متن خبر

دادگاه عالی هند راه را برای رسیدگی به ورشکستگی بیجو باز می کند

دادگاه عالی هند راه را برای رسیدگی به ورشکستگی بیجو باز می کند

شناسهٔ خبر: 694854 -




دادگاه عالی هند حکم دادگاهی را که روند ورشکستگی Byju را متوقف کرده بود، به حالت تعلیق درآورد - این یک پیروزی برای طلبکاران آمریکایی است که به دنبال بازپس گیری یک میلیارد دلار از استارتاپ مشهور edtech هستند.

دادگاه عالی هند روز چهارشنبه دستور توقف موافقت اخیر دادگاه تجدیدنظر قانون شرکت ملی در مورد توافقنامه بین هیئت کریکت هند BCCI را صادر کرد که روند ورشکستگی را متوقف کرده بود. دستور دیوان عالی به این معنی است که روند رسیدگی از سر گرفته خواهد شد.

حکم روز چهارشنبه آخرین مورد از یک سری بحران برای Byju's است که دارای کمبود نقدینگی است، که زمانی با ارزش‌ترین استارت‌آپ هند با ارزش ۲۲ میلیارد دلار بود.

مشکلات این استارتاپ چند سال پیش آغاز شد، اما ماه گذشته پس از آن که دادگاه دادگاه هند رسیدگی به ورشکستگی را آغاز کرد، پس از اینکه شرکت نتوانست بیش از 19 میلیون دلار بدهی خود به BCCI را بپردازد، تشدید شد. محبوب ترین ورزش کشور

زمانی که برادر مدیرعامل، ریجو ریوندران، موافقت کرد که BCCI را بپردازد، بایجو از رسیدگی جلوگیری کرد. سپس یک دادگاه تجدیدنظر پرونده ورشکستگی را رد کرد.

Glas Trust مستقر در ایالات متحده، که نماینده برخی از وام دهندگان به یک شرکت گروه Byju است، با تصمیم دادگاه مخالفت کرده بود و استدلال می کرد که Riju Raveendran از سرمایه وام دهنده برای پرداخت BCCI استفاده کرده است.

بین سال‌های 2020 و 2021، Byju بیش از 2.5 میلیارد دلار جمع‌آوری کرد که شامل 1.2 میلیارد دلار وام مدت B از گروهی از طلبکاران آمریکایی بود. این استارت آپ در اوایل سال 2022 با ارزشی بیش از 40 میلیارد دلار به دنبال عرضه عمومی بود، اما پس از حمله روسیه به اوکراین که بازار جهانی را مخدوش کرد، مجبور شد به طور ناگهانی این برنامه ها را کنار بگذارد.

Byju's بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

این استارت‌آپ در دو سال گذشته تقریباً در همه جبهه‌ها با آتش مقابله کرده است. مشکلات آن زمانی که ضرب‌الاجل‌های گزارش‌گری مالی را از دست داد و بیش از 50 درصد از پیش‌بینی‌های درآمدی در سال 2022 کوتاهی کرد، به‌طور قابل توجهی افزایش یافت.

سرمایه‌گذاران بزرگ، از جمله Prosus و Peak XV، به مشکلات حاکمیتی در شرکت edtech متهم شده‌اند و حتی به دنبال اقدام قانونی برای برکناری موسس Byju Raveendran و به دست آوردن کنترل بر شرکت هستند که بیش از 5 میلیارد دلار سهام و بدهی جمع‌آوری کرده است.

سال گذشته اعضای هیئت مدیره و حسابرس این استارت آپ در اعتراض به این موضوع به طور ناگهانی استعفا دادند.

این درگیری زمانی تشدید شد که Byju's ارزش خود را به 25 میلیون دلار کاهش داد و به دنبال افزایش بودجه از طریق یک مشکل حقوقی بود که با واکنش منفی سرمایه گذاران از جمله Prosus، Peak XV، Sofina و Chan Zuckerberg Initiative مواجه شد. دستور داده شد که از سرمایه ای که در بحث حقوق به دست آورده استفاده نکند، و از تلاش برای طرح موضوع حقوق دوم جلوگیری شد.

Prosus و BlackRock ارزش سهام Byju خود را به صفر رسانده اند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است