متن خبر

ماسایوشی سون سافت بانک در حال برنامه ریزی برای بازگشت خود بوده است

ماسایوشی سون سافت بانک در حال برنامه ریزی برای بازگشت خود بوده است

شناسهٔ خبر: 759769 -




نمایه جدید مایاوشی سون در فایننشال تایمز در حالی باز می شود که به نظر می رسد مدیر عامل سافت بانک به پایین ترین حد خود رسیده است و به چهره «زشت» او در زوم خیره می شود و به خود می گوید: «من کاری انجام ندادم که بتوانم به آن افتخار کنم».

این صحنه به‌عنوان مقدمه‌ای برای بازگشت مورد انتظار ارائه می‌شود، و پس از اینکه صندوق ویژن سافت‌بانک زیان‌های هنگفتی از سرمایه‌گذاری‌هایی مانند WeWork متحمل شد، سون تا حد زیادی از دید عموم ناپدید شد. لیونل باربر، که زندگی‌نامه جدیدی از سون به نام «مرد قمار» نوشته است، او میگوید در حالی که به نظر می‌رسد سون در حال «توبه کردن» است، در واقع در حال «طرح بازگشت» است.

اکنون سافت‌بانک روی هوش مصنوعی شرط‌بندی بزرگی می‌کند و با عمومی کردن شرکت طراحی تراشه Arm به موفقیت دست می‌یابد – اگرچه حتی با وجود هوش مصنوعی، سون اذعان می‌کند که «شاید ما کمی زودتر از آن بودیم».

فراتر از جزئیات استراتژی سرمایه گذاری و سوابق سون، برخی جزئیات شخصی سرگرم کننده وجود دارد، مانند شیفتگی ظاهری او به ناپلئون. زمانی که یک سرمایه‌گذار فعال، بیل گیتس و مارک زاکربرگ را در ملاقاتی با سان در سال 2020 مطرح کرد، طبق گزارش‌ها، او آن‌ها را به‌عنوان «افراد تک‌تجاری» رد کرد.

سون گفت: "مقایسه درست برای من ناپلئون، چنگیز خان یا امپراتور کین است. " «من مدیرعامل نیستم. من در حال ساختن یک امپراتوری هستم.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است