سایت خبرکاو

جستجوگر هوشمند اخبار و مطالب فناوری

جنرال موتورز در حال گسترش سیستم رانندگی هندزفری خود به بزرگراه های روستایی است

جنرال موتورز در حال گسترش دسترسی به سوپر کروز با برنامه‌هایی است که به رانندگان اجازه می‌دهد از سیستم کمک راننده پیشرفته هندزفری در حدود 750000 مایل از جاده‌های ایالات متحده و کانادا استفاده کنند. این توسعه، که شبکه سوپر کروز خودروساز را تا سال 2025 تقریباً دو برابر می‌کند، شامل بزرگراه‌های روستایی و کوچک می‌شود که اغلب شهرها و شهرستان‌های کوچک‌تر را به هم متصل می‌کنند. این ارتقا در حالی صورت می‌گیرد ...

جنرال موتورز در حال گسترش دسترسی به سوپر کروز با برنامه‌هایی است که به رانندگان اجازه می‌دهد از سیستم کمک راننده پیشرفته هندزفری در حدود 750000 مایل از جاده‌های ایالات متحده و کانادا استفاده کنند. این توسعه، که شبکه سوپر کروز خودروساز را تا سال 2025 تقریباً دو برابر می‌کند، شامل بزرگراه‌های روستایی و کوچک می‌شود که اغلب شهرها و شهرستان‌های کوچک‌تر را به هم متصل می‌کنند.

این ارتقا در حالی صورت می‌گیرد که خودروسازان به‌طور فزاینده‌ای مرزهای سیستم‌های کمک راننده پیشرفته را در تلاش برای جذب مشتریان و درآمدزایی فراتر از فروش خودرو در پیش می‌گیرند.

سوپر کروز از ترکیبی از داده‌های نقشه لیدار، GPS با دقت بالا، دوربین‌ها و حسگرهای رادار، و همچنین سیستم توجه راننده استفاده می‌کند که فرد پشت فرمان را زیر نظر می‌گیرد تا مطمئن شود که در حال تماشای جاده است. هنگامی که سیستم فعال می‌شود، برای حفظ فاصله انتخاب شده از خودروی جلویی، شتاب می‌گیرد یا ترمز می‌کند، برای حفظ موقعیت خط خود هدایت می‌کند و خطوط تغییر خودکار را برای عبور از ترافیک کندتر ایجاد می‌کند و توانایی استقرار سیستم در حین یدک‌کشیدن تریلر را دارد. این شرکت بيان کرد که تغییر خط خودکار هنگام تریلر در دسترس نیست.

به گفته این شرکت، شبکه گسترده Super Cruise برای دارندگان کادیلاک CT6، شورولت بولت EUV و کادیلاک XT6 قابل دسترسی نخواهد بود.

برخلاف سیستم کمک راننده Autopilot تسلا، کاربران Super Cruise نیازی به نگه داشتن دست روی فرمان ندارند. با این حال، چشمان آنها باید مستقیم به جلو هدایت شود. فورد یک سیستم هندزفری رقیب به نام Blue Cruise ارائه می دهد که در سال 2021 راه اندازی شد.

Super Cruise در سال 2017 به عنوان اولین هندزفری واقعی ADAS در بازار راه اندازی شد. با این حال، جنرال موتورز به عنوان یک بازیکن غالب - با وجود توانایی سیستم - به نظر نمی رسید، زیرا دسترسی به Super Cruise را به شدت محدود می کرد. به مدت سه سال، این سیستم تنها در یک مدل، کادیلاک CT6 در دسترس بود و محدود به بزرگراه‌های تقسیم‌بندی شده بود.

این خودروساز به آرامی شبکه بزرگراهی سوپر کروز خود را نیز گسترش داده است و ابتدا به 200000 مایل افزایش یافته و سپس در سال 2022 به 400000 مایل رسیده است. جنرال موتورز همچنین این سیستم را به برندها و مدل های بیشتری اضافه کرده است. امروزه، 15 وسیله نقلیه در سراسر جهان دارای سوپر کروز هستند، از جمله Chevy Bolt EUV، Chevy Suburban، Chevy Tahoe و Chevy Silverado، GM Hummer EV SUV و همه مدل‌های کادیلاک. سوپر کروز با ویژگی تریلر در مدل های جدیدی مانند شورولت تراورس 2024 یا GMC آکادیا 2024 ارائه خواهد شد.

با پیشرفت جنرال موتورز، تسلا تا حد زیادی به دلیل قابلیت دسترسی، طرفدارانی پیدا کرد. تسلا سیستم اتوپایلوت خود را در تمام وسایل نقلیه خود استاندارد کرده است و رانندگان می توانند در تمام بزرگراه ها به آن دسترسی داشته باشند. سیستم‌های ارتقا یافته این خودروساز، یعنی نرم‌افزار 12000 دلاری Full Self-Driving که پیروانی را به دست آورده است، قابلیت‌هایی اضافه کرده است و حتی می‌توان از آن در خیابان‌های شهر استفاده کرد.

خبرکاو