متن خبر

شرکت تراشه‌ای مبهم 10 میلیارد دلاری که هرگز نامش را نشنیده‌اید، بالاخره فناوری حیاتی را برای آینده هوش مصنوعی ارائه می‌کند – Astera Labs برد تایمر Aries 6 PCIe خود را در حالی که بردهای آینده Nvidia HGX را هدف قرار می‌دهد به نمایش گذاشت.

شرکت تراشه‌ای مبهم 10 میلیارد دلاری که هرگز نامش را نشنیده‌اید، بالاخره فناوری حیاتی را برای آینده هوش مصنوعی ارائه می‌کند – Astera Labs برد تایمر Aries 6 PCIe خود را در حالی که بردهای آینده Nvidia HGX را هدف قرار می‌دهد به نمایش گذاشت.

شناسهٔ خبر: 465672 -




هیئت توسعه Astera Labs Aries 6 PCIe Retimer
(اعتبار تصویر: ServeTheHome)

Astera Labs، یک شرکت نیمه هادی نسبتا ناشناخته با ارزش بازار 10 میلیارد دلار، اخیراً برد جدید Aries 6 PCIe Retimer خود را به نمایش گذاشت که اکنون در حال نمونه برداری از آن برای ارائه دهندگان پیشرو هوش مصنوعی و زیرساخت های ابری است.

به دلیل سرعت بالای انتقال داده در رابط PCIe، سیگنال‌ها می‌توانند از تخریب رنج ببرند، به خصوص در فواصل طولانی‌تر یا به دلیل تداخل. یک retimer PCIe با تمیز کردن، تغییر شکل و ارسال مجدد سیگنال های داده، به حفظ یکپارچگی سیگنال داده در رابط PCIe کمک می کند.

ریتایمرهای Aries 6، اولین نمونه در مجموعه PCIe 6.x آزمایشگاه Astera، اتصال قوی، کم مصرف و کارآمد PCIe 6.x و CXL 3.x را ارائه می‌کنند که هدف اصلی آن تامین نیازهای شبکه نسل بعدی GPUها است. شتاب دهنده ها، CPU ها و کنترل کننده های حافظه CXL.

3 برابر دسترسی

بر اساس مشخصات تکمیلی Retimer اینتل ، ریتایمرهای جدید Aries 6 بر اساس مجموعه پرتفوی PCIe 5.0 retimer این شرکت که به طور گسترده مستقر شده است ساخته شده اند و طبق گزارش ها فاصله دسترسی را سه برابر نرخ استاندارد افزایش می دهند.

کیسی موریسون، مدیر ارشد محصولات آزمایشگاه‌های Astera، گفت: «پهنای باند برتر فناوری PCIe 6.x برای مدیریت بارهای کاری فشرده و به حداکثر رساندن استفاده از شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی مورد نیاز است، اما سرعت‌های سریع‌تر باعث ایجاد مشکلات جدید در یکپارچگی سیگنال در پلت‌فرم‌های مقیاس بزرگ می‌شود. Aries Smart DSP Retimers استاندارد طلایی را برای رسیدگی به چالش های حیاتی اتصال PCIe/CXL با سابقه کارکرد قوی و قابلیت همکاری یکپارچه تعیین کرده است. ما مفتخریم که نسل سوم Aries Retimers ما با پشتیبانی از PCIe 6.x، PCIe 5.x و CXL 3.x اکنون برای ارائه دهندگان پیشرو هوش مصنوعی و پلت فرم ابری نمونه برداری شده است.

ServeTheHome اولین نگاهی به مجموعه جدید Astera Labs در Nvidia GTC 2024 انداخت (عکس بالا را ببینید) و مشاهده کرد که "Aries 6 با سرعت PCIe Gen6 x16 در مصرف انرژی 10-11 وات متصل شده است. این یک معامله بزرگ است زیرا پایین تر از آن چیزی است که Broadcom با retimers جدید خود ادعا می کند.

بسیاری از شرکت های بزرگ هوش مصنوعی از ورود قریب الوقوع نسل جدید Aries Smart DSP Retimers Astera Labs هیجان زده هستند. Raghu Nambiar، معاون شرکت، اکوسیستم‌ها و راه‌حل‌های مرکز داده، AMD ، گفت: «همکاری نزدیک ما با آزمایشگاه‌های Astera در زمینه فناوری‌های PCIe تضمین می‌کند که پلتفرم‌های مشتریان ما همچنان نیازمندی‌های اتصال پهنای باند بالاتر نسل بعدی AI و HPC را برآورده می‌کنند.» در حالی که برایان کلهر، معاون ارشد مهندسی GPU، انویدیا، اضافه کرد: «تایمرهای هوشمند Aries DSP جدید Astera Labs با پشتیبانی از PCIe 6.2 به فعال کردن پهنای باند بالاتر برای بهینه‌سازی استفاده از پلتفرم‌های محاسباتی نسل بعدی ما کمک می‌کند.»

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است