متن خبر

فیسکر از دادگاه ورشکستگی می خواهد که خودروهای برقی خود را به طور متوسط ​​14000 دلار بفروشد

فیسکر از دادگاه ورشکستگی می خواهد که خودروهای برقی خود را به طور متوسط ​​14000 دلار بفروشد

شناسهٔ خبر: 617782 -




فیسکر یک خریدار مایل برای موجودی باقیمانده SUV های تمام الکتریکی Ocean دارد و از قاضی دادگاه ورشکستگی دلاور که بر پرونده فصل 11 نظارت دارد خواسته است تا فروش را تأیید کند.

در صورت تایید قاضی، فیسکر می تواند 3231 خودروی برقی تمام شده را به یک شرکت لیزینگ خودرو مستقر در نیویورک به قیمت 46.25 میلیون دلار تخلیه کند. این رقم به حدود 14000 دلار برای هر وسیله نقلیه می رسد - کاهش شدیدی نسبت به قیمت اولیه حدود 70000 دلاری که برخی از آنها زمانی فرمان می دادند. همچنین از قیمت‌هایی که فیسکر در دوران ورشکستگی خود ارائه می‌کرد، پایین‌تر است.

طرح درخواست تایید فروش می تواند به نقطه عطف بعدی در روند ورشکستگی فصل 11 فیسکر تبدیل شود. وکلای مدافع وام دهندگان بدون وثیقه شرکت قبلاً در اولین جلسه دادرسی که در 21 ژوئن برگزار شد ابراز نگرانی کردند که عواید حاصل از چنین فروش هایی را نخواهند دید. فیسکر در مجموع حدود یک میلیارد دلار به تمام طلبکاران بدون وثیقه خود بدهکار است.

دامنه کل سایر دارایی‌های فیسکر و ارزشی که ممکن است داشته باشند نیز مشخص نیست. روز دوشنبه، وکلای این استارت‌آپ درخواستی برای به تاخیر انداختن انتشار این اطلاعات ارائه کردند، تا حدی به این دلیل که هنوز در حال جمع‌آوری است.

شرکت لیزینگ - که وال استریت ژورنال برای اولین بار گزارش داد که شرکتی به نام American Lease است - عمدتاً وسایل نقلیه خود را به رانندگان تگرگ سوار در منطقه شهر نیویورک ارائه می دهد، جایی که ناوگان باید تا سال 2030 آلایندگی را به صفر برسانند. این شرکت موافقت کرده است. منتظر بمانید تا هر یک از Oceans را اجاره کنید تا زمانی که فراخوان های باز برطرف شود.

امریکن لیز در ابتدا با خرید 2100 خودروی الکتریکی اوشن در 30 می موافقت کرد، درست دو هفته قبل از اینکه فیسکر برای حمایت از ورشکستگی فصل 11 اقدام کند. این پیشنهاد برای خرید تمام 3,231 اقیانوس آماده برای فروش و پیکربندی شده برای آمریکای شمالی در 30 ژوئن افزایش یافت. (این معامله شامل وسایل نقلیه با پیکربندی کانادایی واقع در کانادا نمی شود.) American Lease نمی تواند خودروها را به مدت 12 ماه دوباره بفروشد. این شرکت از لحاظ فنی Oceans را در مقیاسی کشویی می‌خرد، با پرداخت 3200 دلار برای وسایل نقلیه با عنوان قبلی و 16500 دلار برای خودروهایی که در "حالت کار خوب" هستند. همچنین در حال خرید موارد آسیب دیده به قیمت 2500 دلار است.

وکلای این شرکت در تلاش هستند تا فروش را به سرعت انجام دهند. در درخواستی مبنی بر درخواست تأیید سریع فروش، آنها نوشتند که اگر تا 12 ژوئیه تکمیل نشود، «نمی‌توانند هزینه‌های حیاتی کسب‌وکار ... لازم برای انجام یک انحلال منظم را تأمین کنند».

وکلای فیسکر در یک جلسه اضطراری در روز چهارشنبه گفتند که می خواهند تا 12 ژوئیه 200 Oceans اولیه را به American Lease بفروشند تا 2.8 میلیون دلار برای پوشش حقوق و دستمزد و سایر هزینه ها تولید کنند. با این حال، قبل از انجام این کار، باید مشکلی را که به تازگی گزارش شده در مورد پمپ های آب در اقیانوس حل کند. جان دیدوناتو، مدیر ارشد بازسازی، گفت: این کار توسط برخی از کارکنان باقی مانده فیسکر انجام خواهد شد، زیرا این استارتاپ هنوز 179 کارمند دارد (اکثریت آنها حقوق بگیر هستند) اما در حال کاهش تعداد کارکنان به حدود 138 نفر است.

دیدوناتو تایید کرد که هنریک فیسکر، مدیرعامل و بنیانگذار، و همچنین یکی از بنیانگذاران، مدیر مالی، و مدیر ارشد اجرایی Geeta Gupta-Fisker هنوز در فهرست حقوق و دستمزد هستند، اگرچه او نگفت که چقدر درآمد دارند. او بيان کرد که حقوق آنها در حال «تغییر» و احتمالاً «تعویق‌هایی» است.

لیندا ریچندرفر، وکیل دفتر امین ایالات متحده، در طول جلسه بيان کرد که او نگران است که وکلای فیسکر از آنجایی که کمیته طلبکاران بدون وثیقه هنوز وکالت قانونی ندارند، با چه سرعتی تلاش می کنند تا فروش خودروها را پیش ببرند. (نگرانی های او توسط وکیلی که به نمایندگی از انجمن تازه تاسیس مالکان فیسکر، و یکی از بانک های ایالات متحده که بیش از 600 میلیون دلار بدهکار است، تکرار شد.) او همچنین بيان کرد که فیسکر این تصور را ایجاد کرده است که هفته ها طول می کشد تا آنها تلاش کنند یک سفارش فروش را تایید کنید، چیزی که یکی از وکلای استارت آپ از آن عقب نشینی کرد.

در طول جلسه، ریچندرفر از دیدوناتو پرسید که آیا فیسکر می‌تواند پرداخت‌های حقوق و دستمزد آینده‌اش را با پول نقدی که در دست دارد انجام دهد. هم او و هم یکی از وکیل فیسکر گفتند که این امکان پذیر نخواهد بود، اما آنها تلاش کردند تا به وضوح به ریچندرفر - و دادگاه - میزان دقیق و سرعت تعهدات استارت آپ را در چند هفته آینده توضیح دهند.

قاضی توماس هوران پس از خروج دیدوناتو از جایگاه شاهد گفت: "من کاملا گیج هستم." او اجازه داد تا دو طرف 30 دقیقه استراحت کنند تا درک بهتری داشته باشند. وقتی دادگاه از سر گرفت و او پرسید که آیا زمان مفید است یا خیر، ریشندرفر به صراحت گفت: "نه."

جلسه دادرسی جدیدی برای 11 جولای تعیین شده است. در هفته آینده، این بر عهده فیسکر و افسر بازسازی خواهد بود که بهتر به ریچندرفر و بسیاری از طلبکاران بدون وثیقه توضیح دهند که چرا باید فروش را به سرعت انجام دهند.

پس از تکمیل فروش، فیسکر طبق این قرارداد "هیچ تعهدی در مورد تعمیر یا نگهداری وسایل نقلیه نخواهد داشت، و خودروها همانطور که هست بدون ضمانت صریح یا ضمنی فروخته می شوند." فیسکر همچنین "هیچ تعهدی برای به روز رسانی" خودروها فراتر از نسخه 2.1 نرم افزار خود نخواهد داشت. فیسکر همچنین مجوز اجاره آمریکایی را برای دسترسی به "کلیه کد منبع مرتبط یا سایر عناصر عامل نرم افزار اختصاصی" می دهد.

فروش موجودی توسط بزرگترین طلبکار تضمین شده فیسکر، Heights Capital Management، وابسته به شرکت خدمات مالی Susquehanna International Group، برکت داده شده است. هایتس در سال 2023 بیش از 500 میلیون دلار به فیسکر وام داد و این استارت آپ برقی هنوز نزدیک به 190 میلیون دلار بدهکار است. وکیلی که نماینده بازوی سرمایه گذاری هایتس است در جلسه 21 ژوئن بيان کرد که فروش «شاید بخشی از بدهی تضمین شده هایتس را پرداخت کند» - اکنون ما تصویر واضح تری از ریاضیاتی داریم که او در آن زمان در ذهن خود اجرا می کرد.

وام های هایتس به فیسکر در اصل با هیچ وثیقه ای تضمین نمی شد - آنها اسکناس های قابل تبدیلی بودند که می توانستند بازپرداخت شوند یا با سهام در راه اندازی EV جایگزین شوند. اما زمانی که فیسکر در ارائه گزارش مالی سه ماهه سوم خود به کمیسیون بورس و اوراق بهادار در سال گذشته تأخیر داشت، از نظر فنی یکی از پیمان‌های معامله با هایتس را زیر پا گذاشت. برای ترمیم این نقض، فیسکر تمام دارایی های خود را به عنوان وثیقه برای باقی مانده بدهی تعهد کرد.

الکس لیز، وکیلی که نماینده یک گروه غیررسمی از وام دهندگان بدون وثیقه بود، در اولین جلسه بيان کرد که این یک معامله وحشتناک برای [فیسکر] و طلبکاران آن بود. لیز و ریچندرفر «نگرانی‌های زیادی» ابراز کردند که این پرونده می‌تواند پس از فروش موجودی اقیانوس به یک انحلال فصل 7 ساده‌تر تبدیل شود. در آن سناریو، طلبکاران بدون وثیقه ممکن است حتی بر سر کمتر دعوا کنند.

به روز شده با اطلاعات یک جلسه اضطراری که بعد از ظهر چهارشنبه برگزار شد.

خبرکاو

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است