
شناسایی شده اند که هکرها به صفحات تایید شده محبوب فیس بوک نفوذ کرده و از آنها برای اجرای تبلیغات در غول رسانه اجتماعی توزیع کننده بدافزار استفاده می کنند.
مشاور اجتماعی مت ناوارا (در برگه جدید باز می شود) ابتدا این کمپین مخرب را مشاهده کرد و خطر را در توییتر تشریح کرد.
ناوارا بيان کرد هر کسی که پشت این کمپین است ابتدا صفحات محبوب فیس بوک را هدف قرار داده است (یکی از قربانیان بیش از هفت میلیون دنبال کننده دارد و بیش از یک دهه فعال بوده است). اگر آنها دسترسی پیدا کنند، نام صفحه را به گونه ای از متا (شرکت مادر فیس بوک) یا گوگل تغییر می دهند.
کلاهبرداری های گستاخ
سپس آگهیهایی را در شبکههای اجتماعی خریداری میکنند که در آن مدیران صفحه و متخصصان تبلیغات را هدف قرار میدهند. در این آگهی آمده است: «به دلیل مشکلات امنیتی برای کاربران آینده، دیگر نمیتوانید حسابهای تبلیغاتی را در مرورگر مدیریت کنید. قبل از به اشتراک گذاشتن یک لینک دانلود آشکارا تقلبی، در پایان آگهی به ابزاری حرفهایتر و امنتر بروید.
ناوارا او میگوید مشکلات متعددی در این کمپین وجود دارد، از جمله نحوه نفوذ به حسابها، اینکه چگونه فیسبوک به عوامل تهدید اجازه میدهد نام صفحه را به چیزی که ظاهراً مرتبط با متا است تغییر دهند و علامت آبی را حفظ کنند، و اینکه چگونه موفق به خرید و اجرا شدند. تبلیغاتی که بدیهی است در بهترین حالت، مخاطبان هدف را به یک وب سایت سایه هدایت می کنند.
TechCrunch در ادامه گزارش داد که فیس بوک از آن زمان تمام حساب های آسیب دیده را غیرفعال کرده و کمپین های مخرب را تعطیل کرده است. همچنین گفته شده است که صفحات فیس بوک اکنون نشان می دهد که آیا این صفحه در گذشته نام خود را تغییر داده است یا خیر، که یک گفت ه خوشایند برای تقویت شفافیت است.
سخنگوی متا به TechCrunch گفت: "ما منابع قابل توجهی را برای شناسایی و جلوگیری از کلاهبرداری و هک سرمایه گذاری می کنیم." "در حالی که مشاهده بسیاری از پیشرفتهایی که انجام دادهایم دشوار است - زیرا آنها در وهله اول مشکلات افراد را به حداقل میرسانند، کلاهبرداران همیشه در تلاش هستند تا اقدامات امنیتی ما را دور بزنند."
از طریق: TechCrunch (در برگه جدید باز می شود)