متن خبر

رام گوپال وارما، فیلمساز هندی، نوازندگان انسانی را به خاطر موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی رها کرد

رام گوپال وارما، فیلمساز هندی، نوازندگان انسانی را به خاطر موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی رها کرد

شناسهٔ خبر: 758949 -




رام گوپال وارما، فیلمساز هندی، نوازندگان انسانی را به خاطر هوش مصنوعی کنار می‌گذارد و او میگوید که در پروژه‌های آینده فقط از آهنگ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد، حرکتی که بر رشد روزافزون هوش مصنوعی در صنایع خلاق تاکید می‌کند.

او به TechCrunch بيان کرد که این فیلم‌ساز و فیلم‌نامه‌نویس که به خاطر فیلم‌های محبوب بالیوود از جمله Company ، Rangeela ، Sarkar و Satya شناخته می‌شود، سرمایه‌گذاری به نام RGV Den Music را راه‌اندازی کرده است که فقط موسیقی تولید شده از برنامه‌های هوش مصنوعی از جمله Suno و Udio را ارائه می‌کند.

وارما بيان کرد که از موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی در تمام پروژه های خود از جمله فیلم ها استفاده خواهد کرد. او بيان کرد که کل امتیاز پس‌زمینه فیلم بلند جدیدش به نام Saree نیز توسط هوش مصنوعی ساخته شده است.

وارما در مصاحبه ای از هنرمندان خواست به جای مقاومت در برابر هوش مصنوعی، از هوش مصنوعی استقبال کنند. "در نهایت، موسیقی از افکار شما می آید. شما باید در مورد آنچه می خواهید برنامه تولید کند شفافیت داشته باشید. این ذائقه است که اهمیت دارد.»

این حرکت کارگردان در حالی صورت می‌گیرد که هوش مصنوعی همچنان به صنایع خلاق نفوذ می‌کند و هم هیجان در مورد احتمالات جدید و هم نگرانی در مورد از دست دادن شغل بالقوه را برانگیخته است. بسیاری از کارگردانان برجسته، از جمله کریستوفر نولان، برنده جایزه اسکار، نسبت به اتکای بیش از حد به هوش مصنوعی هشدار داده اند و تاکید کرده اند که این هوش مصنوعی نمی تواند جایگزین شهود انسان در خلق هنری شود.

هند پیشتاز جهان در تولید فیلم است و سالانه بین 1500 تا 2000 فیلم تولید می کند. صنعت موسیقی آن نیز به همان اندازه پربار است و سالانه بین 20000 تا 25000 آهنگ منتشر می کند.

وارما آهنگسازان را به دلیل از دست دادن مکرر ضرب الاجل و درگیری های زمان بندی مورد انتقاد قرار داد، در حالی که ترانه سراها را به شکست در درک ماهیت آهنگ ها متهم کرد. او استدلال کرد که این عوامل انسانی اغلب فرآیند خلاقیت را مختل می کنند و تولید موسیقی را هم زمان بر و هم پرهزینه می کنند. او استدلال می کند که هوش مصنوعی فورا - با "هزینه صفر" ارائه می شود.

او پیش‌بینی کرد: «نوازندگان، آهنگسازان، ترانه‌سراها و خوانندگان بشری به شدت تحت تأثیر قرار خواهند گرفت و در آینده نزدیک کاملاً ناپدید خواهند شد، زیرا برنامه‌ها با سرعتی سریع در حال توسعه هستند.»

وارما بيان کرد که با استارت‌آپ‌های Reclaim Protocol و Story Protocol کار می‌کند تا IP آهنگ‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی خود را با استفاده از شواهد رمزنگاری ایمن کند.

او بيان کرد که بسیاری از دوستان فیلمسازش و سایرین در صنعت نیز از پتانسیل هوش مصنوعی هیجان زده هستند و او پیش بینی می کند که این فناوری در سال های آینده نفوذ بیشتری به صنعت سینمای هند داشته باشد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است