سایت خبرکاو

جستجوگر هوشمند اخبار و مطالب فناوری

فیلمی که وارد سطل آشغال نشد/ دیدن «نبودنت» بعد از ۷ سال

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،نشست رسانه‌ای فیلم «نبودنت» به کارگردانی کاوه سجادی‌حسینی در هفتمین روز چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.در ابتدای این نشست کاوه سجادی‌حسینی کارگردان و تهیه‌کننده «نبودنت» گفت: این فیلمنامه را سال ۹۵ و طی ۸ ماه نوشتم. بعد از چندسال در سال ۱۴۰۰ توانستم فیلم را بسازم. وی یادآور شد: درام هر چه درونی‌تر باشد برای من جذاب‌تر است البته «نبودنت» از فیلم‌های «بی‌سر» و «بوفالو» بیرونی‌تر ...

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،نشست رسانه‌ای فیلم «نبودنت» به کارگردانی کاوه سجادی‌حسینی در هفتمین روز چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست کاوه سجادی‌حسینی کارگردان و تهیه‌کننده «نبودنت» گفت: این فیلمنامه را سال ۹۵ و طی ۸ ماه نوشتم. بعد از چندسال در سال ۱۴۰۰ توانستم فیلم را بسازم.

وی یادآور شد: درام هر چه درونی‌تر باشد برای من جذاب‌تر است البته «نبودنت» از فیلم‌های «بی‌سر» و «بوفالو» بیرونی‌تر است.

به گزارش خبرنگار مهر،فرید سجادی‌حسینی از بازیگران «نبودنت» نیز گفت: من از همان ابتدا که کاوه درگیر این فیلمنامه شد در جریان فیلمنامه بودم. ۲ سالی هست که این فیلم را ساخته و خوشحالم که امروز دیده شد.

کاوه سجادی‌حسینی در ادامه درباره مستقل‌بودن «نبودنت» تاکید کرد: حمایت هیچ ارگانی شامل این فیلم نشد و «نبودنت» جزو مستقل‌تربن فیلم‌های جشنواره است.

وی ادامه داد: مهاجرت همیشه در فیلم‌های من بوده ولی فقدان موضوع اصلی «نبودنت» است و این فقدان باعث کسالت در فیلم می‌شود.

سجادی‌حسینی درباره ریتم فیلم عنوان کرد: به خاطر ممیزی مجبور به حذف چند سکانس شدیم که سعی می‌کنیم در اکران عمومی این ایراد را رفع کنیم.

کارگردان «نبودنت» اظهار کرد: به نظر من این فیلم ریتم دارد ولی ریتم فیلم‌های هیجانی را ندارد.

علیرضا برازنده فیلم‌بردار «نبودنت» نیز درباره شکل فیلم‌برداری اثر گفت: دوست داشتیم دوربین کاراکتر داشته باشد و اصولا روی سوژه‌ها متمرکز نبود و جستجوگر بود.

سجادی‌حسینی نیز در ادامه این سخنان گفت: ایده فیلم‌برداری از علیرضا بود و من در ابتدا در مقابل این ایده مقاومت می‌کردم. من دوست دارم در فیلم‌هایم تجربه کنم و دوربین در حرکت ریسک داشت ولی پذیرفتم. دوربین در فیلم گیج است و این برای من جذاب است.

شیوا سرمست از بازیگران «نبودنت» نیز عنوان کرد: این فیلم دومین تجربه همکاری من با سجادی‌حسینی بود. در تجربه اول من کارگردان بودم و ایشان تهیه‌کننده. وقتی فیلم‌نامه «نبودنت» را خواندم برایم خیلی جذاب بود. نقش «شیرین» برایم جذاب بود با وجود اینکه نه مادر هستم و نه در آن زمان سنم به نقش می‌خورد.

سینا رازقی دیگر بازیگر فیلم بیان کرد: من از مشهد بازیگری را شروع کردم و یادم است آن زمان در صف می‌ایستادیم تا کار بزرگان سینما را در جشنواره فیلم فجر ببینیم. حضور برخی بزرگان ما در جشنواره کمرنگ شده و این سوال برای من به عنوان یک جوان پیش می‌آید که چگونه مسیر را طی کنم اما اعجاب‌انگیزی جشنواره برای من کمرنگ شده است.

وی یادآور شد: سجادی‌حسینی هوشمندانه از عنصر موسیقی رپ در «نبودنت» استفاده کرد که در جامعه ما متاسفانه به رسمیت شناخته نمی‌شود در حالی که نسل جوان این سبک را دوست دارد.

سجادی‌حسینی درباره موسیقی فیلم گفت: با کاوه آفاق چندین بار موزیک ساختیم ولی مورد قبول نشد و این انعطاف‌پذیری کاوه برایم جالب بود. کاوه خواننده است و این موسیقی، اولین موزیک فیلم کاوه آفاق است. از اول به این فکر می‌کردم ‌که موسیقی برای فیلم «نبودنت» مهم است.

وی تصریح کرد: قرار بود این فیلم وارد سطل آشغال شود ولی با حمایت روح‌الله سهرابی پروانه‌ نمایش گرفت.

۲۲۰۵۷

خبرکاو