متن خبر

زنان در هوش مصنوعی: آنا کورهونن تقاطع بین زبانشناسی و هوش مصنوعی را مطالعه می کند

زنان در هوش مصنوعی: آنا کورهونن تقاطع بین زبانشناسی و هوش مصنوعی را مطالعه می کند

شناسهٔ خبر: 465956 -




TechCrunch برای اینکه به زنان دانشگاهی و سایرین که با تمرکز بر هوش مصنوعی تمرکز دارند، زمان شایسته و دیررس آنها را در کانون توجه قرار دهد، مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها را با تمرکز بر زنان برجسته‌ای که در انقلاب هوش مصنوعی مشارکت داشته‌اند، راه‌اندازی می‌کند. با ادامه رونق هوش مصنوعی، چندین قطعه را در طول سال منتشر خواهیم کرد و کارهای کلیدی را که اغلب ناشناخته می‌مانند برجسته می‌کنیم. پروفایل های بیشتر را اینجا بخوانید.

آنا کورهونن استاد پردازش زبان طبیعی (NLP) در دانشگاه کمبریج است. او همچنین یک محقق ارشد در کالج چرچیل ، عضو انجمن زبان‌شناسی محاسباتی، و عضو آزمایشگاه اروپایی برای یادگیری و سیستم‌های هوشمند است.

کورهونن قبلاً به عنوان همکار در مؤسسه آلن تورینگ خدمت می کرد و دکترای علوم کامپیوتر و مدرک کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر و زبان شناسی دارد. او در مورد NLP و چگونگی توسعه، انطباق و به کارگیری تکنیک های محاسباتی برای رفع نیازهای هوش مصنوعی تحقیق می کند. او علاقه خاصی به NLP مسئول و "انسان محور" دارد که - به قول خودش - "بر اساس درک هوش شناختی، اجتماعی و خلاق انسان است. "

پرسش و پاسخ

به طور خلاصه، چگونه شروع به هوش مصنوعی کردید؟ چه چیزی شما را به این رشته جذب کرد؟

من همیشه مجذوب زیبایی و پیچیدگی هوش انسانی، به ویژه در رابطه با زبان انسان بودم. با این حال، علاقه من به موضوعات STEM و کاربردهای عملی باعث شد که در رشته های مهندسی و علوم کامپیوتر تحصیل کنم. من تخصص در هوش مصنوعی را انتخاب کردم زیرا این زمینه ای است که به من امکان می دهد همه این علایق را با هم ترکیب کنم.

در زمینه هوش مصنوعی به کدام کار افتخار می کنید؟

در حالی که علم ساخت ماشین‌های هوشمند بسیار جذاب است و می‌توان به راحتی در دنیای مدل‌سازی زبان گم شد، دلیل نهایی ساختن هوش مصنوعی پتانسیل عملی آن است. من به کارهایی افتخار می کنم که تحقیقات بنیادی من در مورد پردازش زبان طبیعی منجر به توسعه ابزارهایی شده است که می توانند از خیر اجتماعی و جهانی حمایت کنند. به عنوان مثال، ابزارهایی که می توانند به ما کمک کنند تا درک بهتری از بیماری هایی مانند سرطان یا زوال عقل داشته باشیم و چگونه می توان آنها را درمان کرد، یا برنامه هایی که می توانند از آموزش پشتیبانی کنند.

بیشتر تحقیقات کنونی من به واسطه مأموریت توسعه هوش مصنوعی است که می تواند زندگی انسان ها را برای بهتر شدن بهبود بخشد. هوش مصنوعی پتانسیل مثبت زیادی برای منافع اجتماعی و جهانی دارد. بخش بزرگی از کار من به عنوان یک مربی تشویق نسل بعدی دانشمندان و رهبران هوش مصنوعی است تا بر تحقق این پتانسیل تمرکز کنند.

چگونه چالش‌های صنعت فناوری مردانه و در نتیجه صنعت هوش مصنوعی مردانه را کنترل می‌کنید؟

من خوش شانس هستم که در منطقه ای از هوش مصنوعی کار می کنم که در آن جمعیت زن قابل توجهی داریم و شبکه های پشتیبانی ایجاد کرده ایم. من اینها را در پیمایش چالش های شغلی و شخصی بسیار مفید یافته ام.

برای من، بزرگترین مشکل این است که چگونه صنعت مردانه دستور کار هوش مصنوعی را تعیین می کند. مسابقه تسلیحاتی کنونی برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی بزرگتر به هر قیمتی یک مثال عالی است. این تأثیر بسیار زیادی بر اولویت‌های دانشگاهی و صنعتی و پیامدهای اجتماعی-اقتصادی و محیطی گسترده دارد. آیا ما به مدل های بزرگتر نیاز داریم و هزینه ها و مزایای جهانی آنها چیست؟ فکر می‌کنم اگر تعادل جنسیتی بهتری در زمین بازی داشتیم، این سوالات را خیلی زودتر می‌پرسیدیم.

چه توصیه ای به زنانی که به دنبال ورود به حوزه هوش مصنوعی هستند می دهید؟

هوش مصنوعی به شدت به زنان بیشتری در همه سطوح، به ویژه در سطح رهبری نیاز دارد. فرهنگ رهبری فعلی لزوما برای زنان جذاب نیست، اما مشارکت فعال می تواند این فرهنگ - و در نهایت فرهنگ هوش مصنوعی را تغییر دهد. زنان همیشه در حمایت از یکدیگر عالی نیستند. من واقعاً دوست دارم شاهد تغییر نگرش در این زمینه باشم: اگر می‌خواهیم به تعادل جنسیتی بهتر در این زمینه دست یابیم، باید به طور فعال به یکدیگر کمک کنیم.

برخی از اصلی ترین مسائلی که هوش مصنوعی در حال تکامل با آن مواجه است چیست؟

هوش مصنوعی بسیار سریع توسعه یافته است: در کمتر از یک دهه از یک رشته دانشگاهی به یک پدیده جهانی تبدیل شده است. در طول این مدت، بیشترین تلاش به سمت مقیاس گذاری از طریق داده های عظیم و محاسبات انجام شده است. تلاش اندکی برای تفکر این که چگونه این فناوری باید توسعه یابد تا بتواند به بهترین شکل به بشریت خدمت کند، اختصاص داده شده است. مردم دلیل خوبی برای نگرانی در مورد ایمنی و قابل اعتماد بودن هوش مصنوعی و تأثیر آن بر مشاغل، دموکراسی، محیط زیست و سایر زمینه ها دارند. ما باید نیازهای انسانی و ایمنی را در مرکز توسعه هوش مصنوعی قرار دهیم.

برخی از مسائلی که کاربران هوش مصنوعی باید از آن آگاه باشند چیست؟

هوش مصنوعی کنونی، حتی زمانی که بسیار روان به نظر می رسد، در نهایت فاقد دانش جهانی از انسان و توانایی درک زمینه ها و هنجارهای اجتماعی پیچیده ای است که ما با آنها کار می کنیم. حتی بهترین فناوری های امروزی نیز مرتکب اشتباه می شوند و توانایی ما برای جلوگیری یا پیش بینی آن اشتباهات محدود است. هوش مصنوعی می تواند ابزار بسیار مفیدی برای بسیاری از کارها باشد، اما من به آن برای آموزش فرزندانم یا گرفتن تصمیمات مهم برای من اعتماد نمی کنم. ما انسانها باید در راس امور باقی بمانیم.

بهترین راه برای ساختن مسئولانه هوش مصنوعی چیست؟

توسعه دهندگان هوش مصنوعی تمایل دارند به اخلاق به عنوان یک فکر بعدی فکر کنند - پس از اینکه این فناوری قبلا ساخته شده است. بهترین راه برای فکر کردن در مورد آن قبل از شروع هر توسعه است. سوالاتی مانند، "آیا من تیم متنوعی برای ایجاد یک سیستم منصفانه دارم؟" یا "آیا داده های من واقعاً رایگان برای استفاده و نماینده همه جمعیت کاربران است؟" یا "آیا تکنیک های من قوی هستند؟" واقعاً در ابتدا باید پرسید.

اگرچه می‌توانیم بخشی از این مشکل را از طریق آموزش برطرف کنیم، اما فقط می‌توانیم آن را از طریق مقررات اجرا کنیم. توسعه اخیر مقررات ملی و جهانی هوش مصنوعی مهم است و باید ادامه یابد تا تضمین کند که فناوری های آینده ایمن تر و قابل اعتمادتر خواهند بود.

چگونه سرمایه گذاران بهتر می توانند برای هوش مصنوعی مسئول فشار بیاورند؟

مقررات هوش مصنوعی در حال ظهور هستند و شرکت ها در نهایت باید از آن پیروی کنند. ما می‌توانیم هوش مصنوعی مسئول را به عنوان هوش مصنوعی پایدار در نظر بگیریم که واقعاً ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است