متن خبر

شرکت فناوری غذایی مراکش Terraa 1.5 میلیون دلار به رهبری FoodLabs جمع آوری می کند

شرکت فناوری غذایی مراکش Terraa 1.5 میلیون دلار به رهبری FoodLabs جمع آوری می کند

اخبارشرکت فناوری غذایی مراکش Terraa 1.5 میلیون دلار به رهبری FoodLabs جمع آوری می کند
شناسهٔ خبر: 266320 -




خبرکاو:

Terraa، یک پلتفرم توزیع مواد غذایی مبتنی بر فناوری B2B مراکشی، 1.5 میلیون دلار بودجه اولیه را در دوری به رهبری FoodLabs، یک سرمایه‌گذار اروپایی در مراحل اولیه VC و استودیوی سرمایه‌گذاری برای غذا، پایداری و سلامت جمع‌آوری کرده است. سایر شرکت کنندگان در این دور UM6P Ventures، Outlierz Ventures، Musha Ventures و آزمایشگاه DFS آفریقا محور بودند.

Terraa که سال گذشته توسط یوسف بنکیران و بنوا دی وینی تأسیس شد، که غذای تازه را مستقیماً از کشاورزان تهیه می‌کند و به فروشندگان می‌رساند، قصد دارد از این بودجه برای تقویت زیرساخت‌های لجستیکی خود، گسترش در شهرهای مراکش، قبل از کاوش در بازارهای جدید در منطقه استفاده کند. زمان یک سال

این استارت‌آپ در حال ایجاد تغییر در زنجیره تامین مواد غذایی تازه در مراکش است، که بنکیران آن را بسیار تکه‌تکه، هنوز سنتی و تحت سلطه واسطه‌هایی توصیف می‌کند که محصولات را با قیمت‌های پایین از کشاورزان خریداری می‌کنند و تنها با سودهای کلان به فروش می‌رسند.

این شرکت قصد دارد یک بازار ثابت و با قیمت رقابتی برای محصول فراهم کند و به کشاورزان کمک کند تا از ضررهای پس از برداشت که اغلب ناشی از کمبود بازار است، به ویژه در زمان تولید بیش از حد، کاهش دهند. خرده فروشانی که از Terraa استفاده می کنند از قیمت ها و عرضه کالاهای با کیفیت بالا بهره مند می شوند.

وی گفت: «در چند ماه آینده، ما مراکز جمع آوری را در تمام شهرهای بزرگ کشاورزی مراکش خواهیم ساخت. ما از آنها برای ذخیره محصولاتی که از کشاورزان جمع آوری کرده ایم برای توزیع به مشتریان نهایی استفاده خواهیم کرد.

مراکش در حال حاضر اولویت ما است و ما در حال ساخت کتاب بازی از نظر عملیات، ساخت فناوری خود و گسترش در شهرها هستیم. وقتی مطمئن شدیم که می‌توانیم این مدل را در جاهای دیگر تکرار کنیم، با یک کشور بزرگ در آفریقا که بازار بزرگی دارد شروع می‌کنیم تا گسترش خود را در این قاره آغاز کنیم.»

Benkirane گفت که آنها تصمیم گرفتند Terraa را با آگاهی از نیاز به کارآمدی در بازار مواد غذایی تازه راه اندازی کنند.

«بازار محصولات تازه در مراکش با واسطه‌های زیادی که دهه‌ها در تجارت بوده‌اند، بسیار پراکنده است. آنها خارج از عادات عمل می کنند و از هیچ بهترین شیوه از نظر عملیات یا فناوری استفاده نمی کنند. علاوه بر پراکندگی، آنچه می بینیم ناکارآمدی بالا در سراسر زنجیره ارزش از کشاورز تا مصرف کننده نهایی است. و نکته دیگر عدم شفافیتی است که در سراسر زنجیره ارزش مشاهده می کنیم.»

این استارت آپ محصولات تازه را مستقیماً از کشاورزان تهیه می کند تا سفارشات آنلاین خرده فروشان، رستوران ها و سایر فروشندگان را انجام دهد. سفارشات از طریق وب سایت یا واتساپ انجام می شود. بسیاری از فرآیندها به صورت داخلی برای کنترل کیفیت انجام می‌شوند، اما آنها قصد دارند به طور فزاینده‌ای با ارائه‌دهندگان خارجی بررسی‌شده، در صورت امکان، برای پشتیبانی از برخی از عملیات آن همکاری کنند.

ما همه چیز را مدیریت می کنیم، از تامین منابع از کشاورزان گرفته تا تحویل به مصرف کننده نهایی. ما این تصمیم را گرفتیم زیرا کشاورزان آنقدرها در زمینه فناوری اطلاعات ندارند و به آموزش زیادی نیاز دارند تا بدانند چگونه از پلتفرم های فناوری به بهترین شکل استفاده کنند. نحوه عملکرد ما تضمین می کند که کشاورزان تمام زمان مورد نیاز خود را برای تمرکز بر کشاورزی دارند.»

Benkirane او میگوید مدل عملکرد آنها تضمین می‌کند که قیمت محصولاتی که می‌فروشند متورم نیست، بهداشت در طول کل فرآیند از تولید، بسته‌بندی تا تحویل حفظ می‌شود و به دلیل بازار آماده، هدر رفت مواد غذایی کمتری وجود دارد.

از نظر ضایعات، آنچه ما می بینیم این است که به عنوان مثال در شمال آفریقا 40 درصد از میوه ها و سبزیجات تولید شده توسط کشاورزان تلف یا هدر می رود. و این به این دلیل است که کشاورزان نمی دانند چه چیزی تولید کنند. آنها فاقد داده‌های خوب برای بهینه‌سازی تولید هستند، پس بر اساس عادت‌ها کشاورزی می‌کنند... ما می‌خواهیم وقتی نوبت به بهترین شیوه‌ها می‌رسد، این جامعه را توانمند کنیم.»

در آینده، ما توانایی‌های قوی در زمینه پیش‌بینی تقاضا خواهیم داشت، و این را با کشاورزان در میان می‌گذاریم تا بدانند چه چیزی باید تولید کنند، و مقادیر مناسب را برای بهینه‌سازی تولیدشان برای اطمینان از فروش 100 درصدی آنها. از تولید آنها به ما می‌دهند.»

پیش‌بینی همچنین به مقابله با تلفات پس از برداشت کمک می‌کند که این نیز به دلیل تولید بیش از حد است.

Benkirane و De Vigne، هر دو تجربه گسترده ای در زمینه فناوری غذایی و فضای تجارت الکترونیک دارند، و از تجربه خود برای رشد Terraa و تغییر زنجیره ارزش در اطراف مواد غذایی تازه در آفریقا استفاده می کنند. Benkirane قبلاً با فناوری‌های غذایی مانند Zapp کار کرده است که به گسترش آن در اروپا و ایالات متحده کمک کرده است، در حالی که De Vigne چندین نقش اجرایی از جمله در پلتفرم تجارت الکترونیک Jumia داشته است.

تیل هولزر، سرمایه‌گذار در FoodLabs گفت: «ما در مورد مأموریت Terraa برای مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن و در دسترس‌تر کردن غذا در سراسر آفریقا و در عین حال تضمین درآمد مطمئن برای کشاورزان هیجان‌زده هستیم. در مناطقی که نفوذ تلفن همراه در همه جا وجود دارد، زنجیره تامین مواد غذایی بسیار پیچیده است. ما یک فرصت عظیم در استفاده از فناوری برای انجام معاملات سریعتر و کارآمدتر می بینیم."

خبرکاو

منبع

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است