سوزان وویچیکی، مدیرعامل یوتیوب از سمت خود کنارهگیری میکند و نقش مشاور در گوگل و آلفابت را بر عهده خواهد گرفت


سوزان وویچیکی از سمت خود به عنوان مدیرعامل یوتیوب کنار می رود. در نامه ای به کارمندان که اولین بار توسط Recode منتشر شد، Wojcicki بيان کرد که او را ترک می کند تا "فصل جدیدی را شروع کند که بر خانواده، سلامتی و پروژه های شخصی من متمرکز است. "
Wojcicki نوشت: "امروز، پس از تقریبا 25 سال اینجا، من تصمیم گرفتم از نقش خود به عنوان رئیس یوتیوب عقب نشینی کنم." "زمان مناسب برای من است، و من احساس می کنم می توانم این کار را انجام دهم زیرا ما یک تیم رهبری باورنکردنی در YouTube داریم."
نیل موهان، مدیر ارشد محصولات یوتیوب جایگزین وویچیکی خواهد شد. موهان با خرید DoubleClick غول فناوری در سال 2007 به گوگل آمد و - با افزایش مسئولیتهایش - او قبل از ارتقاء به سمت فعلیاش در سال 2015، معاونت بخش تبلیغات نمایشی و ویدئویی شد. در مورد Wojcicki، او او میگوید که او این کار را انجام خواهد داد. یک "نقش مشاوره" در سراسر Google و Alphabet، ارائه مشاوره و راهنمایی.
Wojcicki ادامه داد: "من قصد دارم از نیل حمایت کنم و به انتقال کمک کنم، که شامل ادامه کار با برخی از تیم های YouTube، مربیگری اعضای تیم و ملاقات با سازندگان است. " "با تمام کارهایی که ما در سراسر YouTube Shorts، استریم و اشتراکها انجام میدهیم، همراه با وعدههای هوش مصنوعی، هیجانانگیزترین فرصتهای YouTube در پیش است و نیل فرد مناسبی است که ما را رهبری میکند."
Wojcicki - شانزدهمین کارمند گوگل و به طور خلاصه سرگئی برین و لری پیج از بنیانگذاران گوگل - به عنوان اولین مدیر بازاریابی گوگل در سال 1999 کار کرد و بعداً تجارت تبلیغات آنلاین و سرویس ویدیوی اصلی شرکت را رهبری کرد. پس از تماشای موفقیت یوتیوب در اوایل دهه 2000، او پیشنهاد کرد که گوگل آن را بخرد.
گوگل در سال 2006 1.65 میلیارد دلار برای این سرویس خرج کرد و Wojcicki در سال 2014 به عنوان مدیر عامل YouTube منصوب شد. تحت رهبری او، یوتیوب به بیش از 2.6 میلیارد کاربر فعال (از 1.1 میلیارد در سال 2014 افزایش یافت) - 80 میلیون نفر از آنها هزینه پرداخت می کنند. سرویس اشتراک ماهانه 11.99 دلاری این پلتفرم.
Wojcicki بهعنوان مدیر عامل، بر برنامهها و تجربیات جدید YouTube که برای تأمین علایق بازی، خانواده و موسیقی طراحی شدهاند، تأکید کرد. او رهبری سرویس اشتراک بدون آگهی YouTube، YouTube Premium (که قبلاً YouTube Red نامیده میشد) و سرویس تلویزیون پخش جریانی این پلتفرم، YouTube TV، را بر عهده داشت. شاید مهمتر از آن، او به این اتهامات پاسخ داد - برخی به صورت ناروا استدلال میکنند - که الگوریتم یوتیوب با تشدید سیاستهای اجرایی این پلتفرم، سخنان مشوق عداوت و تنفر و افراطگرایی خشونتآمیز را تشویق میکند.
در یادداشت جداگانهای که امروز صبح در وبلاگ YouTube Creators به اشتراک گذاشته شد، Wojcicki دوباره مستقیماً با سازندگان صحبت کرد. او گفت: «این یکی از نکات برجسته کار من بود که با شما بنشینم، نحوه استفاده شما از این پلتفرم را بشنوم و به بازخوردها گوش کنم. "گاهی اوقات آنچه شما گفتید سخت و صریح بود، اما برای من و تیم گسترده تر یوتیوب مهم بود که گوش کنیم و بهتر عمل کنیم."
Wojcicki در سال 2015 به عنوان "مهمترین فرد در تبلیغات" و همچنین یکی از 100 فرد تأثیرگذار تایم انتخاب شد و در شماره بعدی تایم به عنوان "قدرتمندترین زن در اینترنت" توصیف شد.
بیشتر بخوانید
کرونا، بلای جان تولیدکننده اصلی آیفون؛ فاکسکان برای حفظ کارگران مشوقهای مالی را 4 برابر کرد
پیج و برین در بیانیهای که توسط Recode به دست آمده است، میگویند: «سوزان جایگاه منحصربهفردی در تاریخ Google دارد و باورنکردنیترین سهم را در محصولاتی که مردم در همه جا استفاده میکنند، داشته است. ما برای تمام کارهایی که او در 25 سال گذشته انجام داده بسیار سپاسگزاریم.
ارسال نظر