شرکت فناوری ترانزیت Via 110 میلیون دلار با ارزش 3.5 میلیارد دلار افزایش می دهد


خدمات شاتل برحسب تقاضا و شرکت فناوری حمل و نقل Via 110 میلیون دلار دیگر جمع آوری کرده است که مجموع بودجه این شرکت را به حدود 1 میلیارد دلار رسانده است. سرمایه جدید، ارزش گذاری Via را به 3.5 میلیارد دلار با همان قیمت هر سهم که تامین مالی قبلی شرکت در نوامبر 2021 بود، می رساند.
Via قصد دارد از این بودجه برای پیشبرد چشم انداز خود استفاده کند که "توانایی برای دسترسی هر شهر در جهان به این زیرساخت دیجیتال پایان به انتها، جایی که آنها می توانند برنامه ریزی، عملیات، تجزیه و تحلیل و ادامه بهینه سازی شبکه های ترانزیت خود را در هر عمودی فراهم کنند. دانیل راموت، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Via به TechCrunch گفت.
نرمافزار فناوری ترانزیت Via به آژانسهای حملونقل عمومی، شهرداریها و مناطق مدرسه کمک میکند تا مسیرهای اتوبوس ثابت را بهینه کنند، راهاندازی خطوط دوچرخهسواری جدید را استراتژیبندی کنند، سرویسهای حملونقل عمومی و اتوبوس مدرسه را برنامهریزی کنند، و به طور کلی خدمات اشتراکگذاری سواری بر اساس تقاضای شخصی را در کل اکوسیستم حملونقل شهر بگنجانند. این شرکت در حال حاضر به 600 جامعه و بیش از 35 کشور گسترش یافته است.
همانطور که بخشهای حرکتی جدید همچنان ظهور میکنند، و تهدید میکنند که خیابانهای شلوغ را محدود کرده و بودجههای محدود را از بین میبرند، راموت فکر میکند که استارتآپ میتواند کارهای بیشتری انجام دهد.
یا از طریق توسعه داخلی یا ادغام و اکتساب، Via میخواهد از منابع مالی برای گفت ن محصولات بیشتر به مجموعه ابزارهای خود استفاده کند. این شرکت هنوز در حال تحلیل گزینههای خود است، اما چند ایده که من و راموت به آنها پرداختیم، شامل توسعه نرمافزار ساخت نقشه خیابان Via برای برنامهریزی برای چراغهای راهنمایی و سرعتگیر است. اضافه کردن نرم افزار مدیریت پارکینگ و پیاده رو مدیریت ناوگان وسایل نقلیه الکتریکی و شارژرهای متعدد آنها؛ یکپارچه سازی برنامه ریزی میکروموبیلتی؛ و ترکیب وسایل نقلیه خودران در ترکیب.
Via در حال حاضر با شرکتهای AV Motional و May Mobility برای استقرار شاتلهای اشتراکی سواری خودران به ترتیب در لاسوگاس، نوادا و گرند رپیدز، مینهسوتا کار میکند.
راموت به TechCrunch گفت: «ایده این است که از ابزارهای ما برای برنامهریزی زیرساختها به مؤثرترین، ایمنترین و کارآمدترین روش استفاده کنید و سپس شبکه حمل و نقلی را طراحی کنید که در بالای آن زیرساخت قرار دارد». "به طور بالقوه ما به دسترسی کنترل نیز علاقه مند خواهیم بود. به عنوان مثال، حق تقدم از طریق چراغ راهنمایی - اگر اتوبوسی با 50 نفر سرنشین در چراغ راهنمایی ظاهر شود، و سپس خودرویی با یک نفر، چراغ راهنمایی آنقدر هوشمند نیست که به اتوبوس حق تقدم بدهد، اما احتمالاً می خواهید آن را انجام دهد. و اینها فقط الگوریتم های تطبیق تقاضای عرضه هستند که سیستم ما در انجام آنها بسیار خوب است.
جذب سرمایه از طریق Via در زمانی انجام میشود که استارتآپها تشنه پول نقد هستند و سرمایهگذاران سختگیر هستند. راموت او میگوید Via از برخی جهات در مکان مناسب در زمان مناسب است - آژانسهای حملونقل هنوز از اثرات COVID-19 بر الگوهای سواری متحمل میشوند و آنها با ابزارهای دیجیتالی به قرن بیست و یکم راه پیدا میکنند. و مجموعه داده ها
راموت گفت: «در گذشته، متقاعد کردن شهرها و آژانسهای ترانزیت برای استفاده از فناوری جدید، برای انتقال به خدمات مسیریابی پویاتر یا دادهمحور بسیار دشوار بود. من نمی گویم آسان است، اما آسان تر شده است.
Via همچنین توانسته است به سرمایه گذاران نشان دهد که یک تجارت پایدار دارد. این شرکت بيان کرد که سال 2022 را با نرخ درآمد سالانه بیش از 200 میلیون دلار به پایان رساند که نسبت به دور مالی قبلی 130 میلیون دلاری آن در نوامبر 2021 بیش از دو برابر است.
این در همان زمان بود که Via به صورت محرمانه برای عمومی شدن پرونده تشکیل داد. با توجه به نوسانات بازار در سال گذشته، این شرکت هنوز به سمت جلو حرکت نکرده است، اما راموت بيان کرد که Via بسیار آماده است تا پس از باز شدن بازار و اگر منطقی باشد این کار را انجام دهد. راموت او میگوید : در حالی که Via برای ادامه فعالیت در کلیپ فعلی خود نیازی به جمعآوری بودجه بیشتری نداشت، اما این وجوه همچنین به استارتآپ این «اختیاری» را میدهند که در زمان مناسب، عمومی شود.
110 میلیون دلار از ترکیبی از سرمایه گذاران جدید و موجود بدست آمد. 83North با مشارکت Exor NV، Pitango، Janus Henderson، CF Private Equity، Planven Entrepreneur Ventures، Riverpark Ventures، و ION Crossover Partners دور را رهبری کرد.
ارسال نظر