سایت خبرکاو

جستجوگر هوشمند اخبار و مطالب فناوری

لیندا یاکارینو: شبکه اجتماعی ایکس از اوایل سال ۲۰۲۴ سودآور می‌شود

بنا به گفته «لیندا یاکارینو»، مدیرعامل ایکس، این شبکه اجتماعی که قبلاً توییتر نام داشت، تا اوایل سال ۲۰۲۴ سودآور خواهد شد. طبق گزارش TechCrunch، یاکارینو در Code Conference 2023 با حضور روی صحنه گفت:دیگر اخبارشرایط جدید دریافت کارت سوخت وسایل نقلیه نوشماره اعلام شد «اکنون که خودم را در این کسب‌و‌کار غرق کرده‌ام و چشم‌اندازی خوبی نسبت به مسائل قابل پیش‌بینی داریم، به‌نظر می‌رسد که در اوایل سال ۲۰۲۴ به سود خواهیم رسید.»بیشتر بخوانیدآنر V Purse معرفی شد؛ گوشی تاشو مفهومی ...

بنا به گفته «لیندا یاکارینو»، مدیرعامل ایکس، این شبکه اجتماعی که قبلاً توییتر نام داشت، تا اوایل سال ۲۰۲۴ سودآور خواهد شد.

طبق گزارش TechCrunch، یاکارینو در Code Conference 2023 با حضور روی صحنه گفت:

«اکنون که خودم را در این کسب‌و‌کار غرق کرده‌ام و چشم‌اندازی خوبی نسبت به مسائل قابل پیش‌بینی داریم، به‌نظر می‌رسد که در اوایل سال ۲۰۲۴ به سود خواهیم رسید.»

برای شرکتی که در ۱۳ سال اولیه خود به سود سالیانه نرسیده و همواره برای حفظ سودآوری تلاش کرده است، این یک بیانیه بزرگ محسوب می‌شود. بااین‌وجود، یاکارینو چند ماه پس از مدیرعامل شدن نیز چنین ادعایی کرده بود. در ماه آگوست، او گفته بود که «برابری دخل و خرج ایکس» بسیار نزدیک است و در ماه ژوئیه اعلام کرد که استفاده از این شبکه اجتماعی به بالاترین حد خود رسیده است.

بازگشت تبلیغ‌کنندگان برتر به ایکس

یاکارینو همچنین در جریان این کنفرانس بیان کرد که ۹۰ درصد از ۱۰۰ تبلیغ‌کننده برتر ایکس در دوازده هفته گذشته به این پلتفرم بازگشته‌اند.

درهمین‌حال، ایکس چند وقت گذشته را صرف کاهش کارمندان خود کرده و با کم‌کردن تعداد آن‌ها از ۸۰۰۰ نفر به حدود ۱۵۰۰ نفر، باعث کاهش هزینه‌هایش شده است. البته بسیاری از کارکنان اخراج‌شده ادعا کرده‌اند که هنوز حقوقی دریافت نکرده‌اند. همچنین ایکس با شکایت‌های متعددی به‌دلیل عدم پرداخت اجاره فضای اداری خود در چندین کشور مواجه است.

علاوه بر این موارد، یاکارینو همچنین بیان کرد که زمان صرف‌شده کاربران در ایکس از ماه ژوئن افزایش پیدا کرده است. بااین‌حال «جولیا بورستین»، از CNBC، با اشاره به داده‌های شرکت تحلیلی Apptopia، چنین ادعاهایی را رد کرد. در همین رابطه، اخیراً براساس داده‌های Apptopia گفته شد که میزان دانلودهای اپ این شبکه اجتماعی در عرض دو ماه پس از تغییر نام آن تقریباً ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده که پایین‌ترین نقطه آن در بیش از یک دهه گذشته است.