تحقیقات جدید مقیاس مشکل رو به رشد خراش دادن وب در برخی از بزرگترین وب سایت های جهان را آشکار کرده است.
گزارش Smartproxy از بیشترین وب سایت های خراشیده شده در سال 2024 ادعا می کند که صفحات رسانه های اجتماعی بیش از یک چهارم (27٪) از بیشترین سایت های خراشیده شده را تشکیل می دهند.
در طول سال 2023 و سه ماه اول سال 2024، رباتها بیشترین علاقه را به موتورهای جستجو مانند گوگل داشتند (42%)، با این حال حسابهای رسانههای اجتماعی و انجمنهای انجمن مجموعاً یک سوم (34%) موارد خراشدهی مشاهدهشده را تشکیل میدهند.
گوگل خراشیده ترین وب سایت است
در حالی که هشداردهنده است، خوشبختانه بسیاری از سایت های خراشیده شده هدفی برای استخراج داده های شخصی نیستند، زیرا موتورهای جستجو و تجارت الکترونیک پیشرو هستند.
ویتاوتاس ساویکاس، مدیرعامل Smartproxy گفت: «این روند نیاز حیاتی به دادههای جستجوی بلادرنگ را در بخشهای مختلف، از جمله حوزه هوش مصنوعی در حال رشد، که در آن دادهها نقش مهمی در آموزش مدلهای هوش مصنوعی بازی میکنند، نشان میدهد.»
علاوه بر این، پلتفرمهای تجارت الکترونیک به بخش بزرگی از اکثر اهداف خراششده کمک میکنند، که نشاندهنده فشار صنعت برای هوش رقابتی مورد نیاز برای استراتژیهای قیمتگذاری پویا است.
سایت های تجارت الکترونیک، که حدود یک پنجم (18٪) درخواست های خراش را تشکیل می دهند، بخش رو به رشدی را نشان می دهند. Smartproxy اشاره کرد که روند خرید در حال ظهور است و از آنجایی که مصرف کنندگان به دنبال قیمت های رقابتی تر هستند، داده های زمان واقعی اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است.
این گزارش همچنین به جزئیات اوجهای کاهش تجارت الکترونیکی میپردازد، با دورههای خرید مانند جمعه سیاه (+64%)، کریسمس (+46%) و Amazon Prime Day (+22%) که همگی شاهد افزایش قابل توجهی بودند.
Savickas گفت : «کسبوکارها تلاشهای خود را در این زمانها تشدید میکنند تا ارزش دادههای تولید شده توسط هجوم خریداران آنلاین را که به دنبال تخفیفها و پیشنهادات ویژه هستند، به دست آورند.
ارسال نظر