متن خبر

قیمت درهم امارات و لیر ترکیه به سرازیری افتاد؛ دینار عراق متوقف شد/ چالش بزرگ عمان در صنعت گردشگری

قیمت درهم امارات و لیر ترکیه به سرازیری افتاد؛ دینار عراق متوقف شد/ چالش بزرگ عمان در صنعت گردشگری

شناسهٔ خبر: 786743 -




به گزارش اقتصادنیوز،‌ عمان، کشور سلطان نشین حاشیه دریای عمان که نامش همواره در صدر مقاصد گردشگری پرطرفدار جهان می‌درخشد، این روزها متاثر از وضعیت ژئوپلیتیکی حاکم بر خاورمیانه در صنعت گردشگری با چالش‌هایی رو به رو شده است؛ موضوعی که گویا چندان با دوام نیست و مقامات این کشور به زمستانی قوی در حوزه گردشگری امیدوار هستند.

در همین راستا، سلیم محمد المحروقی، وزیر میراث و گردشگری عمان روز دوشنبه در دومین مجمع عربی برای آمار گردشگری در مسقط، اعلام کرد:‌ «بیش از 450 پرواز چارتر در فصل زمستان پیش بینی شده است که باعث رونق گردشگری در این کشور سلطان نشین و به طور به ویژه ظفار می‌شود.»

محروقی ضمن اذعان به اینکه برخی از رزروها به دلیل نگرانی‌های ژئوپلیتیکی لغو شده‌اند، ابراز خوش بینی کرد که تأثیر کلی بر گردشگری حداقل خواهد بود. وی با اشاره به هجوم مداوم گردشگران، پیش بینی کرد: «آمار گردشگری زمستانی امسال نسبت به فصول گذشته دو برابر خواهد شد و جریان گردشگران نشان دهنده رشدی ثابت است. »

با این حال، گزارش گردشگری سازمان ملل تاکید می‌کند هزینه‌های حمل و نقل و اقامت (65٪)، محیط اقتصادی (61٪)، خطرات ژئوپلیتیکی (11٪) و محدودیت های سفر (12٪) برخی از عوامل اصلی مؤثر بر بهبود گردشگری بین‌المللی هستند و ممکن است منجر به احتیاط مسافران عمان شود.

به طور کلی برای چالش عمان اطمینان از احساس امنیت مسافران است و مقامات گردشگری این کشور فعالانه برای برجسته کردن جاذبه‌های منحصر به فرد، میراث فرهنگی و زیبایی طبیعی عمان تلاش می‌کنند تا به بازدیدکنندگان بالقوه اطمینان دهند که این کشور مقصدی امن و دلپذیر است. با وجود چالش های ژئوپلیتیکی، انتظار داریم که گردشگری عمان در طول فصل زمستان رشد قابل توجهی داشته باشد. ورود بیش از 450 پرواز برنامه ریزی نشده به ظفار، نشانه ای واضح از جذابیت این کشور است، به ویژه برای گردشگرانی که به دنبال جایگزینی برای مقاصد شلوغ تر هستند. این هجوم گردشگران احتمالاً مشاغل محلی، هتل ها و اپراتورهای تور را تقویت می کند و به بهبود کلی اقتصاد کشور کمک می کند.

با اینکه مروری بر آخرین وضعیت صنعت گردشگری عمان داشته ایم، خالی از لطف نیست نگاهی هم به آخرین قیمت ارز رسمی این کشور در بازار تهران بیندازیم.

نرخ امروز ریال عمان امروز 24 مهر 1403

ریال عمان هم امروز در بازار نسبت به روز گذشته کاهش قیمت را تجربه کرد و با ریزش 1180 تومانی که داشت، 164340 معامله شد.

قیمت لیر ترکیه امروز

امروز قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات بازار مسیر نزولی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و با افت 20 تومانی، 1840 تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد.

لیر ترکیه

​قیمت درهم امارات امروز

امروز همچنین قیمت درهم امارات در جریان مبادلات ارزی انجام شده در بازار ارز تهران، کاهش قیمت را تجربه کرده است و نسبت به روز گذشته 17220 تومان نرخ گذاری شد. هر درهم در پایان معاملات امروز 118 تومان ارزان شده است.

قیمت منات آذربایجان امروز

در بازار ارز تهران قیمت منات آذربایجان هم به مانند ارزهای مرور شده تسلیم جناح افزایشی شد و خلاف روند روز گذشته افت 270 تومانی را تجربه کرد و 37080 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

همچنین نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا امروز به 1.7 رسید که تغییری نسبت به روز گذشته نداشت.

آخرین قیمت درام ارمنستان در بازار

معاملات بازار در حالی سپری شد که قیمت درام ارمنستان یک تومان پایین آمد و 163 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد.

درام ارمنستان

قیمت دینار عراق امروز

قیمت دینار هم در بازار ارز تهران نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشت، هر دینار امروز 48 تومان معامله شد. 

قیمت لاری گرجستان در بازار

بازار ارز تهران امروز را در حالی به پایان برد و بسته شد که قیمت لاری گرجستان پایین آمد. هر لاری عصر امروز 23350 تومان قیمت خورد تا افت ارزش 210 تومانی را تجربه کرده باشد.

آخرین نرخ بات تایلند

وقت آن رسیده تا سری به شرق آسیا بزنیم، جایی که قیمت واحد پول رسمی کشور تایلند هم ریزش را تجربه کرده است. هر بات در پایان فعالیت امروز بازار 1831 تومان نرخ گذاری شد. هر بات افت ارزش 14 تومانی را تجربه کرده است.

قیمت امروز رینگیت مالزی

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی کاهش را در پیش گرفت و در حالی معاملات را به پایان رساند که 14640 تومان قیمت خورد تا 150 تومان نسبت به روز گذشته ارزانتر شود.

خلاصه معاملات امروز پیام آور خبری تازه برای معامله گران بود و خلاف روز گذشته قیمت ارزها در محدوده کاهشی نوسان دادند و در سایه ریزش قیمت دلار عقب نشینی کردند.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است