متن خبر

صندوق جهانی اولین صندوق 300 میلیون یورویی فناوری آب و هوا را می بندد و به دنبال دنبال کردن سخت افزار است

صندوق جهانی اولین صندوق 300 میلیون یورویی فناوری آب و هوا را می بندد و به دنبال دنبال کردن سخت افزار است

شناسهٔ خبر: 459099 -




پس از سه سال جمع آوری سرمایه، صندوق جهانی بالاخره یک صندوق اول 300 میلیون یورویی را بست، که 50 میلیون یورو کمتر از هدف آن در سال 2021 است، اما با توجه به پیشینه جنگ و عدم اطمینان اقتصادی همچنان رقم قابل توجهی است. VC در اصل از بنیانگذاران موتور جستجوی مستقل Ecosia پدیدار شد، جایی که تحقیقات جستجوی کاشت درختان را تامین مالی کردند.

اگر به دنبال مقایسه هستید، Norrsken VC یک VC تأثیر 130 میلیون دلاری است که آب و هوا را پوشش می دهد، در حالی که Demeter Partners آخرین بار 250 میلیون یورو سرمایه متمرکز بر آب و هوا جمع آوری کرد.

صندوق جهانی توسط صندوق سرمایه گذاری اروپا (با سرمایه گذاری 50 میلیون یورو)، KfW Capital، Wachstumsfonds، Bpifrance (اولین سرمایه گذاری صندوق خارج از فرانسه)، PwC آلمان، NRW.BANK و گروه Ignitis حمایت می شود. صندوق جهانی همچنین توسط صندوق های بازنشستگی از جمله صندوق بازنشستگی آژانس محیط زیست بریتانیا، صندوق بازنشستگی ویلتشایر و ارست پلاوی کرواسی حمایت می شود.

صندوق جهانی قبلاً مقداری از پول نقد خود را در تعدادی از شرکت‌های فناوری آب و هوا مستقر کرده است، اما او میگوید این سرمایه به آن امکان می‌دهد 25 تا 30 سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های اروپایی در زمینه کربن زدایی انجام دهد.

اصلی ترین سرمایه‌گذاری‌های آن عبارتند از IQM Quantum Computers، Space Forge، Planet A Foods، Juicy Marbles، ENOUGH، CustomCells، شرکت بازیافت Cylib و استارت‌آپ‌های proptech aedifion و Ecoworks.

صندوق جهانی سرمایه خود را در طول جنگ در اروپا، افزایش نرخ بهره و LPهای پریشان تکمیل کرده است. شریک مدیریت صندوق، دانیجل ویشویچ، گفت: «محیط جمع آوری کمک های مالی فوق العاده سخت بود، به خصوص در سال 2023».

او گفت : «ما فقط در فناوری‌های کربن‌زدایی سرمایه‌گذاری می‌کنیم و بیش از دو سوم سرمایه‌مان را برای سرمایه‌گذاری‌های بعدی ذخیره می‌کنیم، زیرا در اروپا پر کردن شکاف در مراحل بعدی دشوار است».

او بيان کرد که سخت‌افزار باید جزء مهمی از استراتژی آن باشد: «این یکی از کارهایی است که ما در اروپا انجام می‌دهیم و روی سخت‌افزار برای اقلیم تمرکز نمی‌کنیم.» وی گفت که این صندوق روی استعدادهای فنی مانند بیوتکنولوژی و بیوشیمیست ها برای ارزیابی سرمایه گذاری ها سرمایه گذاری کرده است.

افزایش درآمد صندوق جهانی در یک لحظه مناسب انجام می شود.

به گفته Dealroom، در سال 2023 بیش از 20 میلیارد دلار توسط استارت آپ های فناوری آب و هوای اروپا جمع آوری شد که تقریباً مشابه سال قبل بود و روند کاهشی در سایر بخش ها کاهش یافت.

بریتانیا، سوئد و آلمان در سال 2023 در زمینه فناوری آب و هوا پیشرو بودند، اما ایسلند، لیتوانی و بلغارستان رشد قابل توجهی را نشان دادند.

و فناوری آب و هوا در اروپا به خوبی پیش می رود.

ارزش گذاری ها ارزش خود را حفظ می کنند و ثبت اختراعات مرتبط با انرژی اروپا 15 درصد افزایش یافته است.

صندوق جهانی مستقر در برلین در سال 2021 توسط داریا ساهارووا، ویشویچ، تیم شوماخر و کریگ داگلاس تأسیس شد. دفاتری در برلین، مونیخ، کلن و آمستردام دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است