متن خبر

طبق گزارش‌ها، اپل در حال بررسی مشارکت با گوگل برای ویژگی مبتنی بر Gemini در آیفون‌ها است

طبق گزارش‌ها، اپل در حال بررسی مشارکت با گوگل برای ویژگی مبتنی بر Gemini در آیفون‌ها است

شناسهٔ خبر: 458450 -




بلومبرگ گزارش داد که اپل به دنبال همکاری با گوگل برای یک معامله بزرگ برای استفاده از مدل هوش مصنوعی Gemini برای ویژگی های آیفون است. این امر گوگل را در موقعیتی فرمانده قرار می دهد زیرا این شرکت قبلاً با اپل به عنوان ارائه دهنده موتور جستجوی ترجیحی آیفون برای مرورگر سافاری معامله کرده است.

این نشریه به نقل از افراد آشنا با این موضوع بيان کرد که اپل به دنبال مجوز فناوری هوش مصنوعی گوگل برای معرفی آپشن های مبتنی بر هوش مصنوعی با به‌روزرسانی‌های iOS در اواخر امسال است. بلومبرگ گفت: علاوه بر این، این شرکت همچنین با OpenAI برای استفاده بالقوه از مدل‌های GPT گفتگوهایی انجام داد.

فشار زیادی بر اپل وجود دارد تا بتواند با رقبایی در زمینه هوش مصنوعی مانند OpenAI، مایکروسافت، آنتروپیک و حتی گوگل پیشی بگیرد. در ماه فوریه، تیم کوک، مدیرعامل اپل بيان کرد که این شرکت آپشن های Gen-AI را «آخر امسال» معرفی خواهد کرد.

فهرست های شغلی این شرکت در سال گذشته نشان می دهد که اپل در حال کار بر روی چندین ابزار داخلی و خارجی است که با هوش مصنوعی تولید می شوند. با این حال، صحبت‌ها در مورد استفاده از فناوری هوش مصنوعی شخص ثالث به این معنی است که اپل در تلاش‌های هوش مصنوعی خود آنطور که انتظار می‌رفت پیشرفت نکرده است.

مدل‌های خود اپل ممکن است برخی از آپشن های روی دستگاه را در به‌روزرسانی نرم‌افزار آتی iOS 18 تقویت کنند - انتظار داریم که در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) که تاریخی در ژوئن برگزار می‌شود، معرفی شوند. با این حال، این شرکت در حال تحلیل مشارکت با یک ارائه دهنده خارجی برای موارد استفاده از هوش مصنوعی مولد مانند ایجاد تصویر و کمک به کاربران در نوشتن است.

گوگل مجموعه ای از مشکلات خاص خود را با جمینی داشته است. ماه گذشته، این شرکت مجبور شد ویژگی تولید تصویر خود را پس از ایجاد تصاویری با عدم دقت تاریخی متوقف کند. بعدها، ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل بيان کرد که پاسخ های جمینی "کاملا غیرقابل قبول" است. هفته گذشته، گوگل اعلام کرد که درخواست های مربوط به انتخابات در Gemini را در سراسر جهان مسدود می کند. اما TechCrunch دریافت که کاربران می توانند با وارد کردن اشتباهات تایپی در برخی از پرس و جوها، این محدودیت ها را دور بزنند.

علی‌رغم این عقب‌نشینی‌ها، گوگل در راه‌اندازی آپشن های مرتبط با گوشی‌های هوشمند مزیتی دارد. در اوایل سال جاری، این شرکت با سامسونگ همکاری کرد تا آپشن های هوش مصنوعی مبتنی بر Gemini را در دستگاه‌های سری گلکسی S24 معرفی کند. این غول جستجو نیز این ویژگی ها را در سری گوشی های پیکسل خود راه اندازی کرده است.

ما برای نظر دادن با اپل و گوگل تماس گرفته‌ایم و در صورت شنیدن پاسخ آنها، داستان را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است