متن خبر

سامسونگ به طور تصادفی برنامه های خود را برای عرضه یک CPU RISC-V فاش می کند – این ممکن است شتاب دهنده مرموز هوش مصنوعی MACH-1 باشد که می تواند رقیب پردازنده گرافیکی سری H Nvidia باشد.

سامسونگ به طور تصادفی برنامه های خود را برای عرضه یک CPU RISC-V فاش می کند – این ممکن است شتاب دهنده مرموز هوش مصنوعی MACH-1 باشد که می تواند رقیب پردازنده گرافیکی سری H Nvidia باشد.

شناسهٔ خبر: 604313 -




شتاب دهنده CPU/AI RISC-V <a href= از سامسونگ" class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/vVcjVZbZ8bip6ZXo9Beawe-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/vVcjVZbZ8bip6ZXo9Beawe-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/vVcjVZbZ8bip6ZXo9Beawe-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/vVcjVZbZ8bip6ZXo9Beawe-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/vVcjVZbZ8bip6ZXo9Beawe-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/vVcjVZbZ8bip6ZXo9Beawe-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/vVcjVZbZ8bip6ZXo9Beawe-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/vVcjVZbZ8bip6ZXo9Beawe.jpg">
(اعتبار تصویر: ISC 2024)

سامسونگ ممکن است به طور تصادفی فاش کرده باشد که در حال توسعه یک CPU/شتاب دهنده RISC-V است.

این لغزش در جلسه ای با عنوان "باز کردن قفل 35 سال آینده نرم افزار برای HPC و AI" در کنفرانس اخیر ISC اتفاق افتاد، جایی که اسلایدی در مورد بنیاد UXL (بنیاد شتاب متحد) صحبت می کرد و به یک "شتاب دهنده CPU/AI RISC-V اشاره کرد. از سامسونگ."

این موضوع گمانه‌زنی‌هایی را در مورد برنامه‌های غول فناوری کره جنوبی برای ادغام معماری RISC-V در فناوری‌های آتی خود، به‌ویژه در تراشه شتاب‌دهنده هوش مصنوعی Mach-1 خود که انتظار داریم که در اوایل سال 2025 وارد بازار شود، ایجاد کرده است.

در واقع اولین ذکر نیست

سامسونگ یکی از اعضای اصلی بنیاد UXL است، مانند Arm ، Qualcomm، Intel و Google Cloud. UXL نرم‌افزاری را با هدف تقویت شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی که از پردازنده‌های گرافیکی انویدیا استفاده نمی‌کنند توسعه می‌دهد - به عبارت دیگر جایگزینی برای CUDA انویدیا.

طبق گزارش ها، Mach-1 یک تراشه هوش مصنوعی سبک وزن است که به جای HBM پرهزینه که معمولاً در نیمه هادی های هوش مصنوعی استفاده می شود، از حافظه کم مصرف (LP) استفاده می کند. ناور، معادل گوگل در کره جنوبی، قراردادی به ارزش 1 تریلیون وون (750 میلیون دلار) با سامسونگ برای تراشه های Mach-1 امضا کرده است .

RISC-V، یک معماری مجموعه دستورالعمل استاندارد باز، به سرعت در حال جلب توجه است زیرا به هر توسعه‌دهنده‌ای اجازه می‌دهد تا پردازنده‌های خود را بدون هزینه‌های گزاف مجوز بسازد. جزئیات در مورد قابلیت‌های CPU RISC-V سامسونگ کم است، اما HPCwire حدس می‌زند که CPU «می‌تواند یک پردازنده RISC-V با کارایی پایین در تراشه مبتنی بر حافظه سامسونگ برای اجرای وظایف خاص تعریف‌شده توسط توابع کیت نرم‌افزاری باشد». این با آنچه ما در مورد Mach-1 می دانیم مطابقت دارد و منطقی است زیرا RISC-V عملکرد مشابه تراشه های x86 اینتل را ارائه نمی دهد.

تعدادی از تولیدکنندگان سخت‌افزار، از جمله اپل و انویدیا، در حال حاضر از میکروکنترلرهای RISC-V در محصولات خود استفاده می‌کنند و کشورهایی مانند اروپا، چین و روسیه در حال توسعه تراشه‌های مستقل خود بر اساس پردازنده‌های RISC-V به عنوان بخشی از گرایش گسترده صنعت به سمت هستند. تنوع و استقلال از فناوری های اختصاصی

کمی کندوکاو نشان می دهد که سامسونگ قبلاً به وجود CPU/شتاب دهنده RISC-V اشاره کرده است. در یک وبینار بنیاد لینوکس یک ماه پیش، دوباره در مورد بنیاد UXL، در اسلایدی در آنجا نیز ظاهر شد.

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است