سایت خبرکاو

جستجوگر هوشمند اخبار و مطالب فناوری

روز ولنتاین مبارک، دانلود برنامه دوستیابی کند شده است

ممکن است اینجا در ایالات متحده روز ولنتاین باشد، اما بازار برنامه های دوستیابی مانند گذشته امیدوارکننده به نظر نمی رسد. بر اساس تجزیه و تحلیل جدید ارائه‌دهنده اطلاعات اپلیکیشن data.ai، دانلودهای جهانی برنامه‌های دوستیابی تا ژانویه امسال نسبت به سال گذشته رشد اندکی داشته است - افزایش جزئی فقط 1.9٪ و رسیدن به 128 میلیون نصب، در مقایسه با 29٪. افزایش مشاهده شده در مدت مشابه در سال قبل. در ایالات متحده، رشد نیز کند شده است، با افزایش 2.38 درصدی نسبت به سال گذشته تا ژانویه ...

ممکن است اینجا در ایالات متحده روز ولنتاین باشد، اما بازار برنامه های دوستیابی مانند گذشته امیدوارکننده به نظر نمی رسد. بر اساس تجزیه و تحلیل جدید ارائه‌دهنده اطلاعات اپلیکیشن data.ai، دانلودهای جهانی برنامه‌های دوستیابی تا ژانویه امسال نسبت به سال گذشته رشد اندکی داشته است - افزایش جزئی فقط 1.9٪ و رسیدن به 128 میلیون نصب، در مقایسه با 29٪. افزایش مشاهده شده در مدت مشابه در سال قبل. در ایالات متحده، رشد نیز کند شده است، با افزایش 2.38 درصدی نسبت به سال گذشته تا ژانویه 2024، به حدود 12.7 میلیون نصب رسیده است که از رشد نزدیک به 16 درصدی مشاهده شده در ژانویه 2023 کمتر است.

در حالی که data.ai دوست دارد هر گونه رشدی را به عنوان نشانه ای مثبت برای صنعت ترسیم کند، سیگنال های دیگری نیز وجود دارد که نشان می دهد بازار در حال از دست دادن بخار است.

اعتبار تصویر: data.ai

گروه Match، غول اپلیکیشن دوست‌یابی که Match، Tinder، Hinge، OKCupid و دیگران را اداره می‌کند، طبق گزارش درآمد سه‌ماهه چهارم خود در ژانویه، تعداد کل مشتریان پرداخت‌کننده خود را نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش داده است. در سه ماهه قبل، این شرکت کاهش 6 درصدی را در مشتریانی که برای اپلیکیشن پرچمدار خود یعنی Tinder پرداخت می کردند، گزارش کرده بود که باعث سقوط سهام شد.

این شرکت در نامه سهامداران خود گفت: رشد مشتریان پرداختی Tinder نیز در سه ماهه گذشته دوباره کاهش یافت و نسبت به سال گذشته 8 درصد کاهش یافت و به 10 میلیون پرداخت کننده رسید.

اگرچه Match Group هنوز برآوردها را در مورد درآمد و درآمد سه ماهه چهارم شکست می دهد - دومی 10٪ نسبت به سال گذشته به 866.23 میلیون دلار رسیده است - به طور فزاینده ای مشخص شده است که این به این دلیل است که این شرکت یاد گرفته است که چگونه دلارهای بیشتری را از پایگاه کاربران پرداختی کاهش دهد. . نمونه موردی: Tinder در پاییز گذشته اشتراکی با قیمت مضحک 500 دلاری در ماه به نام Tinder Select راه‌اندازی کرد، که قول داد مشترکان را با پروفایل‌های «پیش‌جویان‌ترین» مطابقت دهد - ایده‌ای که از خرید اپلیکیشن دوست‌یابی پیشرفته The League در سال 2022 دریافت کرد. .

Pew Research سال گذشته گزارش داد که در بازار ایالات متحده، یکی از بزرگترین برنامه‌های دوستیابی، از هر 10 بزرگسال، تنها 3 نفر از یک سایت یا برنامه دوستیابی استفاده کرده‌اند. این شرکت بيان کرد که این رقم مانند سال 2019 باقی می ماند.

در همین حال، اگرچه از هر ده بزرگسال آمریکایی، یک نفر گفته است که شریک زندگی خود را در یک برنامه یا وب سایت دوستیابی ملاقات کرده است، موفقیت گسترده تر برنامه های دوستیابی در این زمینه مشکوک است.

تجزیه و تحلیل اخیر داده های اداره سرشماری ایالات متحده نشان داد که تعداد بی سابقه ای از افراد 40 ساله (یک چهارم) هرگز ازدواج نکرده اند که این رقم در سال 1980 تنها 6 درصد بود. مسلماً، این نشان دهنده عوامل دیگری است - از جمله پذیرش شرکای مجرد. زندگی مشترک و گنجاندن زوج های همجنس در داده های ازدواج. با این حال، از آنجایی که 44 درصد از کاربران برنامه دوستیابی در ایالات متحده گفتند که برای یافتن یک شریک طولانی مدت به برنامه های دوستیابی روی آورده اند، برخلاف اینکه می خواهند روابط معمولی تر داشته باشند، مشخص نیست که برنامه های امروزی بتوانند این کار را انجام دهند.

علاوه بر این، گزارش جدید data.ai نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد تسلط Tinder در بازار برنامه‌های دوستیابی ایالات متحده، اندکی در حال کاهش است. از ماه گذشته، این اپلیکیشن با 29.3 درصد، بیشترین سهم بازار را نسبت به سایر برنامه های دوستیابی داشت، اما این میزان نسبت به 29.8 درصد در سال گذشته کاهش یافته است.

اعتبار تصویر: data.ai

تا به امروز، Tinder در مجموع 530 میلیون بار دانلود را مشاهده کرده است که این شرکت در وب سایت خود به اشتراک می گذارد، اما Match همچنین در سه ماهه چهارم اعتراف کرد که کاربران جدید روزانه Tinder در ایالات متحده و جهانی در مقایسه با سال گذشته به میزان متوسط ​​تک رقمی کاهش یافته اند. علاوه بر کاهش مشتریان پرداخت کننده خود.

در همین حال، داده.ai نشان داد که سهم بامبل نسبت به سال گذشته از 17.6 درصد به 14.3 درصد کاهش یافت و در رتبه دوم قرار گرفت.

دسته «سایر» برنامه‌های دوستیابی، که شامل شرکت‌های کوچک‌تر و استارت‌آپ‌هایی است که مدل‌های جدید را تجربه می‌کنند، از 27.4 درصد سهم بازار در ژانویه 2023 به 29.2 درصد در ژانویه 2024 افزایش یافته است. میل فزاینده ای برای چیز جدید وجود دارد.

البته همه چیز همچنان می تواند تغییر کند. Match بيان کرد که اکنون برای بهبود تجربه برنامه دوستیابی، از جمله در زمینه‌هایی مانند انتخابگر عکس، قابلیت‌های تطبیق، و راهنمایی پس از مسابقه، با گفت ن آپشن های ی مانند شروع مکالمه و تلنگر با هوش مصنوعی، به هوش مصنوعی نگاه می‌کند.

این به دنبال اخباری است که نشان می‌دهد تعداد فزاینده‌ای از مردم به ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT روی می‌آورند تا به آنها در چت‌های برنامه دوستیابی کمک کنند. ابزار آشنایی با هوش مصنوعی Rizz در فضای مجازی منتشر شد و در ماه‌های پس از نوشتن واشنگتن پست شاهد افزایش دانلودها بود. طبق داده‌های ارائه‌دهنده اطلاعات اپلیکیشن Appfigures، به عنوان مثال، Rizz در سال گذشته 2.24 میلیون دانلود داشته است.

شرکت امنیتی McAfee اخیرا هشدار داده است که آیا هوش مصنوعی می‌تواند افراد بیشتری را به برنامه‌های دوستیابی بازگرداند یا نه، البته باید مشخص شود، زیرا احتمالاً کلاهبرداری‌های عاشقانه مبتنی بر هوش مصنوعی و سایر فعالیت‌های مخرب بیشتری را القا می‌کند.

همه اینها به این معنی نیست که بازار برای سرمایه گذاری آماده نیست. علاوه بر تغییرات ایجاد شده توسط هوش مصنوعی، Match ثابت می‌کند که اپلیکیشن‌های دوستیابی با کسب درآمد مناسب همچنان می‌توانند دلارهای زیادی را به ارمغان بیاورند. Data.ai بيان کرد که اپلیکیشن های دوستیابی در ژانویه 2024 رکورد 505 میلیون دلاری را به دست آوردند، حتی با کاهش رشد درآمد سال به سال از 17 درصد در سال قبل به 8 درصد.

خبرکاو