متن خبر

فضایی برای تازه واردان، بیوتکنولوژی در جریان اصلی، و موارد دیگر

فضایی برای تازه واردان، بیوتکنولوژی در جریان اصلی، و موارد دیگر

شناسهٔ خبر: 625359 -




به هفته نامه استارتاپ ها خوش آمدید - خلاصه هفتگی TechCrunch از همه چیزهایی که نمی توانید از دنیای استارتاپ ها از دست بدهید. اینجا ثبت نام کنید تا هر جمعه آن را در صندوق ورودی خود دریافت کنید.

جالب ترین داستان های استارت آپی هفته

حتی دسته‌های به ظاهر شلوغ نیز می‌توانند شاهد صعود تازه واردان به رتبه‌ها باشند. این شامل رسانه‌های اجتماعی می‌شود: برنامه جدیدی به نام noplace درست زمانی که از حالت فقط دعوت راه‌اندازی شد، به شماره ۱ در اپ استور رسید.

نمایشگرهای نمونه Noplace
برنامه اجتماعی جدید noplace در اپ استور به شماره 1 رسید.
اعتبار تصویر: Noplace

علاوه بر تایید اشتهای کاربران برای اشکال جدید رسانه های اجتماعی، این همچنین نشان می دهد که همچنان در سال 2024 ممکن است ویروسی شود، همانطور که برنامه فرانسوی ده ده در اوایل سال جاری انجام داد. هر دو برنامه همچنین نشان می‌دهند که بازبینی ایده‌های قدیمی‌تر فناوری - Myspace برای nospace و walkie-talkies برای ده ده، ارزش دارد.

همچنین یادآوری است که فناوری مصرف کننده می تواند حامیان VC را پیدا کند. تیفانی ژونگ، مدیرعامل noplace، این بخش را به خوبی می داند. قبل از راه‌اندازی این شرکت و جمع‌آوری بودجه از سرمایه‌گذاران، از جمله الکسیس اوهانیان 776 و فورونر ونچرز، او به Binary Capital کمک کرد تا قبل از ایجاد صندوق مصرفی در مرحله اولیه Pineapple Capital، معاملات اولیه مصرف‌کننده را تهیه کند.

جستجو : منابع به TechCrunch گفتند که Hebbia، استارتاپی که از هوش مصنوعی مولد برای جستجوی اسناد بزرگ و بازگرداندن پاسخ ها استفاده می کند، نزدیک به 100 میلیون دلار سری B به رهبری آندریسن هوروویتز جمع آوری کرده است.

سیاره سابق : رابینهود پلتفرم تحقیقاتی مبتنی بر هوش مصنوعی Pluto Capital را خریداری کرد تا ابزارها و ویژگی های جدیدی را به برنامه سرمایه گذاری خود اضافه کند، مانند بهینه سازی نمونه کارها در زمان واقعی.

ما نیازی به edtech نداریم؟ : Unacademy 250 شغل دیگر را تعدیل کرد زیرا edtech هندی به مبارزه در دنیای پسا کووید ادامه می دهد.

متخصصان جدید : آمازون، بنیان‌گذاران Adept و بخش‌هایی از تیم خود را به عنوان مجوز فناوری خود استخدام کرد. اما استارت‌آپ هوش مصنوعی همچنان وجود خواهد داشت و بر «راه‌حل‌هایی که هوش مصنوعی را فعال می‌کنند» تمرکز می‌کند.

واحه در خشکسالی کریپتو؟ : صرافی پیشرو ارزهای رمزنگاری شده هند، CoinDCX، با ارزش 2.1 میلیارد دلار در دور تأمین مالی در سال 2022، از طریق خرید BitOasis، یک پلت فرم دارایی دیجیتال در خاورمیانه و شمال آفریقا، در سطح بین المللی گسترش یافت.

جالب ترین جمع آوری کمک های مالی در این هفته

یکی از حوزه‌های فناوری که به‌ویژه امیدوارکننده است، استارت‌آپ‌هایی است که با سرطان مبارزه می‌کنند – و دریافت سرمایه‌های مخاطره‌آمیز برای انجام این کار. استارت‌آپ بیوتکنولوژی Granza Bio یکی از این شرکت‌ها است و یک بذر 7 میلیون دلاری از Felicis، Refactor و Y Combinator برای پیشبرد ارائه درمان‌های سرطان جمع‌آوری کرد.

Granza Bio - تیم
YC Alum Granza Bio روی یک رویکرد جدید برای ارائه ایمونوتراپی کار می کند.
اعتبار تصویر: Granza Bio

Granza Bio یک دانش آموخته زمستانی 2024 Y Combinator است و YC می خواهد از استارتاپ های بیشتری مانند آن حمایت کند. درخواست YC برای استارت‌آپ‌ها (RFS) که در فوریه به اشتراک گذاشته شد، شامل فراخوانی برای «راهی برای پایان دادن به سرطان» بود. تمرکز اصلی آن RFS بر روی استارت‌آپ‌هایی بود که می‌توانند هزینه MRI را کاهش دهند - پاسخ کاملی نیست زیرا MRI ها به تولید مثبت کاذب معروف هستند. پس قابل توجه است که شتاب دهنده در واقع از زوایای مختلف، از جمله بیوتکنولوژی، به نبرد با سرطان نزدیک می شود.

نکته جالب دیگر: Felicis یک شرکت VC عمومی است اما 10٪ تا 15٪ از سرمایه خود را در استارتاپ های متمرکز بر زیست شناسی سرمایه گذاری می کند. این همچنین نشانه ای است که بیوتکنولوژی در حال تبدیل شدن به جریان اصلی است و دلیل دیگری برای چشم پوشی از استارتاپ های جدید در حال ظهور در این فضا است.

سنتور جدید : فناوری HR در همه جا تقاضای زیادی دارد، از جمله در ژاپن، جایی که SmartHR 140 میلیون دلار سرمایه سری E را پس از رسیدن درآمد تکرارشونده سالانه خود (ARR) به 100 میلیون دلار افزایش داد.

دنیای مواد : استارت‌آپ فرانسوی فناوری عمیق Altrove حدود 4 میلیون دلار برای استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی و اتوماسیون آزمایشگاهی برای ایجاد مواد جدید جمع‌آوری کرد.

مسیر سبد خرید : استارت‌آپ روباتیک Cartken در دور اخیر سرمایه‌گذاری به رهبری 468 Capital 10 میلیون دلار جمع‌آوری کرد. همچنین دریافت که تقاضا برای ربات‌های مستقل کوچک خود فراتر از تحویل در پیاده‌رو است و در حال تحلیل موارد استفاده در داخل ساختمان است.

روزهای خوش : Apiday 10 میلیون یورو در دور سرمایه‌گذاری سری A جمع‌آوری کرد که به آن کمک می‌کند تا در اروپا دو برابر شود، جایی که بادهای دنباله‌دار نظارتی پلتفرم گزارش‌دهی ESG (زیست‌محیطی، اجتماعی، و حاکمیتی) آن را تقویت می‌کنند.

جالب ترین اخبار صندوق این هفته

تغییرات اقلیمی : شرکت اسپانیایی سیایا ونچرز 300 میلیون یورو در فناوری آب و هوا با صندوق اختصاصی سیای آندرومدا اختصاص خواهد داد.

ساخت سوئیس : صندوق سوئیسی Forestay با نام تجاری نزدیک به رشد، 220 میلیون دلار برای سرمایه گذاری در سراسر اروپا و اسرائیل، با تمرکز بر شرکت و SaaS، جمع آوری کرد.

فراتر از دفاع : J2 Ventures، شرکتی که عمدتاً توسط کهنه سربازان ارتش ایالات متحده رهبری می شود، یک صندوق دوم 150 میلیون دلاری را جمع آوری کرد که "همجوار با امنیت ملی" است و همچنین در مراقبت های بهداشتی سرمایه گذاری خواهد کرد.

مسیر المپیک : یک زوج زن و شوهر که هر دو المپیکی سابق هستند، به دنبال جمع آوری 50 میلیون دلار برای سرمایه گذاری در مارک های مصرف کننده تحت رهبری اینفلوئنسرها از طریق صندوق خود، Freedom Trail Capital هستند.

فضای عمیق : پس از اینکه سیدنی اسکات، شریک انفرادی شرکت Driving Forces به این نتیجه رسید که محیط برای صندوق های کوچکتری مانند او بسیار چالش برانگیز است، شرکت Deep Tech VC در حال تعطیل شدن است.

آخرین موضوع ولی به همان اهمیت

نقض داده های Evolve Bank موجی از فین تک می فرستد و چندین استارت آپ گرفتار آشفتگی می شوند. Yieldstreet تأیید کرد که برخی از مشتریانش و Wise تحت تأثیر قرار گرفته اند. در همین حال، جیسون میکولا، نویسنده Fintech Business Weekly، بيان کرد که نامه توقف و توقفی از بانک دریافت کرده است، در میان نگرانی‌هایی که ممکن است تمام فین‌تک‌های آسیب‌دیده هنوز جزئیات مربوط به اطلاعات سرقت شده در این نقض را دریافت نکرده باشند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است