متن خبر

سه چیز در مورد برنامه های هوش مصنوعی اپل از درآمدهای آن آموختیم

سه چیز در مورد برنامه های هوش مصنوعی اپل از درآمدهای آن آموختیم

شناسهٔ خبر: 469034 -




مدیر عامل اپل، تیم کوک، در نشست سه ماهه دوم پنج‌شنبه با سرمایه‌گذاران، در مورد برنامه‌های هوش مصنوعی این شرکت اظهار نظر نکرد، اما نکاتی را در مورد چگونگی برنامه‌ریزی این غول فناوری برای پیشبرد هوش مصنوعی تأیید کرد.

نکته قابل توجه، نظرات او حاکی از آن است که با وجود صرف بیش از 100 میلیارد دلار در تحقیق و توسعه طی پنج سال گذشته، اپل قصد ندارد مراکز داده جدید زیادی را برای اجرا یا آموزش مدل‌های هوش مصنوعی ایجاد کند. این شرکت به سرمایه گذاران گفت، در عوض، وقتی صحبت از هوش مصنوعی به میان می آید، مانند سایر سرویس های ابری، رویکرد «هیبریدی» را دنبال خواهد کرد.

هوش مصنوعی دستگاه های فراتر از آیفون را در بر می گیرد

ما همچنین فهمیدیم که اپل هوش مصنوعی را به عنوان یک فرصت کلیدی در سراسر "اکثریت قریب به اتفاق" خط تولید دستگاه های شرکت، نه فقط آیفون، در نظر می گیرد. در حالی که ما مدتی است که این را می دانیم - بالاخره اپل M3 MacBook Airs خود را "بهترین لپ تاپ مصرف کننده برای هوش مصنوعی" می نامد - این شرکت فریاد زد که چگونه هوش مصنوعی در محصولاتش در تماس درآمد خود استفاده می شود.

فکر می‌کنم هوش مصنوعی – هوش مصنوعی و هوش مصنوعی – هر دو فرصت‌های بزرگی برای ما در سراسر محصولاتمان هستند و در هفته‌های آینده بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد. من فکر می کنم راه های زیادی وجود دارد که برای ما عالی است و ما فکر می کنیم که موقعیت خوبی داریم.

کوک بيان کرد ، اپل واچ علاوه بر مک بوک ایر، از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در ویژگی هایی مانند اعلان های ریتم نامنظم قلب و تشخیص سقوط استفاده می کند. و هنگام صحبت در مورد این شرکت، مدیرعامل به شرکت‌های بزرگی اشاره کرد که در حال خرید و کاوش موارد استفاده برای ویژن پرو هستند، اگرچه او اضافه کرد که نمی‌خواهد آن را «فقط برای هوش مصنوعی قرار دهد».

من فقط می‌توانم بگویم که ما هوش مصنوعی مولد را یک فرصت بسیار کلیدی در محصولات خود می‌بینیم. و ما معتقدیم که مزایایی داریم که ما را در آنجا متمایز می کند.

به احتمال زیاد هوش مصنوعی در رویداد آیپد این ماه معرفی نخواهد شد

با این حال، مشتریانی که تمایل به داشتن یک سیری مجهز به هوش مصنوعی دارند، باید کمی بیشتر برای این خبر صبر کنند، که مدت هاست پیش بینی می شود در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (WWDC) در ماه ژوئن اعلام شود. هنگامی که روز پنجشنبه از کوک پرسیده شد که هوش مصنوعی چگونه بر تقاضای مصرف کنندگان برای دستگاه های جدید مانند آیفون تأثیر می گذارد، او پاسخ داد که با توجه به هوش مصنوعی مولد، ما هیچ تاثیری را «در سه ماهه آینده» نخواهیم دید، اما بيان کرد که او «بسیار عالی است». خوش بینانه» در مورد فناوری.

اپل قصد ندارد تا قبل از WWDC اعلامیه های هوش مصنوعی بزرگتر خود را انجام دهد.

این کشف از طریق تصحیح یک داستان خبری CNBC انجام شد، که بیانیه‌ای را که کوک به ظاهر نشان می‌داد «برنامه‌های بزرگی برای اعلام» از «دیدگاه هوش مصنوعی» در هر دو رویداد آینده، از جمله رویداد هفته آینده آی‌پد، به اشتباه تعبیر کرده بود. و WWDC در ژوئن. اما همانطور که اصلاحات بعدی نشان می‌دهد (احتمالاً پس از ضربه زدن توسط یک تیم دیوانه‌کننده اپل)، کوک قبل از گفتن «… از دیدگاه هوش مصنوعی…» مکث کرده بود که شروع فکر بعدی او بود و به برنامه‌های اپل برای هر دو رویداد مرتبط نبود. .

داستان با این اصلاح به‌روزرسانی شد، پس مردم فکر نمی‌کردند اخبار هوش مصنوعی در رویداد iPad برنامه‌ریزی‌شده برای 7 می اعلام شود. (شما می‌توانید پیشینه اصلاحات را اینجا در 9to5Mac بخوانید.)

در حالی که ما انتظار نداشتیم حداقل تا WWDC چیز زیادی در مورد هوش مصنوعی بشنویم، این اصلاح اساساً این زمان بندی را تأیید می کند.

اپل در حال اتخاذ رویکرد ترکیبی برای سرمایه گذاری در هوش مصنوعی است

با این حال، بزرگ‌ترین خبر هوش مصنوعی، چیزی است که کوک در مورد هزینه‌های CapEx اپل گفته است، که بودجه‌ای است که برای دارایی‌های ثابت مانند سرورها و مراکز داده، املاک و مستغلات و موارد دیگر خرج می‌شود.

اگرچه این موضوع اغلب جالب‌ترین موضوع نیست، اما این بار پاسخ این شرکت به برنامه‌های سرمایه‌گذاری اپل در هوش مصنوعی اشاره دارد. همانطور که MG Siegler سرمایه‌گذار فناوری در وبلاگ خود اشاره کرد، لوکا ماستری، مدیر مالی اپل، با توضیح اینکه اپل یک مدل ترکیبی را دنبال می‌کند، به سوالی در مورد تأثیر هوش مصنوعی مولد بر سرعت CapEx تاریخی اپل پاسخ داده است. ما آنها را با تامین کنندگان و شرکای خود به اشتراک می گذاریم…”

علاوه بر این، او گفت ، اپل "کاری مشابه در سمت مرکز داده انجام می دهد. ما ظرفیت مرکز داده خودمان را داریم و سپس از ظرفیت اشخاص ثالث استفاده می کنیم.»

ماستری گفت: «این مدلی است که از نظر تاریخی برای ما خوب کار کرده است، و ما قصد داریم به همین مسیر ادامه دهیم.

Siegler این را به این معنا تفسیر کرد که اپل نیازی به هزینه در CapEx ندارد زیرا اپل قصد ندارد فوراً LLM (مدل های زبان بزرگ) را روی سرورهای خود بسازد و آموزش دهد.

و اگر کمی چشمک بزنید، می‌تواند سیگنال دیگری نیز باشد مبنی بر اینکه اپل می‌تواند به دنبال اشخاص ثالثی باشد تا خدمات هوش مصنوعی خود را تقویت کند. همانطور که بلومبرگ در ماه آوریل گزارش داد، اپل در حال مذاکره با سازنده ChatGPT OpenAI و گوگل برای تقویت یک چت ربات هوش مصنوعی است که در به روز رسانی iOS 18 عرضه می شود.

با تأیید اپل مبنی بر اینکه CapEx تحت تأثیر برنامه‌های هوش مصنوعی کوتاه‌مدت قرار نمی‌گیرد، احتمالاً اپل در حال برنامه‌ریزی برای نوعی معامله با شرکای خود برای خدمات هوش مصنوعی است، علاوه بر آنچه که می‌تواند روی دستگاه و به تنهایی انجام دهد. اینکه آیا اپل در نهایت تعادل را برای استفاده بیشتر از سرورها و مراکز داده خود در طول زمان تغییر می‌دهد، هنوز مشخص نیست.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است