حسابرسی برای صندوقهای خطرپذیر نوظهور در راه است، و این، VCها میگویند، چیز خوبی است.

هزاران صندوق سرمایهگذاری خطرپذیر جدید در چند سال گذشته راهاندازی شدهاند، که هر کدام امیدوارند مکانی بلندمدت و پرسود برای خود ایجاد کنند. PitchBook در حال حاضر بیش از 10000 صندوق را دنبال می کند که در حال تلاش برای جمع آوری پول هستند و 45٪ از آنها مدیران صندوق های نوظهور هستند که به عنوان یک شرکت با کمتر از سه سرمایه تعریف می شود.
طبق گفته PitchBook، این سرمایهها تنها 16 درصد از کل سرمایهای را که سرمایهگذاران شریک محدود برای سرمایهگذاری مخاطرهآمیز خرج میکنند، کاهش میدهند، از حدود 23 درصد برای دهه منتهی به 2019، قبل از سالهای جنون VC در دوران همهگیری. .
مبارزه با بودجه بیشتر برای دلارهای کمتر به معنای چشم انداز چالش برانگیز است. ما نبض مدیران صندوقهای نوظهور را گرفتیم که در این سالهای پس از ZERP، سرمایههای مخاطرهآمیز-زمستان چه وضعیتی داشتهاند. در بیشتر موارد، به نظر میرسد که اوضاع برای مدیران نوظهور علیرغم بادهای معکوس اقتصادی، به خوبی در حال تغییر است.
آنها اذعان میکنند که جمعآوری کمک مالی هم برای خودشان و هم برای بنیانگذارانشان سخت است، به این معنی که برای زنده ماندن باید خلاق باشند. برخی از شرکتها مجبور شدهاند اهداف صندوق خود را کاهش دهند تا بتوانند بسته شوند و شروع به کار کردن وجوه کنند. آنها همچنین مجبور شدهاند با شرکتهای بزرگ و چند مرحلهای وارد شوند یا خطر از دست دادن معاملات را داشته باشند.
مارکوس فرناندز، شریک مدیریتی در Fiat Ventures، به TechCrunch گفت: «این واقعاً چالش برانگیز است که چقدر سریع همه چیز در یک بازار بر اساس نوع موسسان مورد نظر ما و نحوه ظاهر بازارهای عمومی تغییر می کند. "اگر کسی به عنوان یک پزشک عمومی انفرادی یا حتی چند پزشک عمومی بدون هیچ چیز بسیار منحصربهفردی خارج از اپراتورها، کارآفرینان سابق بودن، در حال حاضر جذب سرمایه در حال ظهور واقعاً دشوار است. "
یک نوع متفاوت از جمع آوری کمک های مالی
زمانی که جوآنا دریک، یکی از بنیانگذاران و شریک مدیریت Magnify Ventures، از یک کارآفرین به یک سرمایه گذار تبدیل شد، باید یاد می گرفت که جذب سرمایه برای یک استارت آپ به شدت متفاوت از یک صندوق است.

دریک در مصاحبه ای گفت: "من ساختن صندوق در حال ظهور را یکی از سخت ترین کارها برای انجام یافتم." "پیچیدگی زیادی در مورد به دست آوردن سرمایه برای بار اول یا دوم وجود دارد."
به عنوان یک کارآفرین، فهرست کوتاهی از شرکتها دارید، تاریخ هدف خود را تعیین میکنید، جلساتی را برگزار میکنید و در مدت زمان مشخصی میدانید که آیا برای استارتآپ خود موفق خواهید شد یا خیر. او گفت، به عنوان یک مدیر صندوق نوظهور، "شما می توانید سال ها بدون بازخورد زیاد در جلسات شرکت کنید."
شجره دریک شامل سه خروج موفقیت آمیز با پشتوانه سرمایه گذاری، و آنچه او "رزومه بسیار عالی" نامید که شامل برکلی و استنفورد بود. با این حال، «فرآیند طولانی و چالش برانگیز برای افزایش سرمایه» الهامبخش دریک و بن بلک شد تا Raise Global را ایجاد کنند، جامعهای برای مدیران صندوقهای نوظهور و «ال پیهای آیندهاندیش» که از آنها حمایت میکنند.
آنها Raise Global را نزدیک به یک دهه پیش راه اندازی کردند. او بيان کرد که هدف آن کمک به مدیران نوظهور برای ملاقات با LP هایی بود که می خواستند «در دسته مدیران نوظهور ریسک کنند، اما لزوماً منابع یا انرژی یا زمان نداشتند» تا خودشان این کار را انجام دهند.
بیشتر بخوانید
دیسکاوری پلاس جدیدترین استریمری است که پس از نتفلیکس، دیزنی پلاس و مکس قیمتها را افزایش داده است
یک دهه بعد، جامعه رایز شامل صدها مدیر صندوق با دارایی کمتر از 200 میلیون دلار است و در عضویت خود انتخابی باقی می ماند. دریک بيان کرد که سال گذشته این سازمان 700 متقاضی را معرفی کرد.
یکی از روند هیجان انگیزی که او از طریق Raise دیده این است که جدیدترین مجموعه مدیران نوظهور از نظر جغرافیایی پراکندهتر و متنوعتر از جلیقههای کلاسیک سیلیکون ولی هستند. علاوه بر این، مدیران نوظهور بیشتری سقف را شکستند و توانستند سرمایه های بزرگ تری را جمع آوری کنند، برخی از آنها در محدوده 100 میلیون دلاری بودند که قبلاً نادر بود.
«خبر خوب این است که ما در حال جمعآوری دادههایی از LPs و مدیران نوظهور برای یک دهه در حال حاضر هستیم تا نشان دهیم که مجموعهای از مدیران واقعاً هیجانانگیز وجود دارد که مشخصات بسیار متفاوتی دارند - از نظر جغرافیایی و تنوع - و دریک گفت: الپیها واقعا هیجانزده هستند و به بازپرداخت ادامه میدهند.
تحقیقات Raise در میان 660 مدیر نوظهور تأیید کرد که سال 2023 بهترین سال برای جذب سرمایه جدید نبود. داده ها نشان می دهد که تنها 20 درصد از مدیران نوظهور 100 میلیون دلار یا بیشتر سرمایه جذب می کنند. در سال 2022، 29 درصد و در سال 2021 26 درصد بود. حدود 27 درصد از مدیران بازه 50 تا 99 میلیون دلاری را هدف قرار داده اند که از 29 درصد در سال 2022 و 36 درصد در سال 2021 کاهش یافته است.
دریک بيان کرد که بیشتر این اقدامات بین صفر تا 49 میلیون دلار انجام می شود، جایی که تقریباً 50 درصد از مدیران نوظهور در حال افزایش هستند.
دریک گفت: «این مهم است زیرا در حالی که تعداد انگشت شماری از مدیران نوظهور وجود دارند که می توانند بیش از 100 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کنند، اما واقعاً درصد کمی از بازار است. پس ، آنها در واقع سرمایه ای برای انتقال شرکت ها به مرحله بعدی ندارند. آنها باید با شرکت های بزرگتر کار کنند و سندیکاها را جمع کنند. این در واقع یکی از مهمترین نقش هایی است که آنها بازی می کنند.»
و، حتی اگر مدیران صندوق های نوظهور با موفقیت اولین سرمایه خود را مستقر کنند و نتایج اولیه خوبی برای نشان دادن داشته باشند (اگرچه بازگشت بیشتر وجوه 10 سال طول می کشد)، این برای ایمن بودن کافی نیست.
ترزا هاجر، رئیس تحقیقات سرمایه گذاری خطرپذیر ایالات متحده در کمبریج آسوشیتز، موافق است که در هفت سال گذشته هجوم منابع مالی مدیران نوظهور وجود داشته است.
کمبریج همان چیزی است که میشلن برای رستوران ها سرمایه گذاری می کند و به شناسایی بهترین عملکردها کمک می کند. اما او هشدار می دهد که به دلیل دوره زمستانی عجیبی که در آن قرار داریم، موفقیت گذشته به تنهایی یک شاخص قوی برای دسترسی به مدیران نوظهور نیست.
مدیران جدیدتری که در روزهای مهمانی 2019-2021 سرمایهگذاری میکردند، هنوز این فرصت را نداشتهاند که در محیطی که ارزشگذاری مجدد شده است، سابقه ایجاد کنند. او گفت، پس شرکای محدود "نیاز دارند مدادهای خود را تیز کنند و با دقت نگاه کنند، زیرا شما همیشه نمی توانید به آن عملکرد اعتماد کنید."
کمبریج در حال ارزیابی دقیق مدیران صندوق های جوان با در نظر گرفتن این موضوع است، قبل از اینکه به آنها مهر تایید بدهد. او می گوید: «این یک محیط سخت و سخت است. اما این موضعی است که ما برای مدت طولانی اتخاذ کردهایم و سایر شرکای محدود پیچیده در بازار نیز چنین کردهاند.»
راز موفقیت
هاجر همچنین می گوید که برای مدیران نوظهور مهم است که به نقاط قوت خود بازی کنند. این می تواند از منظر جریان معامله، ارتباط با بنیانگذاران یا توسعه روابط بالادستی با سرمایه گذاران در شرکت های بزرگتر باشد.
بسیاری از مدیران جدید این کار را با تخصص انجام می دهند. آنها صنایع خاصی را هدف قرار می دهند که شرکای عمومی احساس می کنند تخصص لازم را دارند. دریک بيان کرد در میان متقاضیان Raise در سال 2023، 70 درصد تمرکز موضوعی داشتند. همچنین این کاری است که او برای سرمایه شخصی خود، Magnify انجام داده است.
ما برخی از شرکتهای بزرگتر را داشتهایم، حتی در سری A، که دوباره تماس گرفتهاند و میگویند، ما دوست داریم وارد شوید زیرا شما اولین سرمایهگذار در اقتصاد مراقبت و فناوری خانواده هستید. ما به آن تخصص حوزه نیاز داریم و شما را روی میز می خواهیم. ما قصد داریم بنیانگذاران از حمایت شما برخوردار شوند.» دریک گفت.
با این حال، این مورد برای مدیران صندوق های نوظهور در بازارهای نوظهور مانند آمریکای لاتین صادق نیست. مونیکا ساجیرو، یکی از بنیانگذاران و شریک مدیریت در MAYA Capital، به TechCrunch بيان کرد که از آنجایی که LatAm هنوز با وجوه اولیه و مرحله اولیه پر نشده است، آنهایی که تمایل به عمومی دارند.
Saggioro گفت: "با رشد بازار و افزایش رقابت، من معتقدم فشار قوی تری برای سرمایه گذاری برای تخصصی شدن وجود خواهد داشت."
برای نیک موران، شریک عمومی New Stack Ventures، بهترین چیز در مورد مدیر نوظهور بودن، توانایی زیرک بودن است. او آن را با استارتاپی مقایسه کرد که با شرکتی که به یک مشتری بزرگ می فروشد رقابت می کند. شرکت های بزرگ اغلب کند هستند و مملو از زیرساخت های قدیمی چمدان هستند. موران بيان کرد از سوی دیگر، استارتاپ نوآورتر است و می تواند سریعتر تصمیم بگیرد.

موران گفت، در حالی که دنیای سرمایه گذاری مخاطره آمیز Accels و Sequoias جهان را دارد، و در حالی که آنها "فوق العاده هستند و کارهای بزرگی انجام می دهند، در دوره ای متفاوت ساخته شده اند."
او گفت، در عوض، شرکتهای خطرپذیر نوظهور باید به اندازه استارتآپهایی که در آنها سرمایهگذاری میکنند، نوآور باشند، به این معنی که شما دیگر فقط با سرمایه سر و کار ندارید. آنها باید منحصر به فرد باشند، باید تخصص، پایان نامه و بینش منحصر به فردی داشته باشند که ارزش گفت ه ای برای بنیانگذاران ایجاد کند. موران بيان کرد که مدیران نوظهور همچنین باید شریک مناسبی را در شرکتهای بزرگی که دارای فلسفه یا بخش مشترک هستند، بیابند.
علاوه بر این، VC های کوچکتر این توانایی را دارند که زمان بیشتری را با بنیانگذاران بگذرانند و به رشد آنها از صفر به یک کمک کنند. به عنوان مثال، کمک به یافتن و جذب استعدادها و معرفی با مشتریان بالقوه. صندوقهای کوچکتر نیز در حال آزمایش ابزارهای هوش مصنوعی برای استفاده از استراتژیهای سرمایهگذاری بهتر هستند.
موران گفت: «مدیران نوظهور باید در ابعاد متفاوتی رقابت کنند. "شما نمی خواهید در محور X و Y رقابت کنید. شما میخواهید یک محور Z آنقدر منحصربهفرد پیدا کنید که استارتآپها با شما همکاری کنند و جایی برای شما پیدا کنند، حتی زمانی که یک Sequoia یا Accel یا Benchmark در میان باشد.
سایر صندوقهای نوظهور شرط میبندند که میتوانند با تمرکز هرچه سریعتر در چرخه حیات یک استارتآپ موفق شوند. Magnify's Drake بيان کرد در میان شرکت های Raise که با آنها کار می کند، 31 درصد در مراحل شتاب دهنده یا pre-seed کار می کردند، در حالی که 47 درصد دیگر در مرحله seed کار می کردند.
دریک گفت: «این جایی است که کار واقعی ساخت شرکت اولیه باید اتفاق بیفتد. "بیشتر آنها اپراتورهای سابق هستند، مانند من، جایی که همه مناطق عملکردی را به ما گزارش دادهایم، پس میتوانیم با دقت با تیم موسس کار کنیم تا به آنها در استعدادیابی اولیه، استخدام و استراتژیهای توسعه کمک کنیم. این مرحله در واقع برای مدیران نوظهور عالی است که واقعاً آستینها را بالا بزنند.»
روابط با شرکت های بزرگتر
مدیران نوظهور در بالای قیف جریان معامله کار می کنند. موران گفت، آنها به شرکتهای سرمایهگذاری ریسکپذیر بزرگتر کمک میکنند تا شرکتهای امیدوارکننده را پیدا کنند و قبل از اینکه از چکنویسهای بزرگتر حمایت کنند، از آنها حمایت میکنند.
نیکول ویشوف، بنیانگذار و شریک عمومی Wischoff Ventures، از طریق ایمیل به TechCrunch بيان کرد که "صندوق های چند مرحله ای برای جریان معاملات ناامید هستند" و پس آنها با هر شریک عمومی که می توانند برای به دست آوردن قراردادهای جدید شریک می شوند. آنهایی که با موفقیت چنین شبکه هایی را می سازند، تمایل به پیشرفت دارند.
ویشوف گفت: «این تغییر نخواهد کرد. مانند استارتآپها، تعداد اندکی از صندوقهای نوظهور که همچنان میتوانند به معاملات بزرگ دست یابند و در نهایت خروج خود را نشان دهند، خودشان به شرکتهای بلو چیپ تبدیل خواهند شد. خیلی ها تصمیم می گیرند چند مرحله ای بروند زیرا سودآور است. به Thrive Capital فکر کنید، جاش (کوشنر) واقعاً در اینجا چیزی خاص می سازد. بقیه شکست خواهند خورد.»

داشتن یک شبکه خوب از شرکت های چند مرحله ای یکی از راه هایی است که براد زیون، موسس و شریک عمومی Pitbull Ventures، به شرکت های پرتفوی خود کمک می کند.
Zions در مصاحبهای گفت: «این در مورد شناخت شرکتهایی است که دوست دارند در بخشهای خاصی سرمایهگذاری کنند و سپس شناخت برخی از شرکا که افراد مناسبی برای حمایت از یک پروژه یا سرمایهگذاری بالقوه در یک استارتآپ هستند». من مجموعه نسبتاً گستردهای از روابط را با دیگر مدیران نوظهور نیز ایجاد کردهام، زیرا هرگز راهبری نمیکنم. من همیشه میتوانم دورهایی را که به زودی بسته میشوند فشرده کنم.»
هم Zions و هم Drew Glover، شریک عمومی Fiat Ventures، میگویند که مدیران صندوقهای نوظهور برای VCهای بزرگتر نیز مفید هستند، زیرا به سختکوشی مربوط میشود. گلوور بيان کرد که فیات ونچرز تحصیلات و قرار گرفتن در بازار را در کنار همکاری با شرکت ها در مراحل اولیه خود به اشتراک می گذارد.
او بيان کرد که در نتیجه، این شرکت "نوع بسیار منحصر به فردی از دیدگاه کلان و خرد در کل جهان دارد که بسیاری از VC ها می نشینند و به ما تکیه می کنند." به عنوان مثال، فیات اغلب جلسات سه ماهه ای با شرکت هایی مانند سکویا برای بحث در مورد روندها دارد.
گلاور گفت: "هرکسی که با برخی از بازیکنان بزرگتر رابطه برقرار نمی کند، فرصت بزرگی را از دست می دهد." این VC های بزرگتر تماس شما را قبول نمی کنند مگر اینکه سابقه کاری واقعاً باورنکردنی با آنها داشته باشید که فراتر از ارسال فهرست ی از پنج کسب و کار برتر در مجموعه خود است.
تکان دادن، سپس موفقیت بیشتر
فرناندز از فیات ونچرز بيان کرد که زمستان VC اکنون به اندازه کافی طولانی شده است. او گفت: «من فکر میکنم که شما شاهد یک تکان خواهید بود.
همه این سرمایه های در حال ظهور نمی توانند به آن بپردازند. او گفت: «این یک چیز تاسفآور است زیرا برخی از مدیران نوظهور باورنکردنی وجود دارند. او پیشبینی میکند که شاید برخی توسط صندوقهای دیگر جذب شوند یا برخی از بهترین سرمایهگذاران توسط شرکتهای دیگر استخدام شوند.
اما زمانی که رقیق شدن اتفاق بیفتد، آن صندوقهای نوظهور با «قدرت ماندگار» قویتر میشوند و «رقابت کمتری برای تعداد کمتری از معاملات موجود در بازار وجود دارد».
موران از New Stack Ventures گفت که این امر باعث می شود مدیران نوظهور با تخصص بیشتر برای شرکت های بزرگتری که به دنبال نوشتن چک های سری A، B و C مرحله هستند، ارزشمندتر شود.
در همین حال، Saggioro از MAYA Capital این را در آمریکای لاتین نیز مشاهده می کند. اگر نرخ بهره در سال 2024، همراه با کیفیت بنیانگذارانی که او میبیند، کاهش یابد، نیازی نیست که «چرخ پرواز یک اکوسیستم پر رونق در سالهای بعد سرعت بگیرد».
ارسال نظر