متن خبر

شرکت هواپیمایی باربری بدون سرنشین Dronamics فاش کرد که 40 میلیون دلار، قبل از سری A جمع آوری کرده است.

شرکت هواپیمایی باربری بدون سرنشین Dronamics فاش کرد که 40 میلیون دلار، قبل از سری A جمع آوری کرده است.

اخبارشرکت هواپیمایی باربری بدون سرنشین Dronamics فاش کرد که 40 میلیون دلار، قبل از سری A جمع آوری کرده است.
شناسهٔ خبر: 267690 -




خبرکاو:

مدت‌ها تصور می‌شد که هواپیماهای خودمختار دارای بیشترین پتانسیل هستند، البته نه در قلمرو پهپادهای پر زرق و برق حمل‌کننده افراد به اندازه دنیای آرام‌تر بار. اینجاست که پس انداز اقتصادی می تواند بسیار مهم باشد. پهپادهای بزرگ و دوربرد که به طور خاص برای بار ساخته شده اند، این پتانسیل را دارند که سریع تر، ارزان تر و تولید گازهای گلخانه ای کمتری نسبت به هواپیماهای معمولی داشته باشند و امکان حمل و نقل یک روزه را در فواصل بسیار طولانی فراهم کنند. در واقع، بسیاری از اپراتورهای بار، «ون پرنده تحویل» را جام مقدس می دانند.

در این فضا تعدادی شرکت فعال هستند که عبارتند از: ElroyAir (کالیفرنیا، 56 میلیون دلار جمع‌آوری کرد)، الکتریکی هیبریدی، VTOL، پس برد کوتاه. Natilus (کالیفرنیا، بودجه نامشخص) از بدنه بال ترکیبی استفاده می کند و یک پروژه بزرگ و طولانی مدت است که احتمالاً هزینه های بسیار بالایی در صدور گواهینامه و تولید دارد. سپس بتا (ورمونت، 886 میلیون دلار جمع‌آوری شده) است که یک VTOL الکتریکی است.

به این فضا، خارج از بلغارستان (اما مقر آن در لندن)، Dronamics می آید. این استارت آپ قبلاً مجوز فعالیت در اروپا را دریافت کرده است و قصد دارد با استفاده از پهپادهایی که به طور خاص برای این منظور ساخته شده اند، یک "خط هوایی پهپاد باری" راه اندازی کند. Dronamics ادعا می کند که مدل پرچمدار آن "Black Swan" می تواند 350 کیلوگرم (770 پوند) را در مسافتی تا 2500 کیلومتر (1550 مایل) سریع تر، ارزان تر و با آلایندگی کمتر از گزینه های موجود حمل کند.

اکنون با این خبر منتشر شده است که در مجموع 40 میلیون دلار بودجه قبل از سری A از VCs و Angels جمع آوری کرده است.

Dronamics تاکنون از Founders Factory، Speedinvest، Eleven Capital، و صندوق توسعه استراتژیک (SDF)، بازوی سرمایه‌گذاری شورای توازون، ابوظبی، امارات متحده عربی سرمایه‌گذاری کرده است.

Svilen Rangelov، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Dronamics از طریق ایمیل به من توضیح داد: "ما به اندازه یک ون تحویل (رنو کانگو / VW Caddy) هستیم و می توانیم در عرض 12 ساعت یا کمتر از سراسر اروپا عبور کنیم. هزینه حمل و نقل هوایی این بدان معناست که ما در فضایی بین حمل‌ونقل هوایی و حمل‌ونقل جاده‌ای کار می‌کنیم و با ایجاد یک مایل میانی سریع‌تر، ارزان‌تر و سبزتر، می‌توانیم به مشتریان کمک کنیم تا به صرفه‌جویی فوق‌العاده دست یابند.»

"در حال حاضر شعاع یک روزه یک مرکز تکمیل، 2 ساعت رانندگی است. .. تنها راه برای گسترش پوشش همان روز، استفاده از یک پهپاد با مسافت کم هزینه میان مایل (یک ون در حال پرواز) است. با برد خود ما می‌توانیم تمام اروپا را در یک روز از یک انبار پوشش دهیم - هیچ کس، رقیب سنتی یا پهپاد، قادر به ارائه آن نیست.»

او بيان کرد که برخلاف رقبا، آنها قبلاً مجوز پرواز دارند (LUC - گواهینامه اپراتور UAS سبک، تحت مقررات جدید پهپادهای اتحادیه اروپا)، مشخصات هزینه آن پایین‌تر است و ظرفیت را به فروش می‌رساند نه هواپیما: «این اجازه می‌دهد تا حلقه بازخورد بین R&D و عملیات بسیار کوتاه‌تر باشد و ما می‌توانیم سریع‌تر نوآوری و تکرار کنیم.»

سرمایه‌گذاری بخش سرمایه‌گذاری خطرپذیر SDF در Dronamics اکنون به معنای ایجاد یک سرمایه‌گذاری مشترک مستقر در امارات خواهد بود، که عملیات Dronamics را در امارات متحده عربی به عنوان مرکزی برای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ایجاد می‌کند.

عبدالله ناصر الجباری، مدیر عامل و مدیرعامل SDF در بیانیه‌ای گفت: وقتی صحبت از Dronamics به میان می‌آید، اقتصاد آنها بسیار امیدوارکننده است و کاربران بالقوه Dronamics از تحویل محموله‌های سریع و کارآمد بهره‌مند خواهند شد.

40 میلیون دلار جمع آوری شده تا به امروز علاوه بر 2.5 میلیون یورو (2.7 میلیون دلار) کمک هزینه Dronamics است که توسط کمیسیون اروپا تحت برنامه شتاب دهنده شورای نوآوری اروپا (EIC) اعطا شده است، و تعهد مادی EIC برای حمایت از Dronamics' Series A. 12.5 میلیون یورو دیگر (13.45 میلیون دلار).

خبرکاو

منبع

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است