متن خبر

حریم خصوصی شما در Chrome در خطر است، کاری که می‌توانید انجام دهید در اینجا آمده است

حریم خصوصی شما در Chrome در خطر است، کاری که می‌توانید انجام دهید در اینجا آمده است

شناسهٔ خبر: 777092 -




انگشت‌ها در حال تایپ روی کلمه کلیدی لپ‌تاپ، با تصاویر کوچک بسیاری <a href= از افراد که تصاویر پرتره را در پس‌زمینه نشان می‌دهند." srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/us5p65AAUH2jQNJFEvPqAF-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/us5p65AAUH2jQNJFEvPqAF-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/us5p65AAUH2jQNJFEvPqAF-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/us5p65AAUH2jQNJFEvPqAF-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/us5p65AAUH2jQNJFEvPqAF-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/us5p65AAUH2jQNJFEvPqAF-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/us5p65AAUH2jQNJFEvPqAF-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/us5p65AAUH2jQNJFEvPqAF.jpg" class="block-image-ads hero-image" data-pin-nopin="true" fetchpriority="high">
(اعتبار تصویر: Isabela Bela / Pixabay)

Manifest V3، پلتفرم جدید کروم برای برنامه‌های گفت نی بالاخره وارد عمل می‌شود. پس از اعلام در سال 2019 و مواجهه با تاخیرها، جنجال‌های سنگین و مخالفت‌ها، 5 سال بعد کاربران اکنون شروع به مشاهده شواهدی از تغییر API آتی می‌کنند که به‌طور چشمگیری بر نحوه عملکرد افزونه‌های مرورگر در Google Chrome تأثیر می‌گذارد.

برای اولین بار، کاربران uBlock Origin در کروم ماه گذشته شروع به دریافت اخطاری کردند که هشدار می‌داد این برنامه گفت نی به زودی دیگر در پلتفرم پشتیبانی نمی‌شود، اما آنها تنها کسانی نیستند که تحت تأثیر قرار می‌گیرند. پس ، Manifest V3 برای کاربران کروم، به ویژه آنهایی که به حفظ حریم خصوصی توجه دارند، چه معنایی دارد؟

جی پی اشمتز

دانشمند کامپیوتر تحصیل کرده استنفورد، مدیر عامل Ghostery، عضو هیئت مدیره Brave و دانشمند ارشد در Burda.

کوتاه از آن

به صراحت، در چند سال گذشته شاهد درامای زیادی بین گوگل و توسعه دهندگان برنامه های گفت نی بوده است، زیرا هر دو طرف برای تغییر این پلتفرم آماده بودند. تیم Google استدلال می‌کرد که Manifest V3 حریم خصوصی و عملکرد برنامه‌های گفت نی را بهبود می‌بخشد، و بیشتر توسعه‌دهندگان (از جمله ما در Ghostery) هر دو موافق نبودند که در انجام این کار مؤثر باشد و احساس کردند که با توجه به محدودیت‌های آن، تأثیر منفی خالصی بر حریم خصوصی کاربران دارد. مسدود کننده های تبلیغات

چارچوب V3 جدید چندین تفاوت کلیدی با نسخه قدیمی V2 دارد که به طور قابل توجهی مانع مسدودکننده‌های تبلیغاتی می‌شود. بدون اینکه بیش از حد فنی انجام شود، تغییرات بر سطح تبلیغات رهگیری و مسدودکننده های ردیاب که می توانند روی ترافیک وب و درخواست ها داشته باشند، تأثیر می گذارد، مانند خنثی کردن درخواست های ردیاب های جمع آوری داده.

اما پس از کشش و فشار زیاد، همه توسعه دهندگان برنامه های گفت نی مسدودکننده تبلیغات مجبور شدند تصمیم بگیرند که آیا برای API جدید طراحی مجدد کنند یا نه – به همین دلیل است که کاربران uBlock Origin اکنون یک پیام هشدار دریافت می کنند، در حالی که کاربران برخی از تبلیغات دیگر مسدود کننده ها نیستند.

گزینه های شما در واقعیت جدید MV3

بیایید با خلاصه‌ای سریع از اینکه کدام افزونه‌های مسدودکننده تبلیغات برای MV3 دوباره طراحی کردند و دیگران در کجا ایستاده‌اند شروع کنیم:

Ghostery – اخیراً Ghostery 10 منتشر شده است که با Manifest V3 سازگار است

AdBlock Plus – برای سازگاری با Manifest V3 به روز شده است

AdGuard – دارای نسخه سازگار با Manifest V3 است که در حال حاضر در حال آزمایش بتا است

uBlock Origin - Manifest V3 را در برنامه گفت نی اصلی خود پشتیبانی نمی کند، اما نسخه Lite را منتشر کرد که در Chrome تحت V3 به کار خود ادامه می دهد.

اما، حتی اگر مسدودکننده تبلیغات ترجیحی شما به‌عنوان سازگار با Manifest V3 فهرست شده باشد، این بدان معنا نیست که اگر در Chrome باقی بمانید، حریم خصوصی شما تا حدی تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد.

توسعه دهندگان مسدودکننده تبلیغات سال ها صرف طراحی مجدد نحوه عملکرد برنامه های گفت نی ما در سطح اساسی کرده اند تا بتوانند در این پلت فرم جدید کار کنند. محدودیت‌ها به حدی زیاد هستند که می‌توان بيان کرد مسدود کردن تبلیغات با هر برنامه گفت نی در V3 کمتر از قبل مؤثر خواهد بود (شما می‌توانید تصور کنید که محافظت از مسدودکننده آگهی قبل از Manifest V3 100٪ و پست در حدود 75٪ است).

همانطور که یکی از کاربران Reddit بیان کرد و بسیاری دیگر تکرار کردند، "Google در تجارت تبلیغات است. آنها توانایی مسدود کردن تبلیغات را حذف می کنند. از مرورگر دیگری استفاده کنید، تعداد زیادی از آنها وجود دارد."

پس ، اگر در مورد حریم خصوصی خود جدی هستید و می خواهید قابلیت های مسدود کردن تبلیغات خود را به حداکثر برسانید (و اساساً به محافظت 100٪ برگردید)، باید قبل از اجرایی شدن Manifest V3 به مرورگر دیگری بروید.

اما، مراقب باشید که به چه مرورگری تغییر می‌دهید، زیرا بسیاری از مرورگرهای دیگر مانند Opera و Edge همچنان مبتنی بر Chromium هستند و پس مشمول محدودیت‌های افزونه مشابه کروم خواهند بود.

فایرفاکس یکی از معدود مرورگرهایی است که بر روی Chromium ساخته نشده است و تبلیغات مورد علاقه شما یا مسدودکننده های ردیاب در آن عملکرد کامل را حفظ می کنند. برخی از مرورگرهای مبتنی بر Chromium مانند Brave نیز مسدود کردن ردیاب را در مرورگر پیاده‌سازی کرده‌اند و پس تحت تأثیر تغییرات Manifest V3 قرار نمی‌گیرند و گزینه‌های خوبی باقی می‌مانند.

دلایل دیگر برای در نظر گرفتن حذف Chrome

در حالی که ما در مورد حریم خصوصی مرورگر بحث می کنیم، نمی توانم به چند پیشرفت اخیر دیگر که آینده حریم خصوصی در کروم را شکل می دهند اشاره نکنم که باید در نظر بگیرید.

گوگل اخیراً اعلام کرد که برنامه‌های دیرینه آنها برای کنار گذاشتن کوکی‌های شخص ثالث در کروم لغو شده است. این بدان معناست که بسیاری از ردیاب‌های جمع‌آوری داده که برنامه‌های گفت نی مانند Ghostery می‌توانستند به راحتی در Manifest V2 مسدود کنند و اکنون در V3 دشوارتر هستند، نیز مجاز خواهند بود برای آینده قابل پیش‌بینی در Chrome باقی بمانند.

از قضا، تصمیم برای کنار گذاشتن این برنامه ها حتی تنها به عهده گوگل نبود. تنظیم‌کننده‌های بریتانیا نگرانی‌های ضدتراست در مورد موقعیت سودمندی که کوکی‌های شخص اول خود Google پس از حذف تدریجی کوکی‌های شخص ثالث از آن برخوردار خواهند بود، داشتند.

این من را به نقطه پایانی من می رساند. در حالی که Manifest V3 و کنار گذاشتن تدریجی کوکی‌های شخص ثالث همچنان داده‌های شما را در برابر اشخاص ثالث ناشناخته و اغلب مخرب در کروم آسیب‌پذیر می‌کند، یکی از دلایل اصلی که ممکن است بخواهید تغییر مرورگرها را در نظر بگیرید به داده‌هایی برمی‌گردد که خود گوگل قادر به انجام آن است. بر شما جمع آوری کند مهم نیست که چه تغییرات فنی یا پیشرفت هایی در خط تولید قرار می گیرند، این تهدیدی است که تا زمانی که در Chrome باقی بمانید، مطمئناً تغییر نخواهد کرد.

ما بهترین ابزارهای حفظ حریم خصوصی و مرورگرهای ناشناس را فهرست کرده ایم .

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، اطلاعات بیشتری را در اینجا بیابید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro

JP Schmetz دانشمند کامپیوتر تحصیل کرده استنفورد، مدیر عامل Ghostery، عضو هیئت مدیره Brave و دانشمند ارشد در Burda است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است