متن خبر

داده‌های جدید نشان می‌دهد که روند اپلیکیشن عکس هوش مصنوعی قبلاً ناپدید شده است

داده‌های جدید نشان می‌دهد که روند اپلیکیشن عکس هوش مصنوعی قبلاً ناپدید شده است

اخبارداده‌های جدید نشان می‌دهد که روند اپلیکیشن عکس هوش مصنوعی قبلاً ناپدید شده است
شناسهٔ خبر: 266153 -




خبرکاو:

آیا روند اپلیکیشن عکس هوش مصنوعی از قبل به پایان رسیده است؟ طی چند ماه گذشته، اپلیکیشن‌های عکس مبتنی بر هوش مصنوعی در اپ استور پخش شده‌اند، زیرا مصرف‌کنندگان تجربیات مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ویژگی «آواتارهای جادویی» لنز AI و سایر برنامه‌هایی را که قول تبدیل متن به تصویر با استفاده از فناوری هوش مصنوعی را می‌دادند، تحلیل می‌کردند. اما داده‌های جدید شرکت هوشمند اپلیکیشن Apptopia نشان می‌دهد که علاقه مصرف‌کنندگان به اپلیکیشن‌های عکس هوش مصنوعی به همان سرعتی که افزایش یافته کاهش یافته است.

این شرکت برنامه های عکس برتر هوش مصنوعی را در سراسر جهان تجزیه و تحلیل کرد و هم رشد دانلود و هم هزینه های مصرف کننده درون برنامه را دنبال کرد.

Apptopia در تجزیه و تحلیل خود که با TechCrunch به اشتراک گذاشته شد، برنامه عکاسی پیشرو با هوش مصنوعی Lensa AI و سایر برنامه‌ها، از جمله Voi، Remini، Pixelup، Fotor، Wonder، FacePlay، Aiby، FaceApp، Gradient، Dawn AI، Facetune، Prequel، Voila AI Artist، New را تحلیل کرد. Profile Pic Avatar Maker و Meitu. (Voi بعدا وارد شد و در 7 دسامبر راه اندازی شد.)

Apptopia دریافت که این گروه از برنامه‌های هوش مصنوعی ابتدا در حوالی روز شکرگزاری شروع به کار کردند، سپس در اواسط دسامبر به اوج خود از نظر دانلود و خرید درون برنامه‌ای رسیدند. در اوج محبوبیت، برنامه‌ها به 4.3 میلیون دانلود روزانه و 1.8 میلیون دلار در روز از طریق خریدهای درون‌برنامه‌ای خرج می‌کردند.

از آن زمان این اعداد به طور قابل توجهی کاهش یافته است. از دیروز (در نمودار زیر نشان داده نشده است)، همان گروه از برنامه ها تنها حدود 952 هزار بار دانلود ترکیبی و 434 هزار دلار در هزینه مصرف کننده داشته اند و این تعداد همچنان کاهش می یابد.

این آخرین چرخه تبلیغاتی با موفقیت لنز AI آغاز شد. اگرچه این برنامه از سال 2018 در دسترس بوده است، اما هوش مصنوعی لنزا در اواخر نوامبر تا اوایل دسامبر 2022 به لطف ویژگی آواتار جدید خود که باعث شد به رتبه 1 جدول رقابتی "عکس و ویدئو" فروشگاه iOS App Store قبل از تاریخ 2022 پرش کند، ویروسی شد. برنامه های بزرگتری مانند یوتیوب و اینستاگرام. کاربران مجذوب ویژگی جدید و هوشمندانه «آواتارهای جادویی» برنامه شدند که از مدل منبع باز Stable Diffusion برای پردازش عکس‌های سلفی برای تولید آواتارهایی که به نظر می‌رسید توسط یک هنرمند دیجیتال ساخته شده‌اند، استفاده می‌کردند.

اما به زودی تعدادی از شکایات در مورد نحوه استفاده از این فناوری وجود داشت. مردم دریافتند که فریب دادن برنامه برای ساخت تصاویر NSFW بسیار آسان است و هنرمندان از اینکه کار آنها بدون رضایت آنها در داده های آموزشی قرار گرفته است ناراحت بودند. دومی منجر به این شد که بسیاری از عکس‌های نمایه هوش مصنوعی شباهت‌هایی با آثار خود هنرمندان داشته باشند - اما آنها کسانی نبودند که از آن سود ببرند.

به نظر می رسید مصرف کنندگان به نگرانی های اخلاقی مطرح شده پاسخ می دهند. همانطور که TechCrunch در آن زمان گزارش کرده بود، برخی از افراد شروع به گذاشتن نظرات روی عکس‌های هوش مصنوعی و تصاویر پروفایل منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی کردند تا به مردم بگویند از برنامه‌ای که از هنرمندان سرقت می‌کند استفاده نکنند. این واکنش شدید احتمالاً بخشی از تقاضا برای هنر هوش مصنوعی را فرو نشاند. از این گذشته، استفاده از یک عکس هوش مصنوعی برای نمایه خود چندان جالب نیست، اگر اساساً هنگام انجام این کار به سرقت متهم می شوید.

به علاوه، برخی از افراد تنها پس از دیدن ویدیوهای TikTok در مورد این ویژگی، می‌خواستند نتایج عکس‌های نمایه هوش مصنوعی خود را ببینند. پس از یک بار اجرای فرآیند ایجاد و دریافت مجموعه ای از عکس ها، لزوماً علاقه بیشتری به استفاده مجدد از این ویژگی وجود نداشت.

برخی از کاربران همچنین شکایاتی در مورد اشتراک مورد نیاز برای آنچه که فکر می کردند باید یک کار تکی باشد داشتند.

علاوه بر این، فروشگاه‌های اپلیکیشن خود با برنامه‌های عکس هوش مصنوعی هجوم آورده بودند و بسیاری از برنامه‌های هوش مصنوعی دیگر را وارد نمودارهای برتر اپ استور کردند، که برخی از آنها بهتر از بقیه کار می‌کردند. در یک نقطه در اواسط دسامبر، سه رتبه برتر در اپ استور ایالات متحده توسط برنامه های عکس هوش مصنوعی در اختیار داشتند و بسیاری دیگر به تازگی در رده 100 برنامه برتر قرار گرفتند. برآوردهای Sensor Tower در آن زمان نشان داد که 8 برنامه از 100 برنامه برتر توسط دانلودها برنامه های هنری هوش مصنوعی بودند. اما برنامه‌ها تفاوت خاصی با یکدیگر نداشتند، زیرا همه آنها تغییراتی در آواتارهای هوش مصنوعی بودند - مانند آنهایی که هوش مصنوعی لنز به محبوبیت آن کمک کرد - یا نوع دیگری از تولیدکننده تصویر هوش مصنوعی را ارائه می‌کردند، مانند آنهایی که تصاویر را از پیام‌های متنی تولید می‌کردند.

بازار بلافاصله بیش از حد اشباع شد. در همان زمان، علاقه فزاینده ای به شکل دیگری از فناوری هوش مصنوعی وجود داشت: ChatGPT. چت ربات هوش مصنوعی در 30 نوامبر 2022 منتشر شد و به زودی توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کرد. در ژانویه، اپ استور دوباره پر از برنامه های هوش مصنوعی شد. اما این بار با برنامه‌های مشکوک ChatGPT بود، نه کپی‌برداری از هوش مصنوعی Lensa. اپل به سرعت یکی از برجسته‌ترین برنامه‌های جعلی ChatGPT را حذف کرد، اما سایرین باقی ماندند.

اخیراً، ما شاهد علاقه مصرف‌کنندگان به تجربه‌های مشابه ChatGPT بوده‌ایم که Bing مایکروسافت را پس از اعلام ادغام با فناوری جدیدتر چت بات OpenAI، که قول بهبودی نسبت به ChatGPT را می‌دهد، به بالاترین سطح اپ استور نزدیک می‌کند. مشخص نیست که چت ربات‌های هوش مصنوعی علیرغم تهدید فوری، واقعاً در کوتاه مدت یا درازمدت جستجوی سنتی را از بین می‌برند، زیرا همچنان نگرانی‌هایی در مورد توانایی ربات‌ها برای تولید اطلاعات نادرست وجود دارد. اما در حال حاضر، این برنامه‌ها جدیدترین برنامه‌هایی هستند که مصرف‌کنندگان را مجذوب خود کرده‌اند.

انبوه علاقه مصرف کنندگان به برنامه های هوش مصنوعی عکس، ChatGPT، و اکنون، بینگ، نشان می دهد که مردم به فناوری هوش مصنوعی توجه دارند و می خواهند ایده های جدید را دست اول آزمایش کنند. ممکن است در نهایت یک برنده یا برندگان در اینجا ظاهر شوند، اما هنوز زود است که بگوییم.

خبرکاو

منبع

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است