سایت خبرکاو

جستجوگر هوشمند اخبار و مطالب فناوری

سرویس زوم Docs در سال ۲۰۲۴ با قابلیت‌های هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌شود

شرکت زوم که به‌خصوص در دوره همه‌گیری کرونا با سرویس ویدیوکنفرانس خود به شهرت رسید، حالا از سرویس جدیدی تحت عنوان «زوم داکز» (Zoom Docs) پرده برداشته که یک «فضای کاری ماژولار» همکاری-محور با قابلیت‌های هوش مصنوعی برای کار روی اسناد است. این سرویس در واقع تلاش زوم برای ارائه یک جایگزین برای سرویس‌های مایکروسافت ۳۶۵ یا گوگل ورک‌اسپیس را کامل‌تر می‌کند. سرویس جدید زوم داکز قرار است به‌صورت تدریجی در سال ۲۰۲۴ در دسترس عموم قرار بگیرد. این سرویس به ...

شرکت زوم که به‌خصوص در دوره همه‌گیری کرونا با سرویس ویدیوکنفرانس خود به شهرت رسید، حالا از سرویس جدیدی تحت عنوان «زوم داکز» (Zoom Docs) پرده برداشته که یک «فضای کاری ماژولار» همکاری-محور با قابلیت‌های هوش مصنوعی برای کار روی اسناد است. این سرویس در واقع تلاش زوم برای ارائه یک جایگزین برای سرویس‌های مایکروسافت ۳۶۵ یا گوگل ورک‌اسپیس را کامل‌تر می‌کند.

سرویس جدید زوم داکز قرار است به‌صورت تدریجی در سال ۲۰۲۴ در دسترس عموم قرار بگیرد. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌صورت گروهی فایل بسازند و روی آن کار کنند. این فایل‌ها از داخل جلسات تیمی، بخش Team Chat یا به‌طور مستقیم از طریق مرورگر یا اپ‌های دسکتاپ و موبایل زوم در دسترس خواهند بود.

سرویس زوم Docs روی همکاری‌های تیمی تمرکز می‌کند

سرویس Zoom Docs بیشتر از سرویس‌های مایکروسافت و گوگل روی همکاری تیمی تمرکز دارد. به‌علاوه، در این سرویس یک ابزار هوش مصنوعی به‌نام Zoom AI Companion هم ارائه می‌شود که هزینه کمتری دارد.

هوش مصنوعی زوم در اشتراک‌های پولی این شرکت که هزینه سالانه آن از ۱۴۹ دلار شروع می‌شود، گنجانده شده است. اما در آن سو، مایکروسافت بابت دسترسی به Copilot در سرویس ۳۶۵ ماهانه ۳۰ دلار از کاربران هزینه اضافه می‌گیرد. گوگل هم اعلام کرده که به‌زودی سیاست مشابهی را اجرا خواهد کرد.

کاربران با کمک Zoom AI Companion می‌توانند کارهای مختلفی انجام دهند. برای مثال، امکان دریافت خلاصه جلسات، چت‌ها و اطلاعات از داخل سرویس داکز وجود دارد.

بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت زوم او میگوید انتظار ندارد که Zoom Docs جای رقبا را بگیرد، اما این سرویس حداقل به کاربران کمک خواهد کرد تا در حین جلسات کمتر بین زبانه‌های مرورگر و سرویس‌های مختلف جابه‌جا شوند. او توضیح می‌دهد: «ما نمی‌توانیم کسی را مجبور کنیم فقط از یک پلتفرم استفاده کند. دیدگاه من این است که با این سرویس، مشتریان انعطاف‌پذیری بیشتری خواهند داشت. این اصلی ترین مسئله است. »

به‌نظر می‌رسد که این شرکت امیدوار است با پایان دوره قرنطینه کرونا، از طریق سرویس‌های جدیدتر، و شاید با کمک هوش مصنوعی، جای پای خود را در بازار حفظ کند.