ماه فوریه این خبر را منتشر کرد مبنی بر اینکه اپل متخصصان خودرو را برای کار در یک آزمایشگاه تحقیقاتی مخفی استخدام کرده است و وال استریت ژورنال بلافاصله آن را با گزارشی مبنی بر اینکه شرکت در حال کار بر روی یک خودروی الکتریکی است که آن را "مینی ون" توصیف می کند، دنبال می کند. پسندیدن." گزارش WSJ همچنین ادعا می‌کند که فناوری خودران بخشی از برنامه فعلی اپل نیست.

این خبر شوکه کننده است، اگرچه صنعت خودرو در ابتدا از آن شانه خالی می کند. دیتر زتچه، که در آن زمان رئیس شرکت مادر مرسدس بنز دایملر بود، یک هفته بعد او میگوید که به دلیل علاقه اپل به ساخت خودرو، خوابش را از دست نمی‌دهد .

شکار برای اطلاعات بیشتر ادامه دارد. مردم به این واقعیت توجه می کنند که اپل طراح مارک نیوسون را استخدام کرد که زمانی یک خودروی مفهومی برای فورد خلق کرد. مجله تایم می پرسد: آیا این می تواند اشاره ای به آنچه اپل می خواهد بسازد باشد ؟ AppleInsider ساختمان خارج از محوطه دانشگاه را پیدا می کند - که نام رمز خود را دارد، SG5 - جایی که تیم Project Titan فروشگاهی را در آن راه اندازی کرده است.

در جلسه سهامداران اپل در ماه مارس، شخصی به تیم کوک می گوید که می خواهد شرکت تسلا را بخرد. کوک طفره می رود و می گوید که مایل است تسلا کارپلی را بپذیرد. در این زمان، تسلا حداقل 150 کارمند اپل را جذب کرده است، که بسیار بیشتر از هر شرکت دیگری است .

در ماه مه، جف ویلیامز، مدیر عملیات، در یک رویداد او میگوید : «ماشین بهترین دستگاه موبایل است، اینطور نیست؟» اگرچه اپل هنوز به طور عمومی این پروژه را تایید نکرده است.

کارها شتاب می گیرند. مجله Manager آلمان در ماه جولای گزارش داد که اپل با BMW در مورد استفاده از فناوری EV که به خودروی کامپکت i3 آن قدرت می دهد صحبت کرده است. گاردین اسنادی را در ماه آگوست به دست می‌آورد که نشان می‌دهد، در واقع، اپل علاقه‌مند به توسعه یک خودروی خودران است و به دنبال مکان‌هایی برای آزمایش این فناوری است. کوک با سرجیو مارکیونه، رئیس وقت فیات-کرایسلر ملاقات می کند .

نیویورک تایمز در ماه سپتامبر گزارش داد که اپل هنوز در مورد اینکه آیا باید یک خودروی خودران، یک وسیله نقلیه الکتریکی یا هر دو را تعقیب کند، اختلاف نظر دارد - این نشانه ای برای بسیاری از محورهای پیش رو است. اما این پروژه تا 600 نفر را شامل می شود و اپل در حال جذب افراد از تیم های دیگر، مانند تیمی که روی ساعت کار می کند، برای کمک به پیشرفت آن است. اپل همچنین در حال ایجاد رتبه های Titan با کارمندان تسلا است. ماسک اپل را «قبرستان تسلا» می‌نامد ، اما او میگوید : «خودرو چیز منطقی بعدی است که در نهایت یک نوآوری قابل توجه ارائه می‌کند». وال استریت ژورنال گزارش می دهد که اپل یک تاریخ فروش تهاجمی در سال 2019 را هدف قرار داده است.

2016

حرکت شروع به تزلزل می کند. گزارش شده است که جانی آیو از پیشرفت در اواخر سال 2015 و اوایل سال 2016 ابراز "نارضایتی" می کند و استخدام سردرگم است. Zadesky پروژه را ترک می‌کند (اما در اپل می‌ماند) و گزارش شده است که تیم Titan "در تعیین اهداف روشن برای پروژه با مشکلاتی روبرو شده‌اند."

در یکی از بدنام‌ترین لحظات تاریخ اپل خودرو، MotorTrend یک رونمایی «انحصاری» از Apple Car در ماه آوریل را کنایه می‌زند... فقط نشان می‌دهد که این خودرو اساساً یک مدل موک‌آلود از آنچه می‌توانست به نظر برسد ساخته شده است و آن را روی جلد خود زده است. مجله

تا ماه جولای، تاریخ ارسال تایتان به سال 2021 می رسد و اپل از باب منسفیلد، یکی از مدیران ارشد سخت افزاری استیو جابز، برای تصدی این سمت استفاده می کند .

در ماه سپتامبر، فایننشال تایمز گزارش داد که اپل در مورد خرید احتمالی یا یک سرمایه گذاری استراتژیک به مک لارن نزدیک شد.

اما یک ماه بعد، بلومبرگ گزارش داد که اپل صدها عضو تیم Titan را حذف می کند، زیرا این شرکت از ساخت یک خودروی الکتریکی دور می شود و به سمت توسعه یک سیستم رانندگی خودکار می رود. گفته می شود که مدیران تا پایان سال 2017 به تیم فرصت می دهند تا این فناوری را اثبات کند و «در مورد مسیر نهایی تصمیم گیری کند». طبق گزارش ها، منسفیلد کسی است که دستور تغییر استراتژی را می دهد. یک منبع آن را "شکست باورنکردنی رهبری" می نامد.

2017

Sunnyvale، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا - 22 مه 2019: Lexus RX450h در خیابان حومه شهر با سخت افزار خودروی خودران پروژه Apple Titan <a href= که روی سقف نصب شده است. (اعتبار تصویر: NNehring/Getty Images)" width="1024" height="576" srcset="https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/GettyImages-1151434139.jpg 1530w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/GettyImages-1151434139.jpg?resize=150,84 150w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/GettyImages-1151434139.jpg?resize=300,169 300w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/GettyImages-1151434139.jpg?resize=768,432 768w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/GettyImages-1151434139.jpg?resize=680,382 680w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/GettyImages-1151434139.jpg?resize=1200,675 1200w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/GettyImages-1151434139.jpg?resize=50,28 50w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px">

Sunnyvale، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا - 22 مه 2019: Lexus RX450h در خیابان حومه شهر با سخت افزار خودروی خودران پروژه Apple Titan که روی سقف نصب شده است. اعتبار تصویر: NNehring/Getty Images

اپل مجوزی از دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا دریافت کرد تا فناوری رانندگی خودران خود را با استفاده از سه شاسی بلند لکسوس در ماه آوریل آزمایش کند .

تلاش این شرکت برای آزمایش AV در دنیای واقعی در زمانی انجام می‌شود که خودروهای خودران همه‌گیر هستند. گوگل تا این لحظه برنامه خودروی خودران خود را به نام Waymo ایجاد کرده است. اوبر پس از شکار ده‌ها کارشناس از کارنگی ملون، در حال ایجاد تلاش‌های فناوری خودران است. (این دو شرکت همچنین در حال حاضر درگیر یک نبرد حقوقی بد در مورد فناوری AV به ادعای سرقت شده هستند.) جنرال موتورز کروز را خریداری کرده و آزمایش خودروهای خودران خود را آغاز کرده است و فورد یک میلیارد دلار در یک AV جدید سرمایه گذاری کرده است. استارتاپی به نام هوش مصنوعی Argo.

در ماه ژوئن، تیم کوک بالاخره به طور عمومی تایید کرد که اپل روی یک پروژه خودرو کار می کند. او به بلومبرگ می گوید: «ما روی سیستم های خودمختار تمرکز می کنیم. "این یک فناوری اصلی است که از نظر ما بسیار مهم است. " او آن را "مادر تمام پروژه های هوش مصنوعی" می نامد. اما او از پاسخ دادن به اینکه آیا اپل هرگز ماشین الکتریکی خود را خواهد ساخت یا خیر طفره رفت. "ما واقعاً از نقطه نظر محصول نمی گوییم که چه کاری انجام خواهیم داد."

نیویورک تایمز در ماه آگوست گزارش داد که اپل قصد دارد یک شاتل خودکار راه اندازی کند که کارمندان را از یک ساختمان به ساختمان دیگر در محوطه دانشگاه می آورد . این شرکت همچنین کار روی حسگر لیدار خود را آغاز می کند. این گزارش بیان می‌کند که ایده‌های دور از ذهن مانند چرخ‌های کروی، همراه با «تغییر اولویت‌ها» و «مهلت‌های خودسرانه یا غیرواقعی» به کاهش تلاش خودروهای الکتریکی کمک کردند.

تیم دوباره شروع به رشد می کند. نسخه‌های جدید خودروهای آزمایشی با سنسور آن در ماه اکتبر در جاده‌ها دیده می‌شوند.

2018

ناوگان آزمایشی خودران گسترش می یابد و به سرعت سه برابر خواهد شد. اپل جان جیاناندریا، رئیس هوش مصنوعی گوگل را در ماه آوریل استخدام کرد. بالن پروژه برای حدود 5000 کارمند.

خبر بزرگ سال در آگوست منتشر می‌شود، زمانی که اپل داگ فیلد را دوباره استخدام می‌کند ، کسی که از تسلا بازگشته تا به منسفیلد کمک کند تا پروژه تایتان را به پیش ببرد. این موضوع طوفانی از گمانه زنی ها را به راه می اندازد که اپل بار دیگر تلاش خواهد کرد تا خودروی خود را از پایه بسازد. همچنین در همین زمان: ماسک او میگوید که تلاش کرده است، اما نتوانسته جلسه‌ای با اپل برای فروش تسلا ترتیب دهد، زیرا این شرکت برای زنده ماندن در طول رمپ تولید مدل 3 تلاش می‌ کرد.

2019

اپل سال را با کاهش و بازسازی دیگری آغاز می کند. بیش از 200 کارگر از پروژه تایتان رها شده اند .

کوک در ماه مارس به سهامداران او میگوید که اپل روی محصولات آینده «تاس می‌اندازد» که «شما را غافلگیر خواهند کرد». اپل معاون مهندسی تسلا را برای تقویت تایتان استخدام می کند.

در ماه ژوئن، اپل استارتاپ AV در حال حرکت Drive.ai را خریداری کرد . اما این شرکت ناوگان آزمایشی خود در کالیفرنیا را کاهش می دهد .

2020

خودرویی از ناوگان اپل در حال حاضر در حال آزمایش یک سیستم خودران در خیابان‌های سیلیکون ولی است. اعتبار تصویر: Getty Images

همه‌گیری کووید-19 تقریباً هر گزارش معنی‌داری از آنچه اپل با تایتان انجام می‌دهد متوقف می‌کند، زیرا کارگران - به‌ویژه آن‌هایی که در منطقه خلیج، جایی که سخت‌ترین اقدامات ماندن در خانه در آن اجرا می‌شود - از راه دور کار می‌کنند.

با این حال، در این مدت، اپل بحث کوتاهی را با استارتاپ EV Canoo درباره خرید یا سرمایه گذاری احتمالی آغاز می کند . مذاکرات در نهایت به جایی نمی رسد.

اپل Giannandrea را به سمتی منتقل می کند که در ماه دسامبر بر روی سیستم های مستقل نظارت می کند و منسفیلد بازنشسته می شود.

و سپس رویترز درست قبل از کریسمس بمبی را پرتاب می کند : اپل بار دیگر در حال برنامه ریزی برای ساخت یک وسیله نقلیه مسافربری با «فناوری باتری نوآور» است. اما این خودروی الکتریکی نیز می‌تواند مستقل باشد و در نهایت این دو ایده را با هم ادغام کند. افراد حاضر در این تیم معتقدند که می توانند این نسخه جدید را در سال 2024 به تولید برسانند.

2021

رسانه‌های کره‌ای شروع به گزارش ‌هایی کردند مبنی بر اینکه اپل در اوایل ژانویه از گروه هیوندای موتور برای ساخت خودرو اپل درخواست می‌کند و باعث افزایش سهام این خودروساز شده است . هیوندای تایید می کند که آنها با اپل صحبت می کنند اما آنها را کم اهمیت جلوه می دهند و می گویند که اپل "در حال مذاکره با انواع خودروسازان جهانی است. "

به گزارش وال استریت ژورنال، خودروساز برادر هیوندای، کیا، شروع به نزدیک شدن به شرکای احتمالی برای ساخت خودروی اپل در کارخانه ای در گرجستان می کند. Nikkei در ماه فوریه گزارش داد که اپل در حال مذاکره با خودروسازان ژاپنی برای ساخت این خودرو است. اما سپس کره تایمز در ماه آوریل گزارش داد که همکاری بین ال‌جی و مگنا «بسیار نزدیک» به برنده شدن این قرارداد است .

در همان ماه، کوک بار دیگر در مصاحبه ای با Kara Swisher به پروژه خودروی اپل اشاره کرد، اما تمرکز خود را بر خودمختاری حفظ کرد. او او میگوید : «از نظر من، خودمختاری یک فناوری اصلی است. «اگر به نوعی به عقب برگردید، ماشین، از بسیاری جهات، یک ربات است. ماشین خودران یک ربات است. و پس کارهای زیادی وجود دارد که می توانید با خودمختاری انجام دهید. و ما خواهیم دید که اپل چه می کند."

او همچنین هشدار می دهد که بسیاری از ایده های اپل "هرگز نور روز را نمی بینند."

با این وجود، اپل شروع به صحبت با CATL و BYD چین در مورد تامین باتری برای Apple Car می کند. یکی از مشاوران ارشد اقتصادی کاخ سفید به رویترز می گوید که «اپل در حال صحبت در مورد ساخت تاسیسات پیشرفته تولید باتری» در ایالات متحده است.

در ماه ژوئن، اپل اولریش کرانز را استخدام کرد . کرانز یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل استارت‌آپ EV Canoo بود، اما همچنین به رهبری توسعه i3 EV BMW کمک کرد.

با این حال، درب اجرایی همچنان می چرخد، زیرا داگ فیلد بار دیگر اپل را ترک می کند - این بار برای کار در فورد. اپل برمی گردد و از کوین لینچ، یکی از مدیران ارشد نرم افزاری خود، برای اجرای پروژه تایتان ضربه می زند .

درست پس از این، اپل تصمیم می گیرد به تنهایی پیش برود و از هر گونه همکاری با خودروساز دیگری اجتناب کند.

سپس، یک محور دیگر. در ماه نوامبر، بلومبرگ گزارش داد که اپل در حال "تمرکز مجدد پروژه" بر روی "قابلیت های کامل خودران" است. طبق گزارش‌ها، لینچ تلاش می‌کند تا سال 2025 خودرویی بسازد که بتواند کاملاً از دروازه خارج شود، بدون فرمان یا پدال.

طبق گزارش‌ها، اپل معتقد است که بسیاری از کارهای اصلی روی پردازنده‌ای را که قصد دارد در نهایت در نسل اول خودرو عرضه کند، به پایان رسانده است. برای تقویت این تلاش، اپل سی جی مور، رئیس سابق بخش خلبان خودکار تسلا را استخدام می کند.

اما طبق گزارش‌ها، این شرکت در مورد اینکه کسب‌وکار چه خواهد بود، اختلاف نظر دارد، زیرا هنوز بین مالکیت شخصی یا مدل ناوگان بحث می‌کند.

2022

سی جی مور ظرف شش ماه اپل را ترک می کند. اطلاعات گزارشی را منتشر می کند که جزئیات برخی از مشکلاتی که اپل در راه اندازی فناوری رانندگی خودران داشته است را منتشر می کند.

بار دیگر، بلومبرگ یک محور دیگر در ماه دسامبر گزارش می دهد . طبق گزارش‌ها، این بار اپل پس از اینکه متوجه شد یک وسیله نقلیه کاملاً مستقل بدون فرمان یا پدال امکان‌پذیر نیست، جاه‌طلبی‌های خود را کاهش می‌دهد.

طبق گزارش‌ها، این شرکت به سمت خودرویی می‌رود که فقط در بزرگراه‌ها مستقل باشد و اپل حتی در نظر دارد از یک "مرکز فرمان از راه دور" برای کمک به رانندگان یا کنترل وسایل نقلیه در مواقع اضطراری استفاده کند. تاریخ هدف به سال 2026 می رسد.

2023

اپل به طور پیوسته ناوگان آزمایشی خود را در کالیفرنیا بازسازی کرده است. اما اخبار در مورد پیشرفت پروژه خشک می شود. در ماه سپتامبر، مینگ-چی کو، تحلیلگر، با عصبانیت فکر می‌کند که «به نظر می‌رسد که توسعه Apple Car تمام نمایان شدن خود را از دست داده است». او می نویسد که شک دارد اپل بتواند این خودرو را بدون خرید یک خودروساز دیگر به تولید انبوه برساند.

به گفته بلومبرگ، در پشت صحنه، هیئت مدیره اپل شروع به فشار بر رهبری شرکت در مورد پروژه می کند .

2024

Lowly Worm در حال رانندگی لوگوی اپل <a href= به عنوان ماشین. یک تمبر "لغو شده" روی تصویر قرار می گیرد" width="1024" height="576" srcset="https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/apple-car-canceled.jpg 1600w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/apple-car-canceled.jpg?resize=150,84 150w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/apple-car-canceled.jpg?resize=300,169 300w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/apple-car-canceled.jpg?resize=768,432 768w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/apple-car-canceled.jpg?resize=680,383 680w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/apple-car-canceled.jpg?resize=1536,864 1536w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/apple-car-canceled.jpg?resize=1200,675 1200w, https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/02/apple-car-canceled.jpg?resize=50,28 50w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px">

اعتبار تصویر: Bryce Durbin / TechCrunch

بلومبرگ گزارش می دهد که اپل در ژانویه با پروژه به "نقطه ساخت یا شکست" می رسد، زیرا تاریخ انتشار به سال 2028 کشیده شده است و طبق گزارش ها تیم دوباره به سمت "EV با ویژگی های محدودتر" می رود.

بر اساس این گزارش، این هدف جدید پس از «یک سری از جلسات دیوانه‌وار که شامل هیئت مدیره اپل، کوین لینچ، رئیس پروژه و تیم کوک، مدیر اجرایی بود» به دست آمد. اپل هنوز یک نمونه اولیه رسمی ندارد.

یک ماه بعد، اپل پروژه تایتان را می کشد.

خبرکاو