متن خبر

در اینجا یک به‌روزرسانی عالی iOS 18 وجود دارد که برای همه آیفون‌ها عرضه می‌شود

در اینجا یک به‌روزرسانی عالی iOS 18 وجود دارد که برای همه آیفون‌ها عرضه می‌شود

شناسهٔ خبر: 546185 -




مرکز کنترل iOS 18
(اعتبار تصویر: آینده)

با وجود همه تبلیغات هوشمند اپل از WWDC 2024 ، این داونگر غیرقابل انکار نیز وجود داشت که تنها آیفونی که دارای تراشه A17 Pro یا بالاتر باشد، از آن پشتیبانی می کند. این یک مورد واقعی از داشتن و نداشتن است. با این حال، با توجه به کاربرد محض، یک تغییر وعده داده شده در iOS 18 وجود دارد که برای هر آیفونی که از به‌روزرسانی پلتفرم پشتیبانی می‌کند، رخ می‌دهد: یک تغییر مرکز کنترل.

مرکز کنترل سکسی و یا حتی به هیچ ویژگی خاص و عمیق تعبیه شده هوش مصنوعی یا یادگیری ماشین آیفون مرتبط نیست. این ابزاری برای کنترل، از جمله موارد دیگر، ابزارهای حیاتی و انجام این کار با یک حرکت ساده در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش آیفون شما است.

این یک پنل به قدری کسل کننده است که عمدتاً فاقد رنگ است. حتی نام "کنترل پنل" شبیه زیرساخت خانه به نظر می رسد، نه یک ویژگی تلفن همراه خوب. البته، هر کسی که از Control Center استفاده می کند (در اصل همه افرادی که آیفون دارند)، اهمیت آن را می دانند. دسترسی سریع به اتصال، پخش رسانه، روشنایی، صدا، حالت‌های فوکوس، آپشن های بی‌صدا، دوربین، Shazam و شاید مهم‌تر از همه، چراغ قوه است.

برای تعداد کمی از نسخه‌های iOS، مقداری سفارشی‌سازی و عمق وجود دارد. فشارهای طولانی روی اکثر کنترل ها تنظیمات دقیق تری را نشان می دهد. شما همچنین می توانید به Control Center اضافه کنید - اگر می دانید کجا باید جستجو کنید.

مرکز کنترل iOS 18 دوباره طراحی خواهد شد و به طور قابل ملاحظه ای قابل تنظیم تر خواهد بود. همچنین بسیار بیشتر شبیه یک مقصد خواهد بود.

یک خانه کاربردی واقعی

مرکز کنترل iOS 18

(اعتبار تصویر: آینده)

اپل در طول سخنرانی تقریباً دو ساعته WWDC 2024 به ما طعم داد، و حتی در آن زمان، می‌توانستم ببینم که چقدر تغییرات در ویژگی مهم iOS رخ می‌دهد. بعداً نگاه دقیق‌تری کردم و نسخه کنترل مرکز iOS 18 را در عمل دیدم.

تغییرات طراحی ظریفی در تمام مرکز کنترل و نمادهای درون آن وجود دارد، اما آنقدر کوچک به نظر می رسند که تقریباً مورد توجه قرار نگیرند.

شاید بزرگترین تغییر این باشد که می توانید آیکون های Control Center را در داخل صفحات Control Center جابه جا کنید. در دمویی که دیدم، آن‌ها روی پانل باز کنترل مرکز نگه داشتند و پس از یک لحظه، خیمه‌هایی در اطراف هر عنصر ظاهر شدند، با علائم منفی، پس می‌توانید آنها را حذف کنید و یک نیم دایره اضافی در گوشه پایین سمت راست که می‌توانید استفاده کنید. برای تغییر اندازه کنترل جستجو فکر می‌کنم می‌توان اندازه آنها را تا تمام صفحات کنترل مرکز خودشان تغییر داد.

گرفتن و جابجایی کنترل‌ها در یک صفحه یا حتی به صفحه دیگری از مرکز کنترل نیز آسان است. برخلاف صفحه اصلی جدید iOS 18، هنوز یک شبکه وجود خواهد داشت و نمادها برای پر کردن فضاهای خالی به هم می‌چرخند.

حرکات جدید و دوستان مرکز کنترل

مرکز کنترل iOS 18

(اعتبار تصویر: آینده)

برای دسترسی به آن صفحات، می توانید به آرامی آنها را ورق بزنید یا از یک سوایپ مداوم جدید برای ورق زدن همه آنها استفاده کنید. من مطمئن نیستم که چقدر مفید خواهد بود، اما به نظر سرگرم کننده است.

من به خصوص دوست دارم که اپل بالاخره پیدا کردن و اضافه کردن کنترل های جدید را ساده می کند. وقتی می‌خواهم ضبط صفحه را در iOS 17 اضافه کنم، تنظیمات آیفون خود را باز می‌کنم، به مرکز کنترل می‌روم و سپس Screen Recording (یا کنترل دیگری برای اضافه کردن) را انتخاب می‌کنم.

در iOS 18، می‌توانید کنترل‌های جدیدی را در مرکز کنترل اضافه کنید، و می‌توانید آن‌ها را به همان روشی که آن‌ها را جابه‌جا می‌کنید، با نگه‌داشتن روی صفحه کنترل مرکز پیدا کنید تا پیام کوچک « گفت ن کنترل» در قسمت ظاهر شود. پایین صفحه نمایش این شما را وارد یک گالری کنترل های گسترده می کند، اما یک کادر جستجو نیز اضافه می کند، که راه ساده تری برای یافتن کنترل ها خواهد بود.

مرکز کنترل iOS 18 نیز در نهایت امکان اضافه کردن کنترل های شخص ثالث را ارائه می دهد. به طور طبیعی، توسعه دهندگان برنامه باید اینها را بسازند، اما احتمالات را تصور کنید. برنامه مورد علاقه شما فقط با یک انگشت به سمت چپ، کنار چراغ قوه نشسته است.

اپل همچنین در حال گسترش برخی از این گزینه ها در خارج از مرکز کنترل است. من دیدم که چگونه می توانید نمادهای ابزار مانند دوربین و چراغ قوه را از صفحه قفل تغییر دهید و حذف کنید (شاید به جای آن خواننده کد QR را بخواهید). حتی می توانید همه آنها را حذف کنید تا ظاهری کاملاً تمیز داشته باشید.

از میان همه این‌ها، و تغییرات زیادی برای مرکز کنترل وجود دارد، بزرگترین خبر ممکن است این باشد که این مورد برای همه تلفن‌های پشتیبانی‌کننده iOS 18 آمده است. نیازی به Apple Intelligence یا گوشی خاص و قدرتمندتر نیست. این بدان معناست که تمام آیفون‌هایی که به آیفون 12 برمی‌گردند، به مرکز کنترل تغییر پیدا می‌کنند.

این یک مرهم کوچک برای تسکین درد احتمالی عدم ورود به آن اقدام شیرین هوشمند اپل است، درست است؟

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

ویرایشگر در کل

لنس که 38 سال کهنه کار صنعت و روزنامه‌نگار برنده جوایز بود ، از زمانی که رایانه‌های شخصی به اندازه چمدان بودند و «آنلاین» به معنای «انتظار» بود، فناوری را پوشش می‌داد. او سردبیر سابق Lifewire، سردبیر Mashable، و قبل از آن، سردبیر PCMag.com و معاون ارشد محتوا برای Ziff Davis, Inc است. او همچنین یک ستون فناوری هفتگی و محبوب نوشت. برای رسانه ای به نام ارتقا.

لنس اولانوف به طور مکرر در برنامه های خبری ملی، بین المللی و محلی از جمله Live with Kelly and Ryan، Today Show ، Good Morning America، CNBC، CNN و BBC ظاهر می شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است