متن خبر

«سوپر توییتر» Fyne’s SuperTrax می‌خواهد بلندگوهای شما را فراتر از آن‌ها بگذارد

«سوپر توییتر» Fyne’s SuperTrax می‌خواهد بلندگوهای شما را فراتر از آن‌ها بگذارد

شناسهٔ خبر: 471368 -




Fyne Audio SuperTrax در زمینه سفید
(اعتبار تصویر: Fyne Audio)

Fyne Audio یکی از بسیاری از غرفه‌داران Hi-Fi در نمایشگاه High End امسال در مونیخ بود، اما توئیتر فوق‌العاده SuperTrax شرکت مستقر در گلاسکو در بریتانیا سزاوار یک قطعه خاص است. Fyne Audio برای اولین بار در نمایشگاه HiFi در بریستول در ماه فوریه (همچنین به صندلی‌های مخصوص تولید در ماه ژانویه و Fyne Vintage X که در نمایشگاه Hi-Fi بریستول 2024 دیدیم نگاه کنید)، اکنون توییت‌های SuperTrax خود را همراه با کابل جدید SuperTrax SC1 – که می‌خواهید از آن برای اتصال آن به بلندگوهای معمولی خود استفاده کنید.

حتی یک نگاه اجمالی به تویتر جدید SuperTrax نشان می‌دهد که فاین خوشحال است که از AMT یا گزینه‌های گنبد ابریشمی تک جهتی که در اکثر مجموعه‌های سنتی بلندگوها می‌بینید دور می‌شود . ممکن است شبیه توتم کاب در فیلم حماسی Inception کریستوفر نولان به نظر برسد، اما واقعاً یک واحد اختصاصی «سوپر توییتر» است.

این رویکرد یک رویکرد همه جانبه است، با استفاده از یک توییتر شلیک رو به بالا و یک "مخروط پراکندگی با مشخصات تراتریکس" 360 درجه، که نوید عملکرد فرکانس بالا تا 60 کیلوهرتز را می دهد. و آن پاسخ فرکانسی نقل شده چندین اکتاو بالاتر از هر چیزی است که انسان واقعاً می تواند بشنود. رقمی که حتی در بهترین اسپیکرهای استریو هم نمی توانید پیدا کنید. چرا با توییتری که می تواند تا این حد بالا برود زحمت بکشید؟ ترد بودن لبه های جلویی نت ها یکی از دلایل آن است. احساس وسعت ظرافت پویای موسیقی شما چیز دیگری است.

فاین علاوه بر توییتر ماورایی SuperTrax، سری جدید Vintage Classic Gold SP (تولید ویژه) را راه اندازی می کند که به طور موثری شکاف بین بلندگوهای میان رده سری کلاسیک Vintage این شرکت و سری های Vintage پرچمدار و سطح بالا را پر می کند. و این واحد توییتر آرزویی یک افزونه عالی برای هر یک از آنها خواهد بود. یا در واقع، هر مجموعه ای از بلندگوهای استریویی که دارید، تا حساسیت 98 دسی بل/وات (با کنترل +/-3 دسی بل برای تعادل با بلندگوی اصلی).

SuperTrax در دو طرح رنگی مختلف برای مطابقت با زیبایی شناسی سری بلندگوهای موجود Fyne موجود است. SuperTrax in Walnut دارای فلزکاری طلایی است که ظاهر سری کلاسیک Vintage Fyne را تکرار می کند و اکنون با قیمت 4599.99 دلار / 3499.99 پوند برای هر جفت (که حدود 6649 دلار استرالیا است) در دسترس است. از طرف دیگر، SuperTrax در مشکی براق با جزئیات نقره‌ای، Fyne قدرتمند به نظر می‌رسد (با عرض پوزش) در سری F700، و همچنین در حال حاضر با قیمت 3,999.99 دلار / 2,999,99 پوند برای هر جفت - تقریباً 5,699 دلار استرالیا در دسترس است (اما این آخرین قیمت یک جفت است. تقریب و پس غیر رسمی). اوه، و کابل SC1 449.99 دلار اضافی / 399.99 پوند است.

در مورد سری اسپیکرهای Vintage Classic Gold SP، برای عرضه در پاییز 2024 با قیمت‌هایی که هنوز تایید نشده است، تنظیم شده است، اما فاین به ما او میگوید که برای قیمت‌گذاری به خوبی بین محدوده Vintage Classic و Vintage قرار خواهند گرفت.

اگر باس را تقویت می کنید، چرا توییتر را تقویت نکنید؟

Fyne SuerTrax در بالای یک بلندگوی سری Fyne Vintage، در پس‌زمینه سفید

SuperTrax در بالای یک Fyne Vintage خاص به نظر می رسد ... (اعتبار تصویر: Fyne)

برای ما، فناوری "سوپر توییتر" Fyne که به سمت بالا حرکت می کند یکی از جالب ترین افشاگری ها در High End Munich است. در حالی که ما فرصت شنیدن کارهایی که خودمان می‌تواند انجام دهد را نداشتیم، شکی نیست که این رویکرد برای اصلاح آن نت‌های بلند از طریق پخش صدای همه‌جهت جذاب است. و این واقعیت که Fyne می گوید می توان آن را با هر بلندگوی استریو تا 98dB/W استفاده کرد، آن را به یک شاهکار مهندسی حتی چشمگیرتر تبدیل می کند.

ما اخیراً بلندگوهای M7 560000 دلاری Magico را در یک جلسه شنیداری شنیدیم که طی آن آلون ولف، بنیانگذار آن به ما گفت: "توئیتر باید همیشه در سطح گوش باشد. در واقع، 20٪ از صدایی که می شنویم روی محور است، 80٪ خارج از محور است. این بدان معناست که ما می‌دانیم کجا هستیم.

اکنون، در اینجا یک واحد توییتر اختصاصی وجود دارد که سازندگان آن می‌گویند می‌تواند روی بلندگوهایی که در حال حاضر دارید قرار داده شود و کار برتری انجام دهد. اما ما را اشتباه نگیرید. Fyne در محافل Hi-Fi شهرت رشک‌آوری دارد و ما واقعاً می‌خواهیم بشنویم که این واحد توییتر اختصاصی (و بسیار گران‌قیمت) چه می‌تواند انجام دهد. به هر حال، این می تواند به درک شنوایی سگ ها و گربه ها برسد، که در مقایسه با فرکانس های 20 کیلوهرتزی که گوش انسان می تواند بشنود، چیز دیگری است.

روی کاغذ، این فرکانس ها ممکن است بیش از حد به نظر برسند. علاقه مندان به شنوایی با این مخالفت می گویند که وقتی یک بلندگو اینقدر اجرا دارد، موسیقی شما بیشتر به یک حس فیزیکی تبدیل می شود تا یک تجربه شنیداری ساده. به هر حال، انسان‌ها مرتباً فرکانس‌های باس را در سیستم‌های Hi-Fi و سینمای خانگی ما با یک ساب ووفر کوبنده و غرش افزایش می‌دهند. در صورت نیاز به تکرار (برای اطلاعات بیشتر در این مورد به هدفون Sonic Lamb مراجعه کنید) انسان ها فقط از طریق گوش ما نمی شنوند. ما همچنین صدا را از طریق بدن خود احساس می کنیم. مسلماً، شنوایی انسان روی فرکانس‌های بالاتر تنظیم می‌شود (قطع شاخه در جنگل، گریه نوزادان) و نسبت به فرکانس‌های پایین (بیس) بسیار کمتر حساس است (فکر رعد، غرش در سینماها) اما مفهوم احساس صدا به جای شنیدن. جدید نیست

اگر ما رجیسترهای باس را با جداکننده‌های اختصاصی گسترش می‌دهیم، چرا انتهای بالایی را نیز گسترش ندهیم، مشروط بر اینکه پول نقد ناچیز برای پاشیدن داشته باشید؟

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

همکار تحریریه

Rowan یک دانشیار تحریریه و نویسنده شاگرد TechRadar است. او که اخیراً به تیم خبری اضافه شده است، درگیر تولید داستان هایی برای موضوعاتی است که در سراسر دسته بندی های TechRadar پخش می شوند. علاقه‌های او به فناوری صوتی و دانش در فرهنگ سرگرمی به ارائه آخرین به‌روزرسانی‌های اخبار فناوری به خوانندگان ما کمک می‌کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است