متن خبر

در اولین صفحه گردان خود در سال 2024 به دنبال چه چیزی باشید

در اولین صفحه گردان خود در سال 2024 به دنبال چه چیزی باشید

شناسهٔ خبر: 465666 -




دختری در حالی <a href= که روی کاناپه دراز کشیده و در حال گوش دادن به یک صفحه است هدفون به سر می کند" class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Axqn9YLR3eHQA6xDkF2Ewn-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Axqn9YLR3eHQA6xDkF2Ewn-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Axqn9YLR3eHQA6xDkF2Ewn-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Axqn9YLR3eHQA6xDkF2Ewn-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Axqn9YLR3eHQA6xDkF2Ewn-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Axqn9YLR3eHQA6xDkF2Ewn-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Axqn9YLR3eHQA6xDkF2Ewn-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/Axqn9YLR3eHQA6xDkF2Ewn.jpg">
Audio-Technica در CES 2023 سینی برگر نمادین خود را دوباره عرضه کرد. (اعتبار تصویر: Audio-Technica)

صفحات وینیل اعداد باورنکردنی را انجام می دهند. فروش ال‌پی پس از 16 سال متوالی افزایش فروش، به بالاترین سطح خود از دهه 1990 رسیده است، و جای تعجب نیست که چرا - صفحه‌های وینیل نه تنها خوب به نظر می‌رسند، بلکه چیزهای بصری و لمسی شگفت‌انگیزی نیز هستند.

همانطور که ما بهترین خدمات پخش موسیقی را دوست داریم، چیزی در مورد انتخاب یک صفحه، قرار دادن آن روی یکی از بهترین صفحه های گردان و قرار دادن سوزن روی صفحه وجود دارد که بسیار رضایت بخش تر از کلیک کردن بر روی نماد در تلفن شما است. و شما نمی توانید اشتراک Spotify را با قرار دادن آن به صورت برجسته در قفسه نشان دهید.

اگر به فکر پیوستن به این سرگرمی بودید اما صفحه گردان ندارید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. چه خریدار مقرون به صرفه باشید و چه بخواهید دلارهای کلان خرج کنید، در اینجا نحوه یافتن صفحه گردان مناسب برای خود در این روز Record Store آورده شده است.

1. چه چیزی می خواهید خرج کنید؟

شما می توانید پول زیادی را برای یک صفحه گردان خرج کنید. به یک عدد واقعاً بزرگ فکر کنید و به احتمال زیاد صفحه‌های گردان‌هایی وجود دارند که حتی بیشتر از آن قیمت دارند: برخی از میزهای گرافیتی گران‌قیمت شما را پنج رقمی می‌کنند. اما گزینه های بسیار مقرون به صرفه زیادی نیز وجود دارد، و انتخاب بودجه فعلی ما - Audio-Technica AT-LP60XBT - کمتر از 200 دلار / 200 پوند 300 دلار استرالیا است.

پس قبل از اینکه بخواهید در مورد برگه‌های مشخصات، ویژگی‌ها، انواع درایوها و موارد دیگر مطالعه کنید، مهم است که تصمیم بگیرید چقدر مایل به خرج هستید. فراموش نکنید که رکوردهایی که می‌نوازید می‌توانند گران باشند. اگر نمی‌توانید صفحه‌ای برای پخش روی آن بخرید، داشتن یک صفحه گردان درخشان فایده‌ای ندارد. به عنوان یک قاعده کلی، زیر 100 دلار / 100 پوند / 200 دلار استرالیا جایی است که ابتدایی ترین صفحه های گردان را پیدا خواهید کرد. آنها خوب هستند، اما ممکن است نسبتاً سریع از آنها پیشی بگیرید.

یک صفحه گردان Audio-Technica روی قفسه کتاب

(اعتبار تصویر: Audio-Technica)

با حرکت به سمت بالا، میزهای گردان در محدوده 100 دلار / 100 پوند / 200 دلار استرالیا تا 400 دلار / 400 پوند / 500 دلار استرالیا، جایی هستند که بهترین مدل های سطح پایه و میان رده را نیز خواهید یافت. در اینجا انتخاب های زیادی وجود دارد، بسیاری از مارک های محبوب و همچنین تولید کنندگان جالب جدید. و مهمتر از همه، کیفیت صدا در اینجا معمولاً بسیار فراتر از آن چیزی است که مدل های زیر 100 دلار / 100 پوند / 200 دلار استرالیا می توانند ارائه دهند.

اگر می‌توانید و می‌خواهید، به هر حال از 400 دلار / 400 پوند / 500 دلار استرالیا فراتر بروید، اما اکنون در قلمرو برتر هستید. میزهای گردان در این دسته قیمت فوق‌العاده هستند، اما می‌توانند بسیار پیچیده‌تر نیز باشند و نیازی نیست برای اولین چرخش‌های خود هزینه زیادی بپردازید.

2. در حال حاضر چه چیزی دارید؟

آیا در حال حاضر یک تقویت کننده و بهترین بلندگوهای بی سیم دارید یا از ابتدا شروع می کنید؟ اگر دومی است، باید یک آمپلی فایر و بلندگو نیز تهیه کنید یا به جای آن مسیر بلوتوث را پایین بیاورید.

میز گردان با دست یک نفر

(اعتبار تصویر: Pro-Ject)

اکنون برخی از میزهای گردان دارای بلوتوث هستند که به شما امکان می دهد به صورت بی سیم به سخت افزارهایی مانند بلندگوهای هوشمند و بهترین بلندگوهای بلوتوث استریم کنید. کیفیت صدا به خوبی که از یک hi-fi مناسب دریافت می‌کنید نیست (اگرچه جدیدترین مدل‌های صفحه‌گردان ممتازتر با صدای aptX HD بسیار خارق‌العاده هستند) اما اگر کمبود فضا دارید، پول نقد یا هر دو را ندارید و در حال حاضر بلندگوهای بلوتوثی با کیفیت خوب دارند، این گزینه بسیار مناسب است.

همچنین اگر در خوابگاه‌هایی مانند دانشجویی یا آپارتمان‌های مشترکی هستید که احتمالاً در آینده نزدیک از آنجا نقل مکان خواهید کرد، جابه‌جایی کمتر است.

3. چه چیزی را می خواهید بازی کنید؟

گرامافون‌ها معمولاً با سرعت‌های انتخابی پخش می‌شوند: 45 دور در دقیقه برای رکوردهای هفت اینچی (تک‌آهنگ، EP و دیسک‌های فلکسی) و 33 و 1/3 دور در دقیقه برای آلبوم‌های دوازده اینچی. تک آهنگ های دوازده اینچی با سرعت 45 دور در دقیقه پخش می شوند. سرعت 78 دور در دقیقه قدیمی‌تر این روزها گزینه بسیار کمیاب است، اما اگر می‌خواهید تک‌های قدیمی بازی کنید، ممکن است به آن گزینه نیز نیاز داشته باشید.

اگر سوابق شما شامل موارد با ارزش یا نسخه های محدود است، ممکن است عاقلانه باشد که از صفحات گرامافون واقعا ارزان خودداری کنید. یک صفحه گردان خوب نیاز به مهندسی دقیق زیادی دارد، به خصوص در اطراف بازوی تون. این بازوی بلندی است که کارتریج قلم را نگه می دارد و با پخش رکورد به سمت مرکز حرکت می کند. یک بازو یا قلم بی کیفیت یا بد طراحی می تواند به رکوردهای شما آسیب برساند.

Pro-Ject Juke Box E1

(اعتبار تصویر: Pro-Ject)

اگر بازو بیش از حد سنگین باشد، یا به گونه ای وزن داشته باشد که نیروی زیادی وارد کند، می تواند باعث ساییدگی و پارگی اضافی در رکوردها و همچنین بر روی قلم شود. برخی از سایش و پارگی اجتناب ناپذیر است، زیرا قرار دادن یک سوزن روی یک رکورد اصطکاک ایجاد می کند، اما شما نمی خواهید بیش از حد لازم سایش ایجاد کنید. و اگر بازو خیلی سبک باشد یا نیروی کافی اعمال نشده باشد، قلم ممکن است از شیارها عبور کند و باعث خراش شود.

نکته کلیدی در اینجا چیزی است که به آن نیروی ردیابی می گویند، یعنی فشار رو به پایین توسط بازو به قلم هنگامی که در شیار رکورد قرار می گیرد، چقدر است. میزهای گردان که دارای وزنه تعادل هستند، به شما امکان می دهند این نیرو را تنظیم کنید، که در صورت تعویض کارتریج قلم در آینده نیز بسیار مهم است: کارتریج های مختلف، حتی از یک سازنده، اغلب به تنظیمات نیروی ردیابی متفاوتی نیاز دارند.

یکی دیگر از آپشن های محافظی که معمولاً در صفحات گرامافون ارزان قیمت وجود ندارد، ضد اسکیت است. این یک فشار افقی خفیف به بازو اعمال می کند. بدون آن، تون آرم واقعاً می‌خواهد هنگام پخش به مرکز رکورد اسکیت بزند. بدون ضد اسکیت، کاهش اعوجاج، سایش و ارائه صدای استریو خوب برای صفحه گردان سخت تر است. سیستم ضد اسکیت برخی از صفحه های گردان از طریق یک دستگیره کوچک قابل تنظیم است. بقیه از قبل تنظیم شده اند.

4. آیا یک آل این وان می خواهید؟

وقتی صحبت از راحتی به میان می‌آید، نمی‌توانید آل این وان را شکست دهید که صفحه گردان، آمپر و بلندگوها را در یک واحد ترکیب می‌کند. اما آنچه را که در راحتی به دست می آورید ممکن است در کیفیت صدا از دست بدهید و قطعاً قابلیت گسترش را از دست خواهید داد: تعداد کمی از آل این وان ها دارای اجزایی هستند که می توانید در آینده آنها را ارتقا دهید و بسیاری از آنها با قطعات نسبتاً بی کیفیت ساخته شده اند که احتمالاً شما را محدود می کند. لذت صوتی

صفحه گردان ویترولا premiere v1

(اعتبار تصویر: Victrola)

منعطف‌ترین و مقاوم‌ترین سیستم از جداکننده‌هایی ساخته شده است که می‌توانید بعداً می‌توانید صفحه گردان، آمپر یا بلندگوهای خود را ارتقا یا تعویض کنید.

5. آیا به استیج فونو نیاز دارید؟

اگر می خواهید صفحه گردان خود را به یک سیستم Hi-Fi متصل کنید، باید چیزی به نام phono stage یا در تقویت کننده خود، در صفحه گردان خود یا به عنوان یک قطعه مستقل از سخت افزار hi-fi بین این دو داشته باشید.

یک فونو استیج سیگنال ضبط‌های شما را تقویت می‌کند، پس آنقدر قوی است که آمپلی‌فایر کار خود را انجام دهد و صدا را به بلندگوهای شما ارسال کند. اگر قصد دارید بدون آمپلی‌فایر بروید و مستقیماً به مجموعه‌ای از بلندگوهای برقی متصل شوید، تقریباً مطمئناً به یک استیج فونو در صفحه گردان خود یا اضافه کردن یک بلندگوی مستقل نیاز دارید.

گردان دوم برایان انو

(اعتبار تصویر: پل استولپر گالری)

اگر قصد دارید فقط از یک صفحه گردان دارای بلوتوث استریم کنید، نیازی به استیج phono ندارید، زیرا یک دستگاه داخلی برای پردازش سیگنال قبل از ارسال به فرستنده بلوتوث وجود دارد.

مطمئن نیستید که آمپلی فایر شما فونو استیج دارد؟ اگر دارای یکی باشد، ورودی هایی با برچسب "phono" در پشت و یک گزینه phono مطابق در انتخابگر ورودی خود خواهد داشت.

اگر صفحه گردان و آمپلی فایر شما هر دو دارای مراحل phono هستند، نمی‌خواهید از هر دوی آن‌ها استفاده کنید: این کار سیگنال را بیش از حد بالا می‌برد و باعث اعوجاج آن می‌شود. برخی از گرامافون ها به شما امکان می دهند با یک سوئیچ ساده، فونو استیج را خاموش کنید، اما در غیر این صورت، باید آن را به ورودی های آنالوگ معمولی وصل کنید تا به ورودی های فونو. همانقدر که ما عاشق اعوجاج در موسیقی هستیم، دو برابر کردن روی صحنه فونو نوع بسیار اشتباهی از اعوجاج را ارائه می دهد که واقعاً بسیار ناخوشایند است.

6. آیا از خرید دست دوم اطمینان دارید؟

Cambridge Audio Alva TT V2 روی بوفه، با مردی <a href= که یک رکورد را روی میز گردان قرار می دهد" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/22HhxRRqSybLRoiN2gpGok-320-80.jpeg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/22HhxRRqSybLRoiN2gpGok-480-80.jpeg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/22HhxRRqSybLRoiN2gpGok-650-80.jpeg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/22HhxRRqSybLRoiN2gpGok-970-80.jpeg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/22HhxRRqSybLRoiN2gpGok-1024-80.jpeg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/22HhxRRqSybLRoiN2gpGok-1200-80.jpeg 1200w" sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" loading="lazy" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/22HhxRRqSybLRoiN2gpGok.jpeg">

(اعتبار تصویر: کمبریج صوتی)

میزهای گرامافون دست دوم می توانند در هزینه های شما صرفه جویی زیادی داشته باشند و می توانند مدل هایی که قبلاً مقرون به صرفه نبودند را مقرون به صرفه کنند. بسیاری از موارد خوب با قیمت های خوب از افرادی که سیستم های موجود خود را ارتقا داده اند وجود دارد.

اما به همان اندازه، موارد بد زیادی نیز وجود دارد. اگر قبلاً صفحه گردان نداشته‌اید یا در ارزیابی کیفیت خرید دست دوم بالقوه اطمینان ندارید، توصیه می‌کنیم از جدید استفاده کنید: به این ترتیب گارانتی و سایر حمایت‌های مشتری دریافت می‌کنید.

7. درایو تسمه ای می خواهید یا دایرکت درایو؟

میز گردان Lenco L-3810

(اعتبار تصویر: Lenco)

برای چرخاندن صفحه، میزهای گردان یا از طریق یک تسمه لاستیکی - یک درایو تسمه - یا مستقیماً به صفحه - درایو مستقیم به آن متصل می شوند. بسیاری از گرامافون‌های گران‌قیمت، اما نه همه، درایو مستقیم هستند.

درایوهای تسمه از نظر سر و صدای مکانیکی که تولید می‌کنند آرام‌تر هستند، اما تسمه‌ها هر از گاهی نیاز به تعویض دارند. درایو مستقیم به طور موثر برای همیشه دوام می آورد، اما نقطه ضعف آن این است که می تواند لرزش بیشتری ایجاد کند. این ارتعاش را می توان با مدل های مقرون به صرفه ای که مهندسی پیشرفته رقبای مستقیم گران قیمت تر خود را ندارند آشکار شود.

8. آیا می خواهید صفحه گردان شما همه کارها را انجام دهد؟

(اعتبار تصویر: اکثریت)

انتخاب بعدی این است که یک میز گردان دستی می خواهید یا خودکار. یک دستی از شما می‌خواهد وقتی می‌خواهید آن را پخش کنید، بازو را روی صفحه پایین بیاورید و وقتی به پایان رکورد رسیدید آن را بردارید. یک صفحه گردان اتوماتیک هر دوی این کارها را برای شما انجام می دهد. مثل تفاوت بین ماشین دستی (چوبی) و اتوماتیک است.

این یکی واقعاً به ترجیحات شخصی مربوط می شود (و قیمت: میزهای گردان تمام اتوماتیک کمی پیچیده تر هستند و پس می توانند کمی بیشتر هزینه کنند)، اما اگر نمی توانید تصمیم بگیرید، نیمه اتوماتیک را در نظر بگیرید: که همچنان به کار دستی نیاز دارد اما بازو را بالا می برد و قلم برای شما در پایان رکورد.

9. با چه کسی تماس می گیرید؟

Victrola اتوماتیک با دو بلندگو، در یک مطالعه با یک نقاشی پشت آن

(اعتبار تصویر: Victrola)

مقدار قابل توجهی از توصیه های صفحه گردان وجود دارد که بسیاری از آنها بسیار خوب هستند. ما البته راهنمای خودمان را برای بهترین صفحات گرامافون توصیه می کنیم که به طور مرتب با بینش متخصصان متعصبان وینیل ساکن ما به روز می شود. و بسیاری از وبلاگ‌های عالی و همچنین افراد مفید زیادی در R/Turntables Reddit و subreddits r/budgetaudiophile نیز وجود دارد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

کری مارشال (توئیتر) نویسنده، پخش کننده، نوازنده و وسواس ابزار آشپزخانه ( توئیتر ) از سال 1998 در مورد فناوری می نویسد، با توصیه های حکیمانه و نظرات عجیب و غریب به انواع مجلات و وب سایت ها و همچنین نوشتن بیش از دوازده کتاب کمک می کند. کتاب خاطرات او، کری یک مرد را می کشد ، اکنون به فروش می رسد. او خواننده گروه راک گلاسوژی HAVR است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است