در حالی که TikTok یوتیوب را تعقیب می کند، اینستاگرام قول می دهد بر محتوای کوتاه تمرکز کند
در حالی که TikTok به آزمایش آب با ویدیوهای طولانیتر ادامه میدهد، آدام موسری، مدیر اینستاگرام، گفته است که شبکه اجتماعی متا به تمرکز روی محتوای کوتاهمدت ادامه خواهد داد.
موسری در یک ریل اینستاگرام بيان کرد که محتوای طولانی پلتفرم را از دو حوزه تمرکز اصلی خود دور می کند، یعنی ارتباط افراد با دوستانشان و کمک به کاربران برای کشف علایقشان.
موسری بيان کرد که این دو ایده همزیستی هستند، زیرا مردم از طریق ویدیوهای کوتاه با دوستان خود بر سر علایق مشترک در ارتباط هستند. به عنوان مثال، وقتی یک حلقه می بینید که باعث خنده شما می شود، آن را برای دیگرانی که فکر می کنید از ویدیو لذت می برند ارسال می کنید.
بیشتر بخوانید
Galaxy S24 و Pixel 8 برای تعامل بیشتر جستجو از طریق Circle to Search
موسری گفت: «معلوم است که مدت هاست که ویدیو با این مشاغل دیگر همزیستی کمتری دارد. «اگر یک ویدیوی 10 یا 20 دقیقهای را تماشا کنید، محتوای کمتری از دوستانتان مشاهده میکنید که کمتر با دوستانتان ارتباط برقرار میکنید و در واقع کمتر آن محتوا یا آن ویدیو را برای دوستتان ارسال میکنید. پس ما به دنبال آن کسب و کار نخواهیم بود زیرا این بخشی از هویت اصلی ما است که افراد را با دوستان مرتبط کنیم و نمیخواهیم با دنبال کردن ویدیوهای طولانی مدت آن را تضعیف کنیم. ما میدانیم که ویدیوی کوتاه همیشه این کار را نمیکند، اما میتواند.»
نظرات Mosseri در حالی است که چند هفته پیش TikTok آزمایش توانایی کاربران برای آپلود ویدیوهای 60 دقیقه ای را آغاز کرد. در حالی که برنامه ابتدا با محدودیت زمانی 15 ثانیه برای آپلود راه اندازی شد، TikTok به آرامی محدودیت ویدیویی خود را در چند سال گذشته افزایش داده است تا یکی از بزرگترین رقبای خود یعنی YouTube را بگیرد.
TikTok به عنوان بخشی از تلاشهای خود برای ورود به YouTube، آپشن های جدیدی را برای سهولت تماشای ویدیوهای طولانیتر اضافه کرده است، مانند حالت افقی تمام صفحه و امکان جلو بردن سریع ویدیوها با پایین نگه داشتن سمت راست ویدیو. به علاوه، TikTok سال گذشته شروع به پاداش دادن به سازندگان برای ویدیوهای طولانیتر کرد، احتمالاً در تلاشی برای اینکه کاربران محتوای طولانیتر خود را به جای اینکه فقط در YouTube ارسال کنند، در برنامه خود قرار دهند.
به نظر می رسد برخلاف TikTok، اینستاگرام علاقه ای به به چالش کشیدن تسلط یوتیوب ندارد.
شایان ذکر است که اینستاگرام در گذشته با برنامه IGTV خود محتوای طولانی مدت را دنبال می کرد. این پلتفرم که در سال 2018 راه اندازی شد، برای به اشتراک گذاری ویدیوهای طولانی تر طراحی شده است. با این حال، اینستاگرام تصمیم گرفت آن را در سال 2022 تعطیل کند زیرا تمرکز خود را به Reels تغییر داد. این شرکت در آن زمان بيان کرد که Reels بخش مهمی از اینستاگرام است و به سرمایه گذاری در این قالب ادامه خواهد داد.
دیگر اخبار
کمپانیها چگونه ما را به یک محصول تبدیل کردهاند؟
ارسال نظر