متن خبر

سیستم خودران تسلا به‌خاطر گزارش تصادفات زیر ذره‌بین قرار گرفت

سیستم خودران تسلا به‌خاطر گزارش تصادفات زیر ذره‌بین قرار گرفت

شناسهٔ خبر: 792273 -




بزرگ‌ترین تنظیم‌کننده ایمنی خودروها در ایالات متحده درباره چهار تصادف را که بر اثر کاهش دید جاده‌ای پیش آمده بودند و در یکی از آن‌ها خودرو مدل Y غول خودروسازی یک عابرپیاده را به کشتن داده بود، گزارشی منتشر کرد. پس‌ازآن، تحقیقات جدیدی درمورد سیستم خودران تسلا آغاز کرد.

دفتر تحلیل نقص‌های اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) اعلام کرد سیستم کمک‌راننده تسلا را تحلیل می‌کند تا متوجه شود این فناوری خودران می‌تواند کاهش دید در جاده‌ها مانند «تابش نور خورشید، مه یا گرد‌و‌غبار موجود در هوا» را «تشخیص و پاسخ مناسبی به آن نشان دهد» یا خیر. آژانس NHTSA همچنین وجود تصادف‌های گزارش‌نشده دیگر را نیز تحلیل خواهد کرد.

در بیانیه این آژانس آمده است:

«دفتر تحلیل عیوب (ODI) چهار گزارش دریافت کرده که در یکی از آن‌ها خودرو تسلای مجهز به سیستم خودران کامل (FSD) پس از ورود به منطقه‌ای با دید کاهش‌یافته تصادف کرده است. در این تصادفات، کاهش دید جاده از شرایطی مانند نور خورشید، مه یا گرد‌وغبار موجود در هوا ناشی می‌شود. در یکی از تصادفات، خودرو تسلا با یک عابر پیاده تصادف کرده است. تصادف دیگری نیز در این شرایط فردی را مجروح کرده است. »

ارزیابی سیستم خودران خودروهای تسلا

در این تحقیقات خودروهایی که سیستم خودران دارند، تحلیل می‌شوند؛ پس خودروهای تسلا مدل S و X تولید سال‌های 2016 تا 2024، مدل 3 تولید سال‌های 2017 تا 2024، مدل Y تولید سال‌های 2020 تا 2024 و سایبرتراک تولید سال‌های اخیر زیر ذره‌بین خواهند رفت.

NHTSA او میگوید در این تحقیقات مواردی مانند توانایی FSD در شناسایی و ارائه پاسخ مناسب به شرایطی که دید در جاده را کاهش می‌دهند، سایر تصادفات مشابه و به‌روزرسانی‌های تسلا برای سیستم کمک‌راننده خود که ممکن است روی عملکرد آن تأثیر داشته باشد، ارزیابی خواهند شد.

این گزارش هنگامی منتشرشده که تسلا هفته گذشته از خودروی انقلابی Cybercab خود بدون فرمان و پدال رونمایی کرد.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است