
TikTok بزرگترین پدیده رسانه اجتماعی در دهه ۲۰۲۰ تاکنون است و همه به دنبال تقلید از فرمول برنده آن هستند. آخرین موردی که این کار را انجام داده آمازون است که از بین تمام وب سایت ها خارج شده است.
آمازون پس از آزمایش آن با تعداد محدودی از کاربران، اکنون فید مشابه TikTok خود را با نام "Inspire" برای همه کاربران در ایالات متحده عرضه می کند. به جای اینکه راه اصلی نگاه کردن از طریق آمازون باشد، قرار است راهی برای کشف محصولات جدید باشد. مردم می توانند به ویدیوها و تصاویر کوتاه نگاه کنند و با آنها درگیر شوند و از طریق آنها محصولات جدید را کشف کنند. اگر چیزی را که دوست دارید پیدا کردید، میتوانید آن را تحلیل کنید و آن را مستقیماً از طریق فید به سبد خرید خود اضافه کنید.

این فیلم ها را می توان توسط اینفلوئنسرهایی که در برنامه اینفلوئنسر آمازون ثبت نام کرده اند آپلود کرد. آنها محصولاتی را توصیه میکنند و اگر ویدیوهای آنها فروش بیشتری به دست آورد، کمیسیون وابسته نیز دریافت میکنند. این ویژگی فقط برای عرضه محصولات است و به دنبال این نیست که آمازون را به یک پلتفرم رسانه اجتماعی تبدیل کند، اما اگر آمازون در ترغیب مردم به استفاده از آن موفق باشد، پتانسیل زیادی دارد.
بیشتر بخوانید
Inspire از نسخه دسکتاپ آمازون در دسترس نیست، اما اگر در ایالات متحده هستید، می توانید آن را در نسخه های آیفون و اندروید برنامه آمازون تحلیل کنید.
منبع: TechCrunch