متن خبر

سیستم های مانی گرام به دلیل “مسئله امنیت سایبری” تعطیل شدند

سیستم های مانی گرام به دلیل “مسئله امنیت سایبری” تعطیل شدند

شناسهٔ خبر: 762127 -




مانی گرام
(اعتبار تصویر: مانی گرام)

مانی گرام گفته است که با یک «مسئله امنیت سایبری» مواجه است که آن را مجبور به تعطیل کردن بخش‌هایی از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خود کرده است.

به نظر می رسد این حادثه از روز جمعه آغاز شده است، زمانی که مشتریان برای اولین بار شروع به شکایت در مورد عملکرد نکردن سرویس کردند. این شرکت اولین اطلاعیه خود را در روز یکشنبه در X منتشر کرد و بيان کرد که در حال تجربه قطعی شبکه است، اما در پاسخ به این توییت، مشتریان شرکت را به شدت محکوم کردند که "این مدت طولانی منتظر ماند تا بپذیرد مشکلی وجود دارد."

یک روز بعد، مانی گرام جزئیات بیشتری ارائه کرد و بيان کرد که یک «مسئله امنیت سایبری» را شناسایی کرده است، که آن را مجبور کرد بخش‌هایی از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خود را آفلاین کند، تحقیقاتی را آغاز کند، و کارشناسان خارجی امنیت سایبری و مجریان قانون را وارد کند. این شرکت به وضوح اعلام نکرده است که آیا این یک حمله باج افزار بوده است یا خیر، و هنوز هیچ اپراتور باج افزار مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

پول در خلأ گیر کرده است

در زمان انتشار، وب‌سایت شرکت هنوز آفلاین بود و فقط یک پیام کوتاه داشت که می‌گفت «ما مشغول به‌روزرسانی وب‌سایت هستیم. لطفاً به زودی دوباره تحلیل کنید.»

مانی گرام همچنین نگفته است که چه خدماتی را باید کاهش دهد، اما از آنجایی که مشتریان از سرتاسر جهان شکایت دارند، می توان فرض کرد که تراکنش های آنلاین کار نمی کنند. ثبت گزارش می دهد که پرداخت های حضوری نیز عملیاتی نیست.

در حال حاضر هیچ گونه ETA در مورد زمانی که این شرکت ممکن است خدمات خود را به صورت آنلاین بازگرداند وجود ندارد. اگر حوادث مشابه در جاهای دیگر نشانه ای باشد، بازیابی حداقل برخی از سیستم ها ممکن است تا یک هفته طول بکشد.

MoneyGram یک راه حل بسیار محبوب است که بیش از 150 میلیون مشتری در سراسر جهان دارد. و با داشتن یک پردازشگر پرداخت، هدف اصلی مجرمان سایبری است. اگر کلاهبرداران موفق به سرقت اطلاعات حساس از شرکت شوند، ممکن است برای بسیاری از افراد دردسر ایجاد کند.

از طریق ثبت نام

بیشتر از TechRadar Pro

Sead یک روزنامه‌نگار آزاد کارکشته در سارایوو، بوسنی و هرزگوین است. او در مورد IT (ابر، اینترنت اشیا، 5G، VPN) و امنیت سایبری (باج افزار، نقض داده ها، قوانین و مقررات) می نویسد. او در طول بیش از یک دهه فعالیت حرفه ای خود برای رسانه های متعددی از جمله الجزیره بالکان نوشته است. او همچنین چندین ماژول در زمینه نوشتن محتوا برای Represent Communications برگزار کرده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است