متن خبر

زنان در هوش مصنوعی: تارا چکلوسکی در حال آموزش نسل بعدی مبتکران هوش مصنوعی است

زنان در هوش مصنوعی: تارا چکلوسکی در حال آموزش نسل بعدی مبتکران هوش مصنوعی است

شناسهٔ خبر: 469180 -




TechCrunch برای اینکه زنان دانشگاهی متمرکز بر هوش مصنوعی و سایرین را در کانون توجه قرار دهد، مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها را با تمرکز بر زنان برجسته‌ای منتشر کرد که در انقلاب هوش مصنوعی مشارکت داشته‌اند. ما این قطعات را در طول سال با ادامه رونق هوش مصنوعی منتشر می‌کنیم و کارهای کلیدی را که اغلب ناشناخته می‌مانند برجسته می‌کنیم. پروفایل های بیشتر را اینجا بخوانید.

تارا چکلوسکی مدیر عامل و بنیانگذار Technovation است، یک سازمان غیرانتفاعی که به آموزش دختران جوان در مورد فناوری و کارآفرینی کمک می کند. او در 17 سال گذشته رهبری این شرکت را بر عهده داشته است و راه هایی برای کمک به زنان جوان برای استفاده از فناوری برای حل برخی از مبرم ترین مسائل جهان پیدا کرده است. او قبل از دریافت مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه بوستون و دکترا در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در رشته مهندسی هوافضا در کالج سنت استفان در دهلی تحصیل کرد.

به طور خلاصه، چگونه شروع به هوش مصنوعی کردید؟ چه چیزی شما را به این رشته جذب کرد؟

در سال 2016 زمانی که به کنفرانس AAAI (انجمن پیشرفت هوش مصنوعی) که در سانفرانسیسکو برگزار می‌شد دعوت شدیم، شروع به یادگیری در مورد هوش مصنوعی کردم و فرصتی داشتیم تا با تعدادی از محققان هوش مصنوعی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کردند برای مقابله با مشکلات جالب از فضا به سهام Technovation یک سازمان غیرانتفاعی است و ماموریت ما ارائه قدرتمندترین، پیشرفته‌ترین ابزارها و فن‌آوری‌ها به جوامعی است که کمتر از آن استفاده می‌کنند. هوش مصنوعی احساس قدرت و درستی می کرد. پس تصمیم گرفتم چیزهای زیادی در مورد آن یاد بگیرم!

ما در سال 2017 یک نظرسنجی ملی از والدین انجام دادیم و از آنها در مورد افکار و نگرانی هایشان در مورد هوش مصنوعی پرسیدیم و از اینکه چگونه مادران آفریقایی آمریکایی علاقه زیادی به ارائه سواد هوش مصنوعی به فرزندانشان داشتند، بیش از هر جمعیت دیگری، ما را شگفت زده کرد. سپس ما اولین برنامه آموزشی جهانی هوش مصنوعی را راه اندازی کردیم - چالش خانواده هوش مصنوعی، که توسط گوگل و انویدیا پشتیبانی می شود.

ما از آن زمان به یادگیری و تکرار ادامه دادیم و اکنون تنها برنامه آموزشی جهانی مبتنی بر پروژه هوش مصنوعی با برنامه درسی مبتنی بر تحقیق است که به 12 زبان ترجمه شده است.

در زمینه هوش مصنوعی به چه کاری بیشتر افتخار می کنید؟

این واقعیت که ما تنها سازمانی هستیم که یک مقاله تحقیقاتی تحلیل شده در مورد تأثیر برنامه درسی هوش مصنوعی پروژه‌محور خود داریم و اینکه توانسته‌ایم آن را به ده‌ها هزار دختر در سراسر جهان برسانیم.

چگونه چالش‌های صنعت فناوری مردانه و در نتیجه صنعت هوش مصنوعی مردانه را کنترل می‌کنید؟

سخت است. ما متحدان زیادی داریم، اما به طور معمول، قدرت و نفوذ در اختیار مدیران عامل است و آنها معمولا مرد هستند و با موانعی که زنان در هر مرحله با آن روبرو می شوند، کاملاً همدلی ندارند. شما بر اساس آپشن های خاصی مدیرعامل یک شرکت تریلیون دلاری می‌شوید و این ویژگی‌ها ممکن است که شما را قادر به همدلی با دیگران نمی‌کند.

تا آنجا که راه حل ها، جامعه در حال آموزش تر شدن است، و هر دو جنس در همدلی، سلامت روان، رشد روانی و غیره پیچیده تر می شوند. پیشرفت بیشتری داشته باشد ما به اندازه کافی تحقیق و داده داریم تا بدانیم چه چیزی کار می کند. ما به قهرمانان و مدافعان بیشتری نیاز داریم.

چه توصیه ای به زنانی که به دنبال ورود به حوزه هوش مصنوعی هستند می دهید؟

امروز آغاز کن. شروع به سر و کله زدن آنلاین با سخنرانی ها و دوره های رایگان و در سطح جهانی بسیار آسان است. مشکلی را پیدا کنید که برای شما جالب است و شروع به یادگیری و ساختن کنید. برنامه درسی Technovation نیز یک نقطه شروع عالی است، زیرا به هیچ پیشینه فنی قبلی نیاز ندارد و در پایان شما یک استارت آپ مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد می کردید.

برخی از مهم ترین مسائلی که هوش مصنوعی در حال تکامل با آن مواجه است چیست؟

[دیدگاه‌های جامعه] به گروه‌ها به‌عنوان یک گروه یکپارچه بدون صدا، عاملیت یا استعدادی خدمت نمی‌کردند - فقط منتظر استثمار شوند. در واقع، ما دریافتیم که دختران نوجوان از اولین پذیرندگان فناوری هستند و جالب ترین ایده ها را دارند. یک تیم Technovation متشکل از دختران در دسامبر 2010 یک برنامه اشتراک گذاری سواری و تاکسی را ایجاد کردند. تیم دیگری از Technovation یک برنامه تمرکز حواس و تمرکز را در مارس 2012 ایجاد کرد. امروز، تیم های Technovation در حال ایجاد برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی هستند و مجموعه داده های جدیدی را متمرکز بر گروه ها در هند، آفریقا و آمریکای لاتین - گروه‌هایی که در برنامه‌هایی که از دره سیلیکون می‌آیند گنجانده نشده‌اند.

به جای اینکه به این کشورها فقط به عنوان بازار، مصرف کننده و گیرنده نگاه کنیم، باید به این گروه ها به عنوان همکاران قدرتمندی نگاه کنیم که می توانند اطمینان حاصل کنند که ما در حال ساخت راه حل های واقعاً نوآورانه برای مشکلات پیچیده پیش روی بشر هستیم.

برخی از مسائلی که کاربران هوش مصنوعی باید از آن آگاه باشند چیست؟

این فناوری ها به سرعت در حال حرکت هستند. کنجکاو باشید و با یادگیری نحوه کارکرد این مدل ها تا حد امکان زیر کاپوت را زیر نظر بگیرید. این به شما کمک می کند تا به یک کاربر کنجکاو و امیدوارانه آگاه تبدیل شوید.

بهترین راه برای ایجاد مسئولیت پذیری هوش مصنوعی چیست؟

با آموزش گروه هایی که معمولاً بخشی از تیم های طراحی و مهندسی نیستند و سپس با آنها به عنوان طراح و سازنده، فناوری های بهتری ایجاد می کنند. زمان بیشتری نمی‌گیرد و محصول نهایی برای این فرآیند بسیار قوی‌تر و نوآورانه‌تر خواهد بود.

چگونه سرمایه گذاران بهتر می توانند برای هوش مصنوعی مسئول فشار بیاورند؟

برای همکاری با سازمان‌های غیرانتفاعی جهانی که به مجموعه‌های استعدادهای مختلف دسترسی دارند، فشار بیاورید تا مهندسان شما با مجموعه گسترده‌ای از کاربران صحبت کنند و دیدگاه‌های آنها را ترکیب کنند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است