جومبا، یک استارت آپ کنیایی که تامین منابع ساخت و ساز را ساده می کند، 4.5 میلیون دلار جمع آوری کرد.


کمتر از یک سال پس از راهاندازی، استارتآپ فناوری ساختوساز B2B کنیایی Jumba مشتریان خود را در مناطق اصلی این کشور آفریقای شرقی تضمین کرده است، که نشاندهنده رشدی است که در 10 ماه گذشته تجربه کرده است.
جومبا، که به خردهفروشان مصالح ساختمانی (که به عنوان فروشگاههای سختافزار محلی در نظر گرفته میشوند)، که تقریباً در هر بلوک یافت میشود، امکان میدهد دوباره انبار کنند و توسعهدهندگان املاک و مستغلات به منابع مورد نیاز برای پروژههای خود دسترسی داشته باشند، ادعا میکند که 300 بار در ماه به ماه ثبت کرده است. رشد از آوریل سال گذشته.
یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Kagure Wamunyu، به TechCrunch بيان کرد که این استارت آپ، که در حال حاضر 60 درصد از 47 شهرستان کنیا را پوشش می دهد، در حال گسترش فعالیت های خود در این کشور است تا با تقاضای رو به رشد مصالح ساختمانی، که با تامین مالی 4.5 میلیون دلاری تامین شده است، مقابله کند. در دور دانه
این دور توسط LocalGlobe، با مشارکت Enza Capital، که سال گذشته دور اولیه یک میلیون دلاری خود را رهبری کرد، Foundamental، Seedstars International Ventures، Logos Ventures، SpeedInvest، First Check Africa و Alumni Angel Network بود.
وامونیو گفت: "ما بسیار سریع در حال رشد هستیم و مشکل ما همیشه این بوده است که تقاضای ما بسیار بیشتر از آن چیزی است که می توانیم برآورده کنیم."
او گفت: «بیشتر مشتریان ما در مناطقی فراتر از پایتخت، نایروبی هستند، و دلیل آن این است که تولید در نایروبی متمرکز است، اما مشتریان در سراسر کشور قرار دارند، و اینجاست که به دلیل کمک به توزیع، وارد می شویم.
جومبا که استارتآپ را با Miano Njoka (CTO) تأسیس کرد، کار خود را با ارائه خدمات به خردهفروشان آغاز کرد، اما پس از آن شروع به تامین مصالح ساختمانی برای توسعهدهندگان کرد، که Wamunyu او میگوید از تقاضا مطلع شد.
او گفت: «ما متوجه شدیم که نیاز فقط به فروشگاههای سختافزار نیست، بلکه با توسعهدهندگان نیز است زیرا آنها نیز محصولات را از ما درخواست میکردند.
جومبا منبع یابی مصالح ساختمانی را از طریق یک بازار مشترک برای خرده فروشان و توسعه دهندگان ساده می کند، که دردسر برخورد با چندین تامین کننده را از بین می برد.
مشتریان از طریق پلتفرم وب آن به محصولات دسترسی پیدا میکنند، اما تیم همکاران فروش آن در کشورهای مختلف به منبعیابی مشتری نیز کمک میکنند. Jumba سپس قیمتهای تخفیفخورده (بهعلاوه نشانهگذاری آنها) را با تولیدکنندگان مذاکره میکند.
«محل ما یک توقفگاه است، ما سردرد منبع یابی و تدارکات را مدیریت می کنیم. با استفاده از پلتفرم ما، آنها همچنین به اسناد و فاکتورهای خود دسترسی دارند تا آنها را با هم تطبیق دهند."
ما تدارکات داخلی را بهعنوان یکی از راههایی اجرا میکنیم که بازدهی را برای مردم ارائه میکنیم به گونهای که دسترسی به کالاها برای آنها چندان گران نباشد.»
این استارتآپ همچنین در حال حل مشکلات مالی خردهفروشان از طریق تامین مالی کوتاهمدت با حمایت شرکای بانکی خود است و برنامههایی در دست اجراست تا از اعتبار بلندمدت نیز برای توسعهدهندگان استفاده کند.
خرده فروشان می توانند از طریق خدماتی مانند خرید-اکنون-پرداخت-بعد از شرکای بانک ما به تأمین مالی دسترسی داشته باشند. وامونیو گفت: سایتهای ساخت و ساز همچنین توانایی دریافت مصالح برای تکمیل کارها را در آینده نزدیک خواهند داشت. محصولات ما متناسب با آنها ما این کار را انجام می دهیم تا بتوانیم قفل دسترسی و جریان نقدی را باز کنیم."
جومبا در حال بهره برداری از صنعت ساخت و ساز در کنیا است، که پیش بینی می شود با اجرای پروژه های زیرساختی بزرگ به رشد خود ادامه دهد. علاوه بر این، وامونیو او میگوید که الهامبخش است تا به حل چالشهای این بخش ادامه دهد، به این امید که کسری مسکن در کنیا را که 80 درصد است، پر کند.
"با بازار B2B ما چشم انداز ما همچنان عمودی سازی در ساخت و ساز و حل مشکلات در این بخش است. کنیا بازار اصلی ما باقی خواهد ماند، فرصت در اینجا بسیار زیاد است. ما قصد داریم در این بازار مقیاس کنیم تا قبل از کشف بازار بعدی، مشتریان بیشتری به دست آوریم.
ارسال نظر