شرط بزرگ Rivian، Waymo بدون راننده در آستین و بازگشت Chevy Blazer EV
TechCrunch Mobility یک خبرنامه هفتگی است که به همه امور حمل و نقل اختصاص داده شده است. اینجا ثبت نام کنید - فقط روی TechCrunch Mobility کلیک کنید - تا خبرنامه را هر آخر هفته در صندوق ورودی خود دریافت کنید. اشتراک رایگان.
به TechCrunch Mobility خوش آمدید - مرکز مرکزی شما برای اخبار و بینش در مورد آینده حمل و نقل.
این هفته، همه چیز در مورد Rivian و رونمایی پرشور آن از نه یک، بلکه سه خودروی الکتریکی آینده بود. من در این مراسم شرکت کردم تا وسایل نقلیه را از نزدیک ببینم. شاید مهمتر از آن، من با مدیران، سرمایهگذاران و مشتریان صحبت کردم تا درک بهتری از اینکه Rivian به کجا میرود و احساس مردم نسبت به این خودروی برقی تازهکار که هنوز با سودآوری فاصله زیادی دارد، داشته باشم. من حتی با مدیر عامل سابق Waymo و اکنون عضو هیئت مدیره Rivian ، John Krafcik برخورد کردم که در این مراسم حضور داشت و لحن مثبتی در مورد آینده شرکت ایجاد کرد.
من همچنین پس از این رویداد با بنیانگذار و مدیر عامل RJ Scaringe مصاحبه کردم. بیشتر گفتگوهای ما حول محور R2 و یک شرط بندی بزرگ و امیدوارانه ثمربخش برای انتقال تولید به کارخانه فعلی آن در نرمال، ایلینوی به جای کارخانه ای که هنوز در جورجیا ساخته نشده بود، بود. در روز بعد یا بیشتر منتظر خلاصه کامل مصاحبه باشید. من یک تیزر به شما می دهم: مرتبط بودن یک موضوع بود.
پوشش ما را از افشای R2، R3 و R3x غافلگیرکننده، نحوه رزرو و یک ویژگی سینمایی سرگرمکننده که در یکی از بسیاری از لوازم جانبی «ماجراجویی» R2 یافت میشود، تحلیل کنید.
اخبار این هفته همچنین شامل مقالاتی در مورد از سرگیری فروش شورولت بلیزر جنرال موتورز ، یک بهروزرسانی مالی از تورو ، یک خودروی الکتریکی دیگر که کمی عضلانی را نشان میدهد، و موارد دیگر است!
یک چیز دیگر... من در این هفته برای SXSW در آستین خواهم بود.
من دو پنل را مدیریت می کنم و امیدوارم بتوانم چهره های خندان شما را در بین مخاطبان ببینم. پانل اول، در ساعت 4 بعدازظهر 12 مارس، با عنوان چگونه تحرک پایدار آخرین مایل تحویل را تغییر میدهد و Shawn Xu از Lowercarbon Capital، Angali Naik از Cartken و Abby Wheeler از Uber حضور خواهند داشت.
روز بعد، و همچنین در ساعت 4 بعد از ظهر، پانلی به نام تحرک در سرعت اعتماد: هدف، سیاست و عملکرد AV را با دارن اندرسون ، که مدیر استراتژی و نوآوری تگزاس DOT، جی بلازک کراسلی از Farm&City است، مدیریت خواهم کرد. و کاترین لومان ، که رئیس فولکس واگن ADMT است.
لطفا اگر در شهر هستید سلام کنید!
یه پرنده کوچولو
هیچ پرنده کوچکی در این هفته وجود ندارد - حداقل آنهایی که اطلاعات قابل تاییدی را ارائه کردند که من می توانستم به اشتراک بگذارم. همه شما شایعات تند زیادی را به اشتراک گذاشته اید! لطفا به تماس خود ادامه دهید؛ بدون نوک خیلی کوچک است
آنچه می توانم به اشتراک بگذارم مروری بر مکالماتی است که در نمایش Rivian R2 شنیدم، که در 7 مارس در تئاتر ساحل جنوبی در لاگونا بیچ، کالیفرنیا برگزار شد. (ریویان سال گذشته تئاتر را خرید و بازسازی کرد).
در میان کارکنان، از افراد پست گرفته تا افراد بالاتر، پس از پایان رویداد، ترکیبی از هیجان و آرامش وجود داشت. روحیه مثبت بود، اما برخی از کارمندان به وضوح هنوز در حال تحلیل اخراج هایی بودند که اخیراً رخ داده است. من از چند نفر شنیدم که مدیران ارشد، سر و صدای R3 و R3X را دست کم گرفته بودند - این دو غافلگیرکننده نشان می دهد. نکته مهم این است که خودروهای R3 و R3x تاریخ تولید ندارند. (حداقل نه عمومی).
مهمانانی که با آنها صحبت کردم یا صحبت هایشان را شنیدم - ترکیبی از رسانه ها، مشتریان وفادار و سرمایه گذاران - نسبت به آنچه می دیدند بسیار مثبت بودند. نارضایتیهایی درباره محل درگاه شارژ وجود داشت و من بیش از چند نفر شنیدم که آیا Rivian میتواند از نظر مالی تا سال 2026، زمانی که انتظار داریم که شرکت تولید R2 را آغاز کند، ادامه دهد.
پیشنهادی برای ما دارید؟ به Kirsten Korosec به آدرس kirsten.korosec@techcrunch.com یا Sean O'Kane sean.okane@techcrunch.com ایمیل بزنید. اگر ترجیح میدهید ناشناس بمانید ، اینجا را کلیک کنید تا با ما تماس بگیرید ، که شامل SecureDrop ( دستورالعملها در اینجا ) و برنامههای پیامرسانی رمزگذاریشده مختلف است.
معامله هفته
آیا تورو هرگز عرضه اولیه خواهد شد؟ من و الکس ویلهلم ، خبرنگار TechCrunch، یک شوخی در مورد عرضه اولیه اولیه شرکت با تاخیر طولانی داریم. این شرکت برای اولین بار یک S-1 را برای عرضه عمومی در اوایل سال 2022 ثبت کرد و همچنان به به روز رسانی سند به صورت فصلی برای آماده شدن برای عرضه نهایی ادامه می دهد. متأسفانه، خدمات کرایه اتومبیل همتا به همتا با پشتوانه سرمایه گذاری، S-1 را یک بار دیگر با عملکرد مالی سه ماهه چهارم و کل سال خود به روز کرد.
همانطور که ویلهلم خاطرنشان می کند، این نشان می دهد که عرضه عمومی هنوز یک اولویت کلیدی برای تورو است. دیگر چرا با کاغذبازی های اضافه شده زحمت بکشید؟
در حالی که این به خودی خود یک معامله نیست. من فکر میکنم ارزش این را دارد که بر اساس آخرین گزارشهای مالی شرکت، نحوه عملکرد شرکت را برجسته کنیم.
تورو با افزایش 18 درصدی درآمد نسبت به سال گذشته به 879.8 میلیون دلار رسید. این خبر خوبی به نظر می رسد تا زمانی که به نرخ رشد تورو نگاه کنید، که در دو سال گذشته به شدت کاهش یافته است. ویلهلم نوشت: رشد درآمد در سه ماهه چهارم 2023 در مقایسه با سه ماهه مشابه سال قبل کمی افزایش یافت، دادهای که میتواند به آن کمک کند تا به سرمایهگذاران بازار عمومی استدلال کند که کاهش آن لزوماً برگشتناپذیر نیست.
همچنین تورو در واقع سودآور است که چیز کمی نیست. حاشیه ناخالص از 54.3 درصد در سال 2022 به 51.4 درصد در سال 2023 رسید و شرکت در سال گذشته کمترین سود عملیاتی خود را از سال 2020 به ثبت رساند. با این حال، تورو هنوز در سیاهی است و من شرط می بندم که در سال 2024 یک IPO در راه است.
معاملات دیگری که توجه من را به خود جلب کرد…
REE ، یک شرکت فنآوری خودرو که کامیونها و پلتفرمهای برقی کامل را با سیم تولید میکند، عرضه عمومی ۲.۳ میلیون سهام عادی کلاس A خود را بسته و حدود ۱۴.۹۵ میلیون دلار جمعآوری کرد. سرمایه گذاران متعددی به رهبری M&G Investment Management، بزرگترین سهامدار REE در این دور شرکت کردند.
Serve Robotics ، یک شرکت تحویل مستقل در پیاده رو، که واجد شرایط تجارت در بازار سرمایه گذاری OTCQB است که توسط شرکت OTC Markets Group اداره می شود. سهام مشترک این شرکت اکنون در OTCQB با نماد نماد "SBOT" معامله می شود.
خواندنی های قابل توجه و نکات دیگر
برنامه ها
Uber Eats قابلیت اشتراکگذاری مکان زنده را اضافه کرده است تا به پیکها کمک کند در مکانهایی که پیدا کردنشان دشوار است، از جمله مکانهای عمومی مانند حیاط دانشگاه، پارکها و زمینهای بازی، مشتریان پیدا کنند.
Waze چند ویژگی جدید را راه اندازی کرد تا به کاربران کمک کند تا در دوربرگردان های دشوار پیمایش کنند، هشدارهایی را در هنگام تغییر محدودیت سرعت دریافت کنند و هشدارهایی درباره سرعت گیرها و منحنی های تیز دریافت کنند. سوال برای خوانندگان: آیا من تنها متعجب هستم که گوگل Waze را نکشته است؟
وسایل نقلیه خودران
پلت فرم سواری خودکار بایدو آپولو گو اکنون سواری خودکار 24 ساعته در مناطق انتخابی ووهان چین ارائه می دهد. این سومین توسعه عملیاتی عمده سرویس روباتاکسی Baidu در سال 2024 است. این شرکت اخیراً برای عملیات آزمایشی روباتاکسی در بزرگراهها به فرودگاه داکسینگ پکن تأیید شده است.
Waymo بيان کرد که اجازه خواهد داد تا وسایل نقلیه خودران خود بدون داشتن یک اپراتور ایمنی پشت فرمان در آستین تردد کنند، گامی مهم قبل از اینکه شرکت برنامه را برای عموم باز کند. این اعلامیه کمتر از یک هفته پس از دریافت انتقادات توسط شرکت متعلق به Alphabet منتشر شد. مجوزی که به آن امکان می دهد برای سواری با روباتاکسی در لس آنجلس، بزرگراه های سانفرانسیسکو و شبه جزیره SF بزرگ هزینه کند.
وسایل نقلیه الکتریکی، باتری و شارژ
فارادی فیوچر به یک نقطه عطف نه چندان مطلوب رسید. این شرکت مشکل دار EV اولین فراخوان خود را صادر کرد که تمام 11 وسیله نقلیه - بله کمتر از یک دوجین - را که در سال گذشته ساخته بود را پوشش می دهد. این فراخوان حول مشکل چراغ هشدار کیسه هوا در FF91 SUV این شرکت است.
جنرال موتورز فروش شورولت بلیزر EV - و با قیمت ارزانتر - را بیش از دو ماه پس از اینکه خودروساز خودرو را به دلیل مشکلات نرمافزاری کنار کشید، از سر گرفت.
Rad Power Bikes چهار دوچرخه الکترونیکی جدید و یک باتری جدید مهندسی شده مجهز به فناوری مقاوم در برابر حرارت برای جلوگیری از گرمای بیش از حد یا آتش سوزی را روانه بازار کرد. به گفته این شرکت، باتری های جدید با یک رزین جاذب گرما در گلدان قرار می گیرند که از خوردگی و گرمای بیش از حد محافظت می کند. هر سلول باتری را محصور می کند و اگر گرمای بیش از حد اتفاق بیفتد، رزین قرار است از گسترش رویداد حرارتی جلوگیری کند.
Stellantis دو نسخه تمام الکتریکی از دوج چارجر را معرفی کرد که دارای آپشن های ی بود که طرفداران خودروهای عضلانی انتظار آن را داشتند - دقیقاً به سیستمی که سعی میکند صدای موتور Hemi V-8 را تقلید کند. آیا مزایای عملکرد در دوج شارژر تمام برقی برای جذب مشتریانی که از نظر عاطفی به نسخه گازسوز غرغرو وابسته هستند کافی خواهد بود؟ من خیلی مطمئن نیستم.
کارخانه تسلا در خارج از برلین، آلمان پس از یک آتش سوزی مشکوک در شبکه برق محلی مجبور به تعطیلی شد. این تعطیلی که انتظار می رفت حداقل یک هفته به طول بینجامد، ممکن است حدود 100 میلیون دلار برای شرکت هزینه داشته باشد.
چرخ های این هفته
چه راهی بهتر از رانندگی با یک SUV Rivian R1S برای رسیدن به رویداد Rivian R2؟ این شرکت یکی از خودروهای ناوگان مطبوعاتی خود را پیشنهاد داد و من از فرصت استفاده کردم. چرا؟ من بیش از یک سال است که با ریویان رانندگی نکردهام، میخواستم شبکه شارژ Rivian EV را آزمایش کنم و ببینم که چگونه بهروزرسانیهای نرمافزار اخیر تجربه خودرو را تغییر داده است. بعلاوه، من میخواستم قبل از معرفی R2 توسط شرکت، که یک SUV کوچکتر و مقرون به صرفهتر است، زمانی را در ردیف سوم R1S بگذرانم.
افکار سریع :
- من بهروزرسانی نرمافزاری اخیر را تحسین میکنم که نماد وسیله نقلیه جدیدی را در گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش سرگرمی اضافه کرد و به کاربران امکان دسترسی سریع به برخی از کنترلها مانند باز کردن درگاه شارژ یا کامیون جلو و همچنین میانبرهای دیگر برای شستشوی ماشین و حیوانات خانگی را میدهد. حالت
- من هنوز و همیشه از نبود کلید فیزیکی برای حرکت دادن دریچه های تهویه مطبوع متنفرم. این تپه من برای مردن است.
– سیستم پیشرفته کمک راننده بهتر است، اما همچنان نیاز به بهبود دارد. وقتی ویژگی حفظ خط روشن است و سنسور گشتاور روی فرمان بسیار حساس است، خودرو هنوز کمی در لاین پینگ پنگ می زند. من به طور تصادفی چندین بار ADAS را جدا کردم. وقتی نشانگر خود را روشن کردم و به لاین دیگری رفتم، کروز کنترل تطبیقی و حفظ خطوط روشن ماندند و خاموش نشدند. مرتب!
– شارژر Rivian EV یا همان طور که نام تجاری آن «شبکه ماجراجویی» است، استفاده از آن آسان بود و به راحتی پیش رفت. این سریعترین شارژ نبود. من تا 120 کیلو وات کشیدم. با این حال، من توانستم بدون دردسر استفاده از کارت اعتباری یا برنامه، پارک و وصل کنم. من کنجکاو هستم تا آزمایش کنم که این تجربه برای صاحبان غیر Rivian چگونه است. جای تعجب نیست که در ایستگاه بعدی خود با مشکلاتی روبرو شدم، جایی که خودرو را با استفاده از شارژر Electrify America روشن کردم. دو تا از درگاههای شارژ کار نمیکردند، برنامه با شارژر ارتباط برقرار نمیکرد و من فقط از کارت اعتباری خود استفاده کردم.
ارسال نظر