سایت خبرکاو

جستجوگر هوشمند اخبار و مطالب فناوری

روزیاتو: افشاگری بازیگر نقش «کوهستان» سریال بازی تاج و تخت از رژیم غذایی اش

هافثور پی‌یرشون، بازیگر نقش «کوهستان» در سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones)، اخیراً فاش کرده که چگونه هیکل فوق‌العاده عضلانی خود را حفظ می‌کند و رژیم غذایی او شامل ۴ استیک و ۲ کیلو برنج در روز است. این مرد ۳۵ ساله که در گذشته صاحب عنوان قوی ترین مرد جهان بوده، روزانه ۳ وعده غذایی و ۳ میان وعده با ۸ هزار کالری می خورد. پی‌یرشون گفته که این وعده های غذایی برای حفظ هیکل هرکولی او ضروری هستند. او ...

هافثور پی‌یرشون، بازیگر نقش «کوهستان» در سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones)، اخیراً فاش کرده که چگونه هیکل فوق‌العاده عضلانی خود را حفظ می‌کند و رژیم غذایی او شامل ۴ استیک و ۲ کیلو برنج در روز است.

این مرد ۳۵ ساله که در گذشته صاحب عنوان قوی ترین مرد جهان بوده، روزانه ۳ وعده غذایی و ۳ میان وعده با ۸ هزار کالری می خورد.

پی‌یرشون گفته که این وعده های غذایی برای حفظ هیکل هرکولی او ضروری هستند. او ۲۰۶ سانتی‌متر قد و ۱۹۱ کیلوگرم وزن دارد.

در حالی که کالری دریافتی او با توصیه روزانه ۲,۵۰۰ کالری در روز برای مردان فاصله زیادی دارد، اما این میزان کمتر از ۱۰,۰۰۰ کالری روزانه بوده که در سال ۲۰۱۸ زمانی که عنوان قوی ترین مرد جهان را داشت، مصرف می کرد.

رژیم غذایی پی‌یرشون بخشی از برنامه تمرینی او برای شرکت در مسابقات آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴ بوده که ۳ بار از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ برنده این مسابقات شده است.

در این مسابقه، مردانی را می‌بیند که الوارهایی که به هم متصل شده‌اند را به بالای سطح شیب‌دار حمل می‌کنند، اجسام بتنی سنگین را روی میله‌ای با ارتفاع ۱.۲ متری حمل کرده و سنگی به وزن ۱۸۵ کیلوگرم را تا شانه‌های خود بلند می‌کنند.

او در مورد این که چگونه روزانه کالری زیادی را مصرف می کند، گفت:

چیزی که به من کمک می‌کند، این است که وقتی غذا می‌خورم، این کار را به عنوان حرفه خودم در نظر می‌گیرم.

تلفن همراهم را خاموش می کنم و با انجام این کار، سریعتر غذا می خورم.

به گفته پزشکان، افرادی که سریع‌تر غذا می‌خورند، بیشتر غذا می‌خورند، زیرا بین پر شدن معده و ارسال سیگنال‌های سیری توسط مغز حدود ۲۰ دقیقه تاخیر وجود دارد.

پی‌یرشون با افشای برنامه غذایی روزانه خود با انتشار ویدیویی در یوتیوب، گفته که هر روز صبحش را با خوردن ۳ تخم مرغ، نیم کیلو برنج پخته، نصف فنجان توت فرنگی و دو فنجان شیر آغاز می کند.

او همچنین یک شِیک می خورد که شامل یک فنجان آب پرتقال، یک فنجان ماست ایسلندی Skyr و نصف فنجان زغال اخته است.

سپس به آشپزخانه باز می گردد تا یک «میان وعده» متشکل از یک استیک ۱۰۰ گرمی، تقریباً دو فنجان برنج دیگر، نصف فنجان سبزیجات و یک آووکادو بخورد.

او همین فرمول را با حذف آووکادو برای ناهار حفظ کرده و در آخر یک شِیک دیگر بدون زغال اخته می خورد.

او همچنین مقدار زیادی آب و الکترولیت با خوردن محصولاتی مانند Reign Total Body Fuel مصرف می کند. این محصول حاوی ۳۰۰ میلی گرم کافئین و همچنین ویتامین های ضروری برای بدن است.

به گفته پی‌یرشون این موارد برای جلوگیری از گرفتگی عضلات و وجود مواد مغذی کافی در بدن بسیار مهم هستند.

او بعد از هر وعده غذایی، حداقل ۱۰ دقیقه ورزش سبک برای کمک به هضم غذا انجام دهد.

اما وعده های غذایی پی‌یرشون به همین جا ختم نمی شوند. او سپس یک «میان‌وعده» دیگر شامل ۲ فنجان شیر، یک ساندویچ مربا و کره بادام‌زمینی و تکه های موز می‌خورد.

برای شام، ۱,۳۶۹ کالری دیگر با خوردن نیم کیلو برنج، یک استیک ۱۵۰ گرمی و نصف فنجان لوبیا دریافت می کند.

درست قبل از خواب، او یک میان وعده دیگر متشکل از ۱۰۰ گرم استیک، نیم کیلو برنج، نصف فنجان سبزیجات، و نصف آووکادو می خورد.

در برخی از روزها، رژیم غذایی پی‌یرشون کمی متفاوت بوده و شامل غذاهای مورد علاقه او مانند پیتزا، برگر و سوشی است.

وی گفت :

هیچ چیزی خسته‌کننده تر از خوردن غذایی که دوست ندارید، نیست.

هافثور پی‌یرشون، با وجود نشان دادن رژیم غذایی سنگین خود، برنامه تمرینی خود را برای مسابقات آرنولد استرانگمن ۲۰۲۴ فاش نکرده است.

رکورد شخصی او، شامل اسکات ۴۵۰ کیلویی (بیش از ۴ برابر آنچه که یک مرد معمولی می تواند بلند کند) و پرس سینه نیمکتی ۲۵۰ کیلویی (۳ برابر بیشتر از یک مرد معمولی) است.

این مرد قوی در ماه آوریل سال ۲۰۲۳ پس از پارگی عضلات سینه‌اش دچار مصدومیت شدیدی شد.

به گزارش Men’s Health، او وزنه ۲۵۰ کیلویی را بلند کرد، اما در حالی که هالتر را پایین می آورد، قفسه سینه اش پاره شد.

مصدومیت او به قدری شدید بود که مجبور شد نزدیک به ۳ ماه تمریناتش را متوقف کند. او ماه بعد برای ترمیم عضلات سینه اش تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما دچار عفونت شده و سبب شد که یک زخم بزرگ روی قفسه سینه‌اش باقی بماند.

هافثور پی‌یرشون از زمان جوانی به صورت جدی به تمرینات وزنه‌برداری پرداخته و با پدرش در مزرعه خانوادگی‌شان کار می‌ کرد.

او ابتدا در تیم بسکتبال ایسلند حضور داشت، اما پس از چند بار مصدومیت مچ پا، در سال ۲۰۰۶ به وزنه‌برداری پرداخت.

از آن زمان، او برای ۹ سال متوالی برنده مسابقات قوی ترین مرد ایسلند شده و عنوان قوی ترین مرد جهان را در سال ۲۰۱۸ به دست آورد.

او ۳ بار در مسابقات آرنولد استرانگمن و ۵ بار در مسابقات قوی ترین مردات اروپا قهرمان شده است.

خبرکاو