
توییتر اعلام کرده است که استفاده از احراز هویت دو مرحله ای مبتنی بر پیامک (2FA) را برای مشترکین آبی خود محدود می کند.
این شرکت گفت: «در حالی که از لحاظ تاریخی شکل محبوب 2FA بود، متأسفانه شاهد استفاده از 2FA مبتنی بر شماره تلفن - و سوء استفاده - توسط بازیگران بد بودیم.
ما دیگر به حسابها اجازه نمیدهیم در روش پیامک/اس ام اس 2FA ثبت نام کنند، مگر اینکه مشترک توییتر آبی باشند.»
کاربران توییتر که در Blue مشترک نشدهاند و برای 2FA مبتنی بر پیامک ثبتنام کردهاند تا 20 مارس 2023 فرصت دارند تا به روش دیگری مانند برنامه احراز هویت یا کلید امنیتی سختافزاری روی بیاورند.
پس از این تاریخ قطع، مشترکین آبی توییتر غیرفعال خواهند شد.

توییتر بيان کرد : روشهای جایگزین «به شما نیاز دارند که روش احراز هویت را در اختیار داشته باشید و راهی عالی برای اطمینان از ایمن بودن حساب شما هستند».
از آنجایی که پیامک کمایمنترین شکل 2FA بوده است، احتمالاً آخرین اعمال، افراد را مجبور میکند تا به سمت اشکال امن احراز هویت حرکت کنند.
بر اساس داده های خود توییتر، تنها 2.6 درصد از تمام حساب های فعال حداقل یک شکل از 2FA را فعال کرده اند. پیامک 74.4 درصد است و پس از آن برنامه های احراز هویت (28.9 درصد) و کلیدهای امنیتی (0.5 درصد) قرار دارند.
ارسال نظر