عرضه ساعت های هوشمند در هند کاهش شدیدی را تجربه می کند
هند دومین بازار بزرگ پوشیدنی پس از چین است. گاهی اوقات، این بازار بزرگترین ساعت هوشمند نیز بوده است. با این حال، در سه ماهه دوم، محموله های پوشیدنی در این کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش یافت و به 29.5 میلیون دستگاه رسید. در همین حال، شرکت تحلیلی IDC در این هفته گزارش داد که نیمه اول سال 4.7 درصد کاهش یافت و به 55.1 میلیون واحد رسید.
تحلیلگران بازار بر این باورند که این کاهش ممکن است در سه ماهه آینده بیشتر شود و آنها مقصر اصلی ساعت های هوشمند هستند.
بر اساس این نظرسنجی، محموله ساعت های هوشمند در هند با 27.4 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 9.3 میلیون دستگاه در سه ماهه دوم رسیده است که از نزدیک به 12.8 میلیون کاهش یافته است. کانترپوینت به طور جداگانه به TechCrunch تأیید کرد که بر اساس تجزیه و تحلیل آن، بازار ساعتهای هوشمند هندی سالانه 30 درصد کاهش یافته است.
در اوایل سال جاری، TechCrunch گزارش داد که بازیکنان ساعت های هوشمند هندی با افزایش ناگهانی برندهای ناشناخته تحت فشار قرار گرفته اند. در این میان، نامهای معتبر نتوانستهاند خود را در بازار متمایز کنند. برخی از آنها شروع به تنوع بخشیدن به بخش های دیگر، از جمله حلقه های هوشمند، برای کسب درآمد کرده اند.
IDC گزارش داد که سهم ساعت های هوشمند در کل بازار پوشیدنی از 39 درصد در سال گذشته به 31.5 درصد کاهش یافته است.
ویکاس شارما، تحلیلگر ارشد بازار دستگاههای پوشیدنی هوشمند IDC، به TechCrunch گفت: «خستگی نوآوری یا فرسودگی سختافزار دلیل اصلی کاهش بازار ساعتهای هوشمند در هند است. اکثر برندهای محلی مدلهایی را بدون هیچ ویژگی جدیدی عرضه میکنند.»
سه بازیکن برتر در بازار ساعت های هوشمند هند همه برندهای داخلی هستند: Noise، Fire-Bott و boAt. همه شاهد افت قابل توجهی در Q2 بودند. میانگین قیمت فروش ساعت های هوشمند در هند نیز از 25.6 دلار در سال گذشته به 20.6 دلار کاهش یافته است زیرا برندها قیمت ها را برای تسویه موجودی کاهش داده اند.
اما کاهش قیمت نتوانسته مشتریان را جذب کند.
آنشیکا جین، تحلیلگر ارشد کانترپوینت، به TechCrunch گفت: «مشتریان به دلیل تفاوت کم از نظر ویژگی ها و نوآوری محدود در بازار، تمایلی به خرید یک ساعت هوشمند جدید یا جایگزینی ساعت هوشمند فعلی ندارند.
جین اضافه کرد که جذابیت ساعت های هوشمند در درجه اول باعث رشد بیش از حد آنها در هند در چند سال گذشته شده است. با این حال، او بيان کرد که این مرحله رشد اکنون در حال کاهش است زیرا هیجان اولیه بخش در حال کاهش است.
این تحلیلگر گفت: "این همچنین در کاهش نرخ رشد و چشم انداز تیره و تار منعکس می شود."
برخلاف مدلهای سادهتر، ساعتهای هوشمند پیشرفته (که دارای یک فروشگاه اپلیکیشن هستند و سیستم عامل کاملی دارند)، با افزایش 21.9 درصدی، سهم بازار از 1.5 درصد به 2.5 درصد افزایش یافت.
با این حال، این شرکت به TechCrunch تأیید کرد که اپل و سامسونگ شاهد کاهش فروش سه ماهه خود در حدود 29 درصد و 26 درصد در سهم بازار مربوطه بودند.
اپل با ارسال حدود 35000 تا 40000 دستگاه اپل واچ در سه ماهه دوم 0.5 درصد از کل بازار ساعت های هوشمند هند را تصاحب کرد، در حالی که سامسونگ با 75000 تا 80000 دستگاه در سه ماهه امسال 0.9 درصد سهم داشت.
شارما بيان کرد که کاهش سهم بازار اپل و سامسونگ دوره ای بوده است.
«سامسونگ ساعتهای جدیدی را در پایان سه ماهه دوم به همراه هیچ پیشنهادی معرفی کرد. همچنین، به لطف فروش آنلاین، مردم معمولا منتظر می مانند تا معاملاتی برای ساعت های با قیمت بالاتر انجام شود. برای مدتی، سامسونگ پیشنهاد بسته را متوقف کرده بود [که در زمان خرید با یک گوشی هوشمند پرچمدار، ساعتهای هوشمندش را حدود 36 دلار برای مشتریان هزینه می کرد. »
این تحلیلگر همچنین بيان کرد که سری اپل واچ قرار است بهروزرسانی شود، پس شرکت تا حد زیادی بر روی پاک کردن سهام قدیمی تمرکز کرده است.
به طور کلی بخش ساعت های هوشمند پیشرفته با افزایش سهم خود همراه بود زیرا برخی از شرکت های هندی مدل های جدیدی را با سیستم عامل اندروید عرضه کردند. این اندروید کامل – نه Wear OS – همراه با فروشگاه Play است. برخی از شرکتها از این دستگاهها به عنوان «WristPhones» یاد میکنند، زیرا دارای اسلات سیمکارت نانو هستند و از تماس صوتی پشتیبانی میکنند.
با این وجود IDC پیشبینی میکند که فروش سالانه ساعتهای هوشمند این کشور 10 درصد کاهش یابد. به همین ترتیب، کانترپوینت معتقد است ساعت هوشمند هندی در سال جاری شاهد افت درصدی دو رقمی خواهد بود.
محموله های هدفون صاف می شود
در کنار کاهش ساعتهای هوشمند، تعداد هدفونها در هند ثابت ماند، به ازای هر IDC، با 20.1 میلیون دستگاه در سه ماهه دوم. این نشان دهنده 0.7٪ رشد سالانه است. بخش استریو بیسیم واقعی (TWS) با 9.1 درصد رشد نسبت به 65.5 درصد در سال گذشته به 71 درصد رسید. با این حال، هدفونهای متصل (یا به سبک گردنبند) و روی گوش - که IDC با هم ترکیب میشوند - با کاهش 16.1 درصدی به 5.8 میلیون واحد رسید.
برندهای داخلی همچنان بر این بخش در هند تسلط دارند و پس از آن فروشندگان چینی گوشی های هوشمند Oppo و زیر نام تجاری آن Realme قرار دارند. اپل (و زیرمجموعه آن Beats) و سامسونگ (شامل برندهای فرعی JBL، Infinity و Harman)، در این میان، 0.9٪ و 2.3٪ از کل فروش هدفون را به خود اختصاص دادند.
شارما از IDC به TechCrunch بيان کرد که کاهش در بخش هدفون موقتی است، زیرا تقاضا برای هدفون های TWS هنوز وجود دارد.
هند همچنین تعداد قابل توجهی هدفون بدون مارک را دریافت می کند که به صورت آنلاین و در فروشگاه ها در دسترس هستند. با این حال IDC آن واحدها را ردیابی نمی کند.
شارما گفت: "Q3 [برای هدفون] در مقایسه با Q2 بسیار بزرگ خواهد بود." در مقابل، طبق گفته جین، ساعتهای هوشمند حداقل تا سال 2026 رشد نخواهند کرد.
او گفت: «در سال 2026 و پس از آن، ما انتظار داریم که بازار با استفاده از موارد استفاده جدیدتر در ساعتهای هوشمند بهبود یابد.
ارسال نظر