متن خبر

شناخت بازار پروکسی

شناخت بازار پروکسی

شناسهٔ خبر: 778098 -




یک نمایش گرافیکی <a href= از یک شبکه جهانی" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EXSXDt8E5cMVzGzPBhgeuC-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EXSXDt8E5cMVzGzPBhgeuC-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EXSXDt8E5cMVzGzPBhgeuC-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EXSXDt8E5cMVzGzPBhgeuC-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EXSXDt8E5cMVzGzPBhgeuC-970-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EXSXDt8E5cMVzGzPBhgeuC-970-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EXSXDt8E5cMVzGzPBhgeuC-970-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EXSXDt8E5cMVzGzPBhgeuC.jpg" class="block-image-ads hero-image" data-pin-nopin="true" fetchpriority="high">
اعتبار تصویر: Shutterstock (اعتبار تصویر: PIxabay)

مانند دست نامرئی آدام اسمیت که اغلب مورد انتقاد قرار می گیرد، بهترین پروکسی ها نیز نقشی تقریبا نامحسوس اما تاثیرگذار در دنیای تجارت بازی می کنند. تقریباً همه ما روزانه با پراکسی ها تعامل داریم، با این حال تعداد کمی از مردم پیامدهای گسترده این فناوری را درک می کنند.

برخی از شک و تردیدها در مورد پراکسی ها قابل درک است - آنها در طول تاریخ برای برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار گرفته اند، که برخی از آنها به عنوان بالاترین کالیبر اخلاقی در نظر گرفته نمی شدند. در حالی که تصور عمومی بدبینانه همچنان از پروکسی ها پیروی می کند، بهترین سرورهای پروکسی در حال حاضر بخشی ضروری از بسیاری از مدل های تجاری در نظر گرفته می شوند.

کارولیس تولیکیس

مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران IPRoyal.

یک فناوری ساده با مزایای گسترده

به ساده‌ترین عبارت ممکن، یک پروکسی یک دستگاه متصل به اینترنت است که می‌تواند ترافیک را برای ماشین دیگری ارسال کند. بیشتر همان پایه های تکنولوژیکی برای یک نوع محصول شناخته شده تر استفاده می شود - یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) .

با این حال، VPN ها دارای مزایای تجربه کاربری بارگیری هستند که استفاده از سرویس را برای مصرف کنندگان و مشاغل به طور یکسان آسان می کند. امروزه بسیاری از آنها خدمات اضافی زیادی مانند حفاظت از تهدیدات سایبری ارائه می دهند.

پروکسی ها توسط بسیاری از مصرف کنندگان یک محصول بدون استخوان در نظر گرفته می شوند. به هر حال، اکثر محصولات پروکسی مجموعه ای از آدرس های IP، پورت ها و برخی از گزینه های پیکربندی اولیه هستند. با این حال، همان ماهیت استخوان های لخت پروکسی ها آنها را مدولارتر می کند.

با توجه به نحوه ایجاد شبکه، هر آدرس IP اطلاعات اضافی مانند مکان پیش بینی شده را به همراه دارد - چیزی که در برخی از برنامه های تجاری از اهمیت بالایی برخوردار است.

همه این جنبه ها برنامه های تجاری منحصر به فردی را برای پروکسی ها ایجاد می کنند. اما آنها همچنین یک محصول مشابه را تا حد زیادی برای استفاده روزمره مصرف‌کننده بی‌ربط می‌کنند، که منجر به محیطی می‌شود که در آن عموم مردم هرگز متوجه آن‌ها نمی‌شوند در حالی که کسب‌وکارها به محصول متکی هستند.

شاید به همین دلیل است که پروکسی ها هوای شک و تردیدی در اطراف خود دارند. هنگامی که آنها به درستی کار می کنند، مصرف کنندگان هرگز متوجه استفاده از پروکسی نمی شوند.

با این حال، هنگامی که چیزی خراب می شود، پروکسی ها توجه رسانه ای زیادی را به خود جلب می کنند. از آنجایی که بیشتر این توجه منفی خواهد بود، چنین چرخه خبری منجر به یک دیدگاه بدبینانه ناخواسته در مورد پروکسی ها می شود.

کشف شیوه های تدارکات پروکسی

حوزه دیگری که در زیر پرده ای از رمز و راز پنهان شده است، فرآیند تدارکات است. از آنجایی که هر پروکسی از دستگاهی که شخصی دارد به دست می آید، نرم افزار خاصی باید در آن دستگاه نصب شود.

شیوه های تدارکات بر اساس نوع پروکسی متفاوت است، زیرا آنها عمدتاً با ماهیت دستگاه تعریف می شوند. دو مورد از رایج‌ترین و پرکاربردترین انواع، دیتاسنتر و پراکسی‌های مسکونی هستند.

خرید پروکسی مرکز داده هرگز بحث برانگیز نبوده است. مراکز داده مجموعه ای از سرورها هستند که متعلق به کسب و کار هستند. تنها کاری که یک ارائه دهنده پروکسی باید انجام دهد این است که یک قرارداد تجاری با شرکت امضا کند.

با این حال، پروکسی های مسکونی از دستگاه های متعلق به مصرف کننده مانند رایانه های شخصی یا تلفن های همراه به دست می آیند. روش‌های خرید پروکسی مسکونی در صنعت متفاوت است.

ما خرید پروکسی مسکونی خود را از طریق شرکت خواهر خود انجام می دهیم، جایی که کاربران می توانند داوطلبانه دستگاه خود را به پروکسی تبدیل کنند و پاداش پولی دریافت کنند. برخی از ارائه دهندگان پروکسی از ابزارهای دیگری مانند پیاده سازی کیت های توسعه نرم افزار در برنامه های محبوب تلفن همراه استفاده کرده اند.

یکی از جنبه های مهم هر پروکسی این است که فقط به عنوان یک رله ترافیک عمل می کند. هیچ کنترلی بر روی خود دستگاه در اختیار خریدار قرار نمی گیرد و فقط اطلاعات کاملاً ضروری در مورد آن (مانند نوع و مکان) ارائه می شود.

هنگامی که یک مجموعه آدرس IP ایجاد شد، یک ارائه دهنده پروکسی به طور کلی تجزیه و تحلیل هزینه را برای تعیین قیمت مناسب برای محصول انجام می دهد. به طور معمول، پروکسی ها به ازای هر IP یا هر گیگابایت پهنای باند فروخته می شوند.

کسب‌وکارهایی که پراکسی‌ها را خریداری می‌کنند، سپس به مقدار مشخصی از IP یا کل مجموعه (در صورت استفاده از پهنای باند) دسترسی خواهند داشت. لازم به ذکر است که از نظر فنی، پروکسی ها به عنوان یک سرویس فروخته می شوند نه به عنوان یک محصول. مالکیت، مدیریت و بسیاری از جنبه های دیگر در سمت ارائه دهنده پروکسی باقی می ماند.

بخشی از دلیل این است که پروکسی ها فقط وسیله ای برای رسیدن به هدف هستند. می توان از آنها برای مقاصد قانونی و مصرف کننده محور استفاده کرد، اما همچنین می توان از آنها سوء استفاده کرد. به این ترتیب، ارائه دهندگان پروکسی اغلب کنترل‌ها، محدودیت‌ها و شیوه‌های مدیریت ریسک را برای به حداقل رساندن سوء استفاده اعمال می‌کنند.

برنامه های کاربردی مصرف کننده محور

تجمیع کرایه سفر : تجمیع کرایه یکی از تحسین‌شده‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کاربردهای پروکسی است. اکثر ما از این خدمات برای برنامه ریزی یک سفر کاری یا تعطیلات استفاده کرده ایم.

یکی از چالش های اصلی این است که داده های کرایه سفر مبتنی بر مکان است. از آنجایی که کاربرانی از سراسر جهان وجود دارند، جمع‌آوری کرایه سفر به سختی می‌تواند داده‌های دقیق را برای هر مکان ممکن به دست آورد. پروکسی ها به آنها اجازه می دهند تا روند گران قیمت را به طور کامل دور بزنند.

آنها می توانند از یک پروکسی، مطابق با موقعیت مکانی شما، برای جمع آوری داده های دقیق با ابزارهای خودکار استفاده کنند. سپس این فرآیند هر چند بار که لازم باشد تکرار می‌شود، تمام داده‌ها جمع‌آوری می‌شوند، مقایسه می‌شوند و در اختیار کاربر قرار می‌گیرند.

بدون پروکسی، بعید است که چنین مدل کسب و کاری اصلا قابل دوام باشد. با این حال، همانطور که در بالا اشاره کردم، استفاده از پروکسی ها کاملاً از دید مصرف کننده پنهان است.

خدمات حفاظت از برند : کالاهای تقلبی یک اتفاق شگفت آور رایج است. بازارهای آنلاین و همتا به همتا، نظارت بر کسب‌وکارها را برای همه کسانی که ممکن است سعی در فروش اقلام تقلبی داشته باشند، دشوار می‌سازد.

فرآیندهای جمع آوری و نظارت خودکار داده ها برای کشف مجرمان بالقوه در طیف گسترده ای از وب سایت ها استفاده می شود. از آنجایی که برخی از این وب‌سایت‌ها ممکن است از نظر جغرافیایی محدود باشند، و فقط به مشتریان در یک منطقه خاص خدمات ارائه می‌دهند، پروکسی‌ها به بخشی حیاتی از جمع‌آوری داده‌ها تبدیل می‌شوند. پروکسی ها همچنین به آنها اجازه می دهند تا از ممنوعیت های غیرعمدی ناشی از اتوماسیون دور بزنند.

نتیجه گیری

هیچ کس قصد ندارد پروکسی ها را مخفی نگه دارد. با این حال، از آنجایی که آنها لایه اساسی بسیاری از شیوه ها و مدل های تجاری را تشکیل می دهند، مصرف کنندگان هرگز نمی توانند مستقیماً با آنها تعامل داشته باشند.

تمام اقدامات ذکر شده در بالا نمونه کوچکی از روش‌های مختلف استفاده از پراکسی‌ها است که اکثر آنها در نهایت به نفع همه هستند. این قطعاً یکی از جالب‌ترین صنایع از طرق مختلف است - به عنوان چیزی مشکوک در نظر گرفته می‌شود و در عین حال برای همه مفید است.

ما بهترین VPN تجاری را تحلیل کرده ایم .

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، اطلاعات بیشتری را در اینجا بیابید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro

کارولیس تولیکیس، مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران IPRoyal.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است