فورد با استفاده از فناوری چین کارخانه باتری 3.5 میلیارد دلاری LFP می سازد


فورد روز دوشنبه اعلام کرد در حال سرمایه گذاری 3.5 میلیارد دلاری برای ساخت کارخانه ای در میشیگان است که باتری های لیتیوم آهن فسفات ارزان تری را برای مجموعه رو به رشد خودروهای الکتریکی خود بسازد.
این کارخانه که در مارشال، میشیگان واقع خواهد شد، نیکل کبالت منگنز (NCM) را تولید نخواهد کرد، فناوری ای که در خودروهای برقی فعلی آن وجود دارد. فورد بيان کرد که با شرکت چینی Contemporary Amperex Technology Co معروف به CATL کار می کند و پوشش قبلی را تایید می کند. بر اساس این قرارداد، شرکت تابعه فورد که کاملاً متعلق به فورد است، سلولهای باتری را با استفاده از دانش سلول باتری LFP و خدمات ارائه شده توسط CATL تولید خواهد کرد.
بیل فورد، رئیس اجرایی فورد در بیانیهای گفت: «ما متعهد به رهبری انقلاب خودروهای الکتریکی در آمریکا هستیم و این به معنای سرمایهگذاری در فناوری و مشاغلی است که ما را در لبههای این تحول جهانی در صنعت خود نگه میدارد.» من همچنین مفتخرم که ایالت خود میشیگان را برای این مرکز مهم تولید باتری انتخاب کردیم.
این کارخانه 3.5 میلیارد دلاری بخشی از برنامه فورد برای سرمایه گذاری بیش از 50 میلیارد دلاری در خودروهای الکتریکی در سطح جهان تا سال 2026 است. فورد بيان کرد که قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی 600000 خودروی الکتریکی در سطح جهان و تا پایان سال 2 میلیون خودرو در سطح جهان تحویل دهد. سال 2026.
به گفته این شرکت، کارخانه ای که BlueOval Battery Park Michigan نام دارد، در ابتدا 2500 کارگر را استخدام خواهد کرد. پیش بینی می شود تولید در سال 2026 آغاز شود. فورد این گزینه را خواهد داشت که کارخانه ظرفیت باتری خود را بیشتر توسعه دهد.
جیم فارلی مدیر عامل شرکت فورد بيان کرد که در بهار امسال باتریهای LFP را به خط تولید خود اضافه میکند و با موستانگ Mach-E شروع میکند. فورد تابستان گذشته بيان کرد که CATL بستههای باتری LFP را برای شاسیبلندهای Mach-E در آمریکای شمالی از سال 2023 و سپس وانتهای لایتنینگ F-150 در اوایل سال 2024 عرضه خواهد کرد.
تصمیم فورد برای تولید باتریهای LFP در ایالات متحده، بخشی از گرایش خودروسازان به اتخاذ این فناوری قدیمیتر، ارزانتر و ایمنتر است. به عنوان مثال، تسلا در حال حاضر از باتری های LFP در خودروهای الکتریکی که در چین می سازد و به فروش می رساند استفاده می کند.
چین به دلیل توافق با کنسرسیومی از دانشگاههای ایالات متحده و کانادا که دارای پتنت این فناوری هستند، نزدیک به یک دهه مالک بازار LFP بوده است. اما با باز شدن دسترسی به حق ثبت اختراع و افزایش هزینه مواد باتری، این در حال تغییر است.
شیمی باتری های جدیدتر مانند نیکل-منگنز-کبالت (NMC) و نیکل-کبالت-آلومینیوم (NCA) از مزایای چگالی انرژی بالاتری برخوردار هستند که برد باتری های آنها را بهبود می بخشد. با این حال، LFP از مواد خام کمیاب مانند کبالت و نیکل استفاده نمیکند، و آنها را ارزانتر میکند و احتمال آتشسوزی کمتری دارد. این امتیازات برای خودروسازان جذابتر شده است زیرا به دنبال ارائه خودروهای برقی مقرونبهصرفهتر و در عین حال حفظ یا حتی بهبود حاشیه سود هستند.
اصلاح: کارخانه جدید 3.5 میلیارد دلاری فورد در میشیگان فقط باتری های LFP تولید می کند، نه باتری های نیکل کبالت منگنز (NCM) و LFP.
ارسال نظر