متن خبر

عصر مالیات دیجیتال و تاثیر آن بر داده ها

عصر مالیات دیجیتال و تاثیر آن بر داده ها

شناسهٔ خبر: 470332 -




صفحه کامپیوتری <a href= که صفحه گسترده ای را در حال استفاده نشان می دهد." class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/NgZv48nVhk7BudHUnXveyc-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/NgZv48nVhk7BudHUnXveyc-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/NgZv48nVhk7BudHUnXveyc-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/NgZv48nVhk7BudHUnXveyc-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/NgZv48nVhk7BudHUnXveyc-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/NgZv48nVhk7BudHUnXveyc-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/NgZv48nVhk7BudHUnXveyc-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/NgZv48nVhk7BudHUnXveyc.jpg">
(اعتبار تصویر: 123RF)

آزمایشی بعدی برای خود ارزیابی مالیات بر درآمد دیجیتالی مالیاتی (MTD ITSA)، در 22 آوریل 2024 آغاز می شود. MTD شامل نگهداری سوابق دیجیتالی حساب ها و ارسال خلاصه به HMRC در هر سه ماهه، به جای ارائه یک اظهارنامه نهایی در سال است.

در یکی دو سال آینده، افراد - و همچنین مشاغل - مجبور خواهند شد وارد دوره جدیدی از ثبت مالیات دیجیتال شوند. HMRC می خواهد یک سیستم مالیاتی در کلاس جهانی ایجاد کند و سالانه میلیاردها پوند مالیات از دست رفته را که ناشی از عدم دقت در نحوه گزارش مالیات در حال حاضر است، جبران کند.

هدف MTD ایجاد یک سیستم مالیاتی است که برای مشاغل ثبت شده در مالیات بر ارزش گفت ه و افرادی که سالانه بیش از 30000 پوند از درآمد کسب و کار یا دارایی تولید می کنند، شفاف تر، کارآمدتر و مدیریت آسان تر باشد.

این طرح مورد تحلیل دقیق قرار گرفته است. HMRC بارها به دلیل تأخیرها و طراحی ضعیف MTD مورد انتقاد قرار گرفته است که بسیاری را انتظار داشته است و امیدوارند که از بین برود. اما نمی شود. در حالی که تاخیرهایی وجود داشته که باعث ناامیدی شده است، MTD به دلایل درستی انجام می شود و HMRC سرمایه گذاری زیادی برای درست کردن آن انجام می دهد.

پس ، هیچ راه حلی وجود ندارد، مالیات دهندگان باید به صورت سه ماهه رعایت کنند، سوابق دیجیتالی را حفظ کنند، بتوانند یک سفر دیجیتالی را (بدون تغییرات «دستی») اثبات کنند و از نرم افزار مجاز برای ارسال ارقام بازگشت به HMRC استفاده کنند.

جنی استرادویک

مدیر محصول گروه نرم افزار IRIS.

کیفیت داده ها و سیستم مالیاتی دیجیتالی شده

اگرچه چالش‌هایی وجود داشته است و ممکن است بیشتر در پیش باشد، MTD کارایی و دقت را برای مشاغل بهبود می‌بخشد و ورودی دستی و خطاهای مرتبط با آنها را کاهش می‌دهد. رابط های دیجیتال به طور مؤثرتری کاربران را راهنمایی می کند و احتمال اشتباهات مکرر به دلیل تفسیر نادرست قوانین پیچیده مالیاتی را کاهش می دهد.

برای کسب‌وکارها، تغییر به سمت دیجیتالی‌سازی می‌تواند گامی بسیار ضروری در جهت شفاف‌سازی و کنترل امور مالی آنها باشد. بهبود کیفیت داده ها می تواند در زمان و هزینه صرفه جویی کند. به عنوان مثال، نگهداری سوابق دیجیتال و دسترسی بی‌درنگ به داده‌های مالی به بهبود جریان نقدی بسیار مورد نیاز کمک می‌کند و از شگفتی‌های ناخواسته که می‌تواند بر نقدینگی تأثیر بگذارد، جلوگیری می‌کند. این به کسب‌وکارها بینش بیشتری در مورد سلامت مالی خود می‌دهد و به جلوگیری از سردرد اداری عظیم ناشی از انجام مالیات در پایان هر سال کمک می‌کند.

چگونه و چه چیزی را تهیه کنیم

اکثر کسب‌وکارها در رویکرد خود به مالیات و حساب‌ها تا حدودی دیجیتال هستند، اما مهم است که تحلیل کنید که نرم‌افزار مورد استفاده مطابق با MTD باشد. بهترین راه برای انجام این کار این است که با ارائه دهنده خود صحبت کنید تا ببینید چه میزان از انطباق MTD را پوشش می دهد. برخی از برنامه‌های نرم‌افزاری فقط جنبه‌های خاصی از MTD را برآورده می‌کنند، پس مطمئن شوید که بیت‌های کاربردی برای کسب‌وکار شما در نظر گرفته شده‌اند.

نرم افزار سازگار با MTD شامل یک رابط برنامه نویسی کاربردی (API)، انتقال داده ها به HMRC و بازگرداندن اطلاعات با جزئیات بدهی مالیاتی احتمالی است. فرآیندهای مختلفی برای مالیات بر ارزش گفت ه و ITSA مورد نیاز است، و مهم است که توجه داشته باشید که در نهایت MTD به مالیات شرکت نیز گسترش خواهد یافت.

برخی از کسب و کارها از صفحات گسترده برای سوابق کاری استفاده می کنند که API فعال نیستند. در این شرایط می توان از نرم افزار پل زدن با عملکرد API استفاده کرد، اما ضروری است که داده ها به صورت دیجیتالی از صفحه گسترده به HMRC جریان یابد و در هیچ نقطه ای از سفر کلید نخورد.

استفاده از سیستم حسابداری ابری مزیت گفت ه ای دارد که تمام داده های مالی را در یک مکان ذخیره می کند و مسیرهای ارتباطی و حسابرسی لازم را با HMRC ایجاد می کند. این به کاهش سردرد انطباق و استانداردسازی تمام اطلاعات مالی در یک مکان کمک می کند، پس دستکاری آن برای کنترل بیشتر آسان تر است.

اگر از یک حسابدار استفاده می کنید، از آنها راهنمایی بخواهید و اینکه آنها چه برنامه هایی برای MTD دارند. آن‌ها نیز ممکن است پیشنهاداتی برای راه‌اندازی بهتر کسب‌وکار شما داشته باشند.

تغییرات اخیر در MTD

HMRC اخیراً از پنج تغییر دیگر در MTD برای ITSA پرده برداری کرده است. این تغییرات ممکن است صرفاً ترفندهای اداری به نظر برسد. با این حال، آنها نشان دهنده یک تغییر اساسی در نحوه هدایت مشاغل در سیستم مالیات دیجیتال هستند. برای درک بهتر پیامدهای این به‌روزرسانی‌ها، به‌طور گسترده با کارشناسان صنعت درگیر شده‌ایم. اجماع خوش بینانه است و نشان می دهد که HMRC به بازخوردها گوش می دهد و سخت تلاش می کند تا این موضوع را به درستی انجام دهد:

1. حذف تلاش های تکراری حذف "بیانیه های پایان دوره" یک مرحله دست و پا گیر را ریشه کن می کند: نیاز به ارسال های اضافی پس از سه ماهه. حذف آن بر پاسخگویی HMRC به بازخورد کاربر و تعهد به حرکت به سمت ساده‌سازی و کارایی بیشتر تأکید می‌کند.

2. هموارسازی بار مالکان مشترک در سرمایه گذاری های املاک و مستغلات که شامل مالکیت جمعی می شود، رویکرد اولیه هر یک از طرفین را ملزم می کرد که سهم خود را از درآمد و هزینه های دارایی به طور جداگانه ارائه کنند. این روش نه تنها پرزحمت بود، بلکه مشکلات لجستیکی را نیز در مورد تقسیم مالی در پایان سال ایجاد کرد. در پاسخ به بازخورد، HMRC این رویکرد را اصلاح کرد و به طور قابل توجهی جزئیاتی را که مالکان مشترک نیاز دارند تا هر سه ماه یکبار ردیابی کنند، در تلاش برای کاهش کارهای اداری کاهش داد.

3. معافیت های خودکار برای شرایط منحصر به فرد افراد، به ویژه آنهایی که به عنوان سرپرست خانواده عمل می کنند یا فاقد شماره بیمه ملی هستند، قبلاً به دلیل پیش شرط درخواست معافیت با موانع اداری مواجه بودند. HMRC مجدداً این سیاست را مورد تحلیل قرار داد و اکنون معافیت‌های خودکار را اعمال کرده است و پیچیدگی‌ها را برای کسانی که در موقعیت‌های منحصربه‌فرد قرار دارند کاهش می‌دهد.

4. فعال کردن تعاملات چند نماینده با افزایش پیچیدگی چشم انداز مالی ما، مواردی وجود دارد که چندین نماینده جنبه های مختلف امور مالی یک فرد را مدیریت می کنند. HMRC این چالش را تشخیص داده و تعامل MTD را از یک عامل واحد برای تطبیق چندین عامل گسترش داده است. این برای افزایش انعطاف پذیری و سیالیت عملیاتی تنظیم شده است.

5. ساده‌سازی ارسال‌ها با گزارش‌های انباشته شاید تغییر‌دهنده‌ترین تغییر در پذیرش ارسال‌های فصلی تجمعی باشد. این تغییر از گزارش گسسته به انباشته، مالیات دهندگان و حسابداران را از فرآیند ارسال متوالی و نیاز به ارائه مجدد فصل های قبلی که در آن اصلاحات لازم است، آزاد می کند.

ما می توانیم اصلاحات را در افق پیش بینی کنیم. در حالی که پاسخگویی HMRC قابل ستایش است، اما هنوز در برخی زمینه ها به شفاف سازی بیشتر نیاز است و این سطح از تغییرات فراگیر نیاز به آزمون و خطا دارد.

شکی نیست که MTD اینجاست -- اکنون در مورد اطمینان از آمادگی برای آن است. این الزامات جدید باید به عنوان یک کاتالیزور برای تغییر مثبت در مدیریت داده ها، ارتقاء سلامت مالی و در نهایت بقای کسب و کار دیده شود.

ما بهترین نرم افزار مالیات بریتانیا را معرفی کرده ایم.

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، اطلاعات بیشتری را در اینجا بیابید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro

جنی استرادویک مدیر محصول گروه نرم افزار IRIS است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است