متن خبر

رقابت برای وادار کردن عوامل هوش مصنوعی برای خرید آنلاین شما در جریان است

رقابت برای وادار کردن عوامل هوش مصنوعی برای خرید آنلاین شما در جریان است

شناسهٔ خبر: 829620 -




میلیون‌ها آمریکایی در این فصل تعطیلات لپ‌تاپ‌های خود را برای خرید هدایا باز می‌کنند، اما شرکت‌های فناوری در حال رقابت هستند تا شغل خرید آنلاین را به عوامل هوش مصنوعی بسپارند.

Perplexity اخیراً یک عامل خرید هوش مصنوعی را برای مشتریان پرداخت کننده خود در ایالات متحده منتشر کرد . قرار است برای شما وب‌سایت‌های خرده‌فروشی را جستجو کند، محصولاتی را که به دنبال آن هستید پیدا کند و حتی از طرف شما روی دکمه پرداخت کلیک کند.

Perplexity ممکن است اولین استارت‌آپ بزرگ هوش مصنوعی باشد که این کار را ارائه می‌دهد، اما دیگران مدتی است که در حال کاوش در این فضا بوده‌اند - پس انتظار داریم که در سال 2025 نمایندگی‌های خرید هوش مصنوعی بیشتری را مشاهده کنید. گزارش شده است که OpenAI و Google در حال توسعه نمایندگان هوش مصنوعی خود هستند که می‌توانند خرید انجام دهند. به عنوان رزرو پرواز و هتل. همچنین منطقی است که آمازون، جایی که میلیون‌ها نفر در حال جستجوی محصولات هستند، چت ربات هوش مصنوعی خود، Rufus را توسعه دهد تا در پرداخت نیز کمک کند.

شرکت‌های فناوری از ترکیبی از تکنیک‌های جدید و قدیمی استفاده می‌کنند تا موانعی را که خرده‌فروشان برای جلوگیری از استفاده ربات‌های ناخواسته از سایت‌هایشان ایجاد کرده‌اند، دور بزنند. Rabbit اوایل این ماه LAM Playground خود را منتشر کرد که به یک عامل هوش مصنوعی اجازه می دهد تا با استفاده از رایانه در یک مرکز داده، وب سایت ها را از طرف شما هدایت کند. عامل استفاده از رایانه Anthropic نیز همین کار را انجام می دهد، اما روی رایانه شخصی شما میزبانی می شود.

در همین حال، Perplexity با Stripe همکاری می کند تا از برخی ویژگی های پرداخت قدیمی استفاده کند که برای عوامل هوش مصنوعی تغییر کاربری داده شده اند.

Stripe کارت‌های نقدی یک‌بار مصرف را به عامل هوش مصنوعی Perplexity اختصاص می‌دهد تا با استفاده از آن پول خود را به صورت آنلاین خرج کند - نسخه‌ای از ویژگی Stripe Issuing که تغییر کاربری داده است. این باعث می شود که نماینده بتواند بدون نیاز به دسترسی به کل حساب بانکی شما یک جفت جوراب برای شما بخرد. به این ترتیب، اگر توهم ایجاد کند، نماینده فقط جوراب های اشتباهی را برای چند دلار می خرد و پول اجاره شما را خرج نمی کند، خوب، جوراب.

گزارش شده است که عامل هوش مصنوعی گوگل به اطلاعات کارت اعتباری شما دسترسی دارد که می تواند باعث توقف موقت مصرف کنندگان شود. با این حال، چندین شرکت - مانند گوگل، آمازون، اپل، و Shopify - از قبل اطلاعات صورت‌حساب شما را می‌دانند و هنگام خرید آنلاین، به‌طور مرتب فرم‌هایی را برای شما پر می‌کنند. این می تواند به این شرکت ها در هنگام ارسال محصولات در فضا مزیتی بدهد.

این ابزارها می‌توانند خرید آنلاین را تغییر دهند – چیزی که خرده‌فروشان و تبلیغ‌کنندگانی که از وضعیت موجود به ثروت می‌رسند ممکن است از آن خوشحال نباشند.

همانطور که ربات‌های چت هوش مصنوعی تا حدودی برای نمایان کردن اطلاعاتی که یافتن آنها از طریق موتورهای جستجو دشوار است مفید هستند، نمایندگان خرید هوش مصنوعی نیز این پتانسیل را دارند که محصولات یا معاملاتی را پیدا کنند که در غیر این صورت ممکن است به تنهایی پیدا نکرده باشید. در تئوری، این ابزارها می‌توانند در ساعاتی که نیاز به رزرو یک پرواز ارزان داشته باشید، صرفه‌جویی کنند یا به شما کمک کنند به راحتی یک هدیه تولد خوب برای برادر شوهرتان پیدا کنید.

راه درازی در پیش است تا عوامل هوش مصنوعی بتوانند همه چیز را در فهرست علاقه مندی های تعطیلات شما بخرند، اما شرکت های زیادی برای انجام آن رقابت می کنند.

بر اساس تلاش‌های اولیه ما، نمایندگی خرید Perplexity ساعت‌ها طول می‌کشد تا خریدها را پردازش کند و گاهی اوقات با مشکلاتی مواجه می‌شود که اصلاً نمی‌تواند اقلام را خریداری کند. به طور کلی، امروزه استفاده از این عامل پیچیده تر از خرید چیزی در آمازون به نظر می رسد.

Perplexity همچنین او میگوید که چک‌کننده‌های انسانی برای اطمینان از اینکه عامل هوش مصنوعی آن دقیقاً کار می‌کند وجود دارد. وجود «انسان در حلقه» برای صنعت هوش مصنوعی غیرمعمول نیست – اما بیشتر چت ربات‌های هوش مصنوعی مواردی را که من می‌خرم و آدرس صورت‌حساب من را نمی‌بینند. این موضوع برخی از مسائل مربوط به حریم خصوصی را برای Perplexity و هر شرکتی که چکرزهای انسانی خود را استخدام می کند، ایجاد می کند.

TechCrunch نماینده خرید Perplexity را با درخواست از آن برای خرید خمیر دندان برای ما آزمایش کرد.

پس از درخواست Perplexity با "من می خواهم خمیر دندان بخرم"، نماینده چندین گزینه را از Walmart، Amazon، و برخی از وب سایت های کوچکتر بازگرداند. برای چند گزینه، Perplexity دکمه‌ای را در زیر محصول به نام «خرید با حرفه‌ای» ارائه می‌کند در حالی که گزینه‌های دیگر شما را مستقیماً به وب‌سایت خرده‌فروش می‌برند. Buy with Pro نماینده خرید Perplexity در محل کار است.

درخواست نماینده خرید Perplexity (سمت چپ)، نتایج (وسط)، و تأیید خرید (راست). اعتبار تصویر: Perplexity/Maxwell Zeff (نمایش)

من یک لوله کرست از والمارت را انتخاب کردم. بدون خروج از اپلیکیشن Perplexity، توانستم خمیر دندان را تحلیل کرده و (به ظاهر) خریداری کنم. اما به جای پرداخت پول والمارت، صورت حساب بانکی من نشان داد که به نماینده پرپلکسی پول پرداخت کرده ام.

سه ساعت بعد، ایمیلی از Perplexity دریافت کردم که نماینده آن قادر به خرید خمیر دندان برای من نیست، زیرا در Walmart فروخته شده است. روز بعد، من سعی کردم یک لوله دیگر از کرست را با نمایندگی خرید Perplexity خریداری کنم. هشت ساعت بعد، از Perplexity تاییدیه گرفتم که کار می کند.

پس چه چیزی می دهد؟ چرا اولین خرید من رد شد و چرا تکمیل هر دو ساعت طول کشید؟

در حالی که ممکن است Perplexity Shopping بسیار شبیه به آمازون یا فروشگاه TikTok به نظر برسد، جایی که می‌توانید اقلامی را از طیف گسترده‌ای از تاجرانی که ویترین فروشگاه‌ها را روی پلتفرم آپلود و مدیریت می‌کنند خریداری کنید، در واقع کاملاً متفاوت است.

به نظر می رسد عامل هوش مصنوعی Perplexity وب سایت های خرده فروشان را خراش می دهد و اطلاعاتی در مورد محصولات آنها به شما می دهد. از آنجایی که این فرآیند لزوماً در زمان واقعی نیست، می‌تواند باعث قطع ارتباط بین آنچه که Perplexity به شما او میگوید و آنچه یک فروشگاه واقعاً در انبار دارد، شود، که به نظر می‌رسد در مورد من اتفاق افتاده است.

Perplexity از اظهار نظر در مورد اینکه آیا خرده فروشانی مانند Walmart از ظاهر شدن محصولات آنها در برنامه خود آگاه هستند یا خیر خودداری کرد. این نشان می دهد که فرآیند خراش دادن و خرید آنها توسط آن شرکت ها مجاز نیست - چیزی که می تواند خرید یا بازگرداندن اقلام را پیچیده کند.

همچنین وقتی در برنامه Perplexity چک می کنید، در واقع چیزی نمی خرید. شما به Perplexity دقیقاً مبلغی را می‌پردازید که کالای مورد نظر هزینه می‌کند، به نماینده هوش مصنوعی آن دستورالعمل برای خرید یک کالای خاص می‌دهید و به آن می‌گویید نام و آدرس حمل و نقل شما را در این فرآیند تکمیل کند. مدتی بعد، شاید چند ساعت، عامل آن وظیفه را اجرا می کند، یا حداقل تلاش می کند.

جف واینستین، سرپرست محصول Stripe، که به ساخت جعبه ابزار عامل هوش مصنوعی Stripe کمک کرد، گفت: «این معادل دادن یک ظرف کوچک پول به یک دستیار در دنیای واقعی است، و قوانینی را در مورد نحوه خرج کردن آن به آنها ارائه کنید. در مصاحبه با TechCrunch.

اما به جای دادن پول (در یک قابلمه یا غیره) به یک دستیار واقعی انسان، که من برای خرید خمیردندان به تنهایی به او اعتماد دارم، عامل هوش مصنوعی Perplexity گاهی اوقات باید توسط یک انسان دیگر نظارت شود. و حتی پس از آن، همیشه کار نمی کند.

"من نمی توانم جزئیاتی را در مورد نحوه عملکرد Buy with Pro فاش کنم، اما آنچه می توانم بگویم این است که نظارت انسانی وجود دارد که پشتیبانی گاه به گاه را ارائه می دهد، که تضمین می کند تراکنش ها به موقع انجام می شوند و از مسائلی مانند خرید محصول اشتباه جلوگیری می کنیم." سارا پلاتنیک، سخنگوی Perplexity در ایمیلی به TechCrunch گفت.

این روزها استخدام چکرهای انسانی برای تماشای سیستم های هوش مصنوعی امری عادی است. شرکت‌هایی مانند Scale AI و Turing کسب‌وکارهای بزرگی را پیرامون این سرویس ایجاد کرده‌اند. اما در این مورد، Perplexity از پاسخ دادن به سؤالات TechCrunch در مورد اینکه چند وقت یکبار نظارت انسانی ضروری است، چقدر انسان ها در این فرآیند مشارکت دارند و اینکه آیا جستجوگرهای انسانی مشغول تماشای عوامل هوش مصنوعی هستند که به صورت بلادرنگ خرید می کنند یا خیر، خودداری کرد. فقدان شفافیت در اینجا ممکن است همه را آزار ندهد، اما مطمئناً شایان ذکر است.

اگر نمایندگی‌های خرید هوش مصنوعی واقعاً شروع به کار کنند، می‌تواند به این معنا باشد که افراد کمتری به ویترین فروشگاه‌های آنلاین می‌روند، جایی که خرده‌فروشان در طول تاریخ توانسته‌اند آنها را به فروش برسانند یا خریدهای فوری را تبلیغ کنند. همچنین به این معنی است که ممکن است تبلیغ‌کنندگان اطلاعات ارزشمندی در مورد خریداران به دست نیاورند، پس می‌توانند با محصولات دیگر هدف قرار گیرند.

به همین دلیل، بعید است که همین تبلیغ‌کنندگان و خرده‌فروشان به عوامل هوش مصنوعی اجازه دهند بدون جنگ، صنایع آنها را مختل کنند. به همین دلیل است که شرکت‌هایی مانند Rabbit و Anthropic به عوامل هوش مصنوعی آموزش می‌دهند تا از رابط کاربری معمولی یک وب‌سایت استفاده کنند - یعنی ربات از سایت مانند شما استفاده می‌کند، کلیک می‌کند و در مرورگر تایپ می‌کند به نحوی که تا حد زیادی غیر قابل تشخیص است. یک شخص واقعی به این ترتیب، نیازی به درخواست مجوز برای استفاده از یک سرویس آنلاین از طریق یک بک‌اند نیست - مجوزی که در صورت آسیب رساندن به کسب‌وکار آن‌ها می‌تواند لغو شود.

جسی لیو، مدیر عامل Rabbit، در مصاحبه اخیر خود بيان کرد که عوامل هوش مصنوعی در حل CAPTCHA، آزمایش‌های تأیید انسانی که قبلاً از خرید آنلاین ربات‌ها جلوگیری می‌کرد، بهتر از انسان‌ها هستند. این بدان معناست که صاحبان وب سایت باید راه های پیچیده تری را برای اثبات شخصیت آنلاین خود ایجاد کنند.

این امکان وجود دارد که روزی، عوامل هوش مصنوعی بتوانند بخشی از یک تجربه خرید آنلاین بهتر از آنچه امروز وجود دارد، باشند. عامل خرید Perplexity در یک شات طولانی نیست، اما یک نگاه اجمالی از آنچه می تواند باشد را ارائه می دهد.

در سال آینده، احتمالاً شاهد نسخه‌های بهتر نمایندگی‌های خرید هوش مصنوعی از Perplexity، OpenAI و Google خواهیم بود. ما ممکن است نوک کوه یخ را از نظر اینکه چگونه می تواند صنعت خرده فروشی آنلاین را تغییر دهد و توسعه دهندگان عامل هوش مصنوعی با چه نوع مشکلاتی مواجه می شوند، می بینیم.

خبرکاو

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است